Gå til innhold

Gode WW2 Filmer


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Støtter alle som er nevnt; veldig gode filmer alle sammen.  I tillegg:

 

Letters from Iwo Jima

The Thin Red Line

The Bridge on the River Kwai

Cross of Iron

Stalingrad

Flags of Our Fathers

Where Eagles Dare

The Dam Busters

Defiance

Battle of Britain

The Eagle Has Landed

 

I tillegg må man helt klart se TV-seriene Band of Brothers og The Pacific.

 

Ellers er nok kanskje A Bridge Too Far min aller største favoritt.

Lenke til kommentar

Ikke glem den definitive WW2 dokumentaren: "The World At War" fra 1973, med Laurence Olivier som narrator. Jeg så den i min ungdom når den ble sendt på NRK, og den har brent seg fast i minnet!

 

"Utterly brilliant. Powerful and evocative. The most compelling documentary series ever made concerning war" [/size](IMDB)[/size]

Kan også anbefale The War av Ken Burns. Den er "bare" 14 timer lang (kontra The World At War sine 22,5 timer), men den tar for seg krigen fra et amerikansk perspektiv, dersom det er interessant.

 

Men har du sett den ene, så har du sikkert allerede sett den andre. ;)

  • Liker 1
Lenke til kommentar

 

Dere må se Dunkirk.... av Christopher Nolan.

 

Den er på høyde med Menig Ryan av nyere filmer, og jeg synes den gjør stas på krigs-seilere... eller viser hvor jævlig det var med krig på sjøen...

om en vil kjede/irritere seg ihjel...

 

 

Veldig todelte meninger om denne. Jeg såg denne på kino, og det var helt absurd trykkende og en opplevelse jeg ikke ville vært foruten.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...