Gå til innhold

Ni ting vi fikk svar på om Dysons kommende elbil


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Jeg blir ikke i det hele tatt overrasket hvis de lanserer noe i stil med "world's first wheel-less car", som likevel selvfølgelig har hjul som alle andre.

Dyson i min mening lager bra design, men med altfor mye hype rundt, og ofte med nye ulemper som konkurrentene ikke har. Både støvsugerne og håndtørkene fra Dyson jeg har prøvd lager i hvert fall veldig mye mer støy enn de fra andre merker.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Ble det sagt noe om motoren, og hva slags type de kommer til å benytte seg av der?

 

Ikke annet enn at de lager den selv, og at de har lang erfaring med å lage kompakte og effektive motorer fra sin tid med støvsugere, håndtørkere osv. Hvor overførbar denne kunnskapen er til biler er naturligvis ikke godt å si, men han virket i hvert fall trygg på sin sak.

 

- Niklas

Lenke til kommentar

Ikke annet enn at de lager den selv, og at de har lang erfaring med å lage kompakte og effektive motorer fra sin tid med støvsugere, håndtørkere osv. Hvor overførbar denne kunnskapen er til biler er naturligvis ikke godt å si, men han virket i hvert fall trygg på sin sak

 

- Niklas

 

Takk for svar Niklas. Ja, de er jo svært stolte av bl.a høyturtallsmotorene sine, så det skal bli spennende å se hva de kommer opp med. Selvsikkerheten lover i hvert fall godt.

 

Det begynner å bli et ganske så bra utviklingstrykk i elbil og energilagringsbransjene nå. Mange nye og potensielle nye aktører, og et fokus på batteriutvikling som vel ikke har vært så stort siden tiden da T. Edison fremdeles var i fullt vigør.

Lenke til kommentar

 

Ble det sagt noe om motoren, og hva slags type de kommer til å benytte seg av der?

 

Ikke annet enn at de lager den selv, og at de har lang erfaring med å lage kompakte og effektive motorer fra sin tid med støvsugere, håndtørkere osv. Hvor overførbar denne kunnskapen er til biler er naturligvis ikke godt å si, men han virket i hvert fall trygg på sin sak.

 

- Niklas

Tydeligvis ikke så god erfaring at de kjøper inn motorer fra andre produsenter (i noen av produktene)

https://www.youtube.com/watch?v=NPTzNJMd19A&t=765s

Lenke til kommentar

Jeg blir ikke i det hele tatt overrasket hvis de lanserer noe i stil med "world's first wheel-less car", som likevel selvfølgelig har hjul som alle andre.

Dyson i min mening lager bra design, men med altfor mye hype rundt, og ofte med nye ulemper som konkurrentene ikke har. Både støvsugerne og håndtørkene fra Dyson jeg har prøvd lager i hvert fall veldig mye mer støy enn de fra andre merker.

 

Dyson er i en egen liga når det gjelder støvsuger, det betyr også at de er i en egen liga hva gjelder elmotorer.

Lenke til kommentar

 

Ble det sagt noe om motoren, og hva slags type de kommer til å benytte seg av der?

Ikke annet enn at de lager den selv, og at de har lang erfaring med å lage kompakte og effektive motorer fra sin tid med støvsugere, håndtørkere osv. Hvor overførbar denne kunnskapen er til biler er naturligvis ikke godt å si, men han virket i hvert fall trygg på sin sak.

 

- Niklas

 

 

 

Dyson har jo også lang tradisjon i å love mye og levere mindre. De slår seg ganske kjekt på kassa og taler høyt og lenge om alt de har "funnet opp" som partikkel-separasjon og "unike-motorer". Når ting plukkes fra hverandre så er partikkelseparasjonen minst 100 år gammel og velkjent i industrien innen flere felt, motor er hyllevare fra Panasonic og brytere og annet mekanisk så slarkete og gjort i den virkelige billigste og dårligste plastkvalitet. 

 

Nå skal jeg ikke slakte Dyson helt, for alt jeg vet så klarer de å lage en bra el-bil. Men en Dyson-bil ville aldri vært en bil jeg hadde kjøpt usett, uten prøvekjøring, lesing av langtester og jeg hadde nok ventet om ikke en hel generasjon så til midtlivs-oppdateringene før kontrakten ville blitt signert. 

 

 

 

Jeg blir ikke i det hele tatt overrasket hvis de lanserer noe i stil med "world's first wheel-less car", som likevel selvfølgelig har hjul som alle andre.

Dyson i min mening lager bra design, men med altfor mye hype rundt, og ofte med nye ulemper som konkurrentene ikke har. Både støvsugerne og håndtørkene fra Dyson jeg har prøvd lager i hvert fall veldig mye mer støy enn de fra andre merker.

Dyson er i en egen liga når det gjelder støvsuger, det betyr også at de er i en egen liga hva gjelder elmotorer.

 

 

Jeg blir ikke i det hele tatt overrasket hvis de lanserer noe i stil med "world's first wheel-less car", som likevel selvfølgelig har hjul som alle andre.

Dyson i min mening lager bra design, men med altfor mye hype rundt, og ofte med nye ulemper som konkurrentene ikke har. Både støvsugerne og håndtørkene fra Dyson jeg har prøvd lager i hvert fall veldig mye mer støy enn de fra andre merker.

Dyson er i en egen liga når det gjelder støvsuger, det betyr også at de er i en egen liga hva gjelder elmotorer.

 

Jaha? Mestere i falsk markedsføring du tenker på da? Eller i pompøse beskrivelser av egne produkter? Eller er det kanskje design-valget "plastic-fantastic" som i la-oss-forsøke-å-la-plast-se-ut-som-aluminium look?

Endret av bojangles
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...