Gå til innhold

Dette er områdene hvor folk flest sliter i Dark Souls


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Kartet er en digital, tredimensjonal gjengivelse av hele spillverdenen i Dark Souls, og inneholder oransje prikker som representerer rundt 12 000 blodflekker hver. Vedkommende har også kartlagt hvor spillere legger fra seg flest meldinger til andre spillere, som er representert ved blå prikker.

 

Det er ikkje 12 000 blodflekkar i kvar prikk. Kvar prikk er ein enkelt blodflekk, det er 12 000 blodflekkar/oransje prikkar totalt og 8000 beskjedar\blå prikkar, som bli saman blir 20 000 prikkar.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Tror kanskje Sen's Fortress er der jeg døde mest selv. Ikke så vanskelige fiender der, men fordi det var vanskelig å være tålmodig nok til å ikke bli dyttet ned av de smale broene...

 

Ser de mangler New Londo da? De nedre ruinene der (med Darkwraiths....) må være den skumleste delen av hele spillet. Er noe som er helt jævlig med områder der det er lengre pauser mellom hver gang en fiende plutselig dukker opp fra mørket.

Lenke til kommentar

 

Kartet er en digital, tredimensjonal gjengivelse av hele spillverdenen i Dark Souls, og inneholder oransje prikker som representerer rundt 12 000 blodflekker hver. Vedkommende har også kartlagt hvor spillere legger fra seg flest meldinger til andre spillere, som er representert ved blå prikker.

 

Det er ikkje 12 000 blodflekkar i kvar prikk. Kvar prikk er ein enkelt blodflekk, det er 12 000 blodflekkar/oransje prikkar totalt og 8000 beskjedar\blå prikkar, som bli saman blir 20 000 prikkar.

Det er heller ikke en tredimensjonal gjengivelse av kartet så artikkelen har en veldig omtrentlig behandling av fakta.

Lenke til kommentar

 

Capra Demon er vanskelig pga bikkjene og den trange plassen. I et åpent område ville han vært en veldig enkel boss.

Han er en veldig enkel boss.

Nr 3 eller 4 i en vanlig gjennomgang.

Man har da allerede vært gjennom to bosser som lærer deg plunging attack.

 

Når du kan spelet, ja, men for dei som ikkje har peiling er Capra veldig ofte ei stor utfordring.

Lenke til kommentar

Første gang jeg spilte brukte jeg rimelig lang tid på både Gargoyles, Gaping Dragon og Queelag. Møtte også veggen første gang jeg møtte Sif, men det var vel ca på dette tidspunktet jeg fant ut at det kanskje var på tide å begynne oppgradere våpen, så etter en lang soulgrind i Darkroot Garden for å få nok til å oppgradere samt noen ekstra lvls så tok jeg Sif på andre (etter upgrade) forsøk.

 

Grunnen til at folk sliter litt ekstra i Blighttown er jo pga den ensifrede frameraten mange opplever, og husker jeg var sånn litt ekstra overlykkelig når jeg kom meg videre innover den plassen å fant bonfires

Lenke til kommentar

Har forhåndsbestilt Dark Souls: Remastered, har toeren og treeren men vil spille dem kronologisk. Elsket Bloodborne (spesielt arkitekturen), men brukte lang tid på å komme meg inn i det. Spillmekanikken og logikken var helt ulikt alt annet jeg hadde spilt før. Var også det aller første spillet fra From Software jeg spilte.

 

Likte også Demon's Souls veldig godt, det var mye interessant historie uten at man ble fortalt ihjel om hver rubbel og bit. Er glad jeg hadde en krukke i jumbostørrelse med tålmodighet ved siden av meg, for gjett om jeg mer enn ofte måtte smøre meg med en ekstra stor dose tålmodighet.

 

Tok meg flere år før jeg ga denne type spill en sjanse (med Bloodborne), men jeg skjønner nå hvorfor From Software blir sett på som pionerer i dataspillbransjen.

Lenke til kommentar

 Når du kan spelet, ja, men for dei som ikkje har peiling er Capra veldig ofte ei stor utfordring.

 

Du har allerede tatt asylum og taurus demon, og sannsynligvis gargoyles.

Alle tre vanskeligere enn Capra.

Du skal også ha fått en eller to hakk bedre våpen, rustning, og kanskje til og med oppgradert dette. (med mindre du er en caster, hvor hele spillet blir mye lettere)

Du må også ta en god del hunder før du når Capra, så man lærer hvordan de fungerer.

Lenke til kommentar

Capra behøver ikke være vanskelig, men det kommer veldig an på om man får tatt hundene med en gang som igjen avhenger av hvordan hundene beveger seg. Hvis man må forholde seg til både hundene og Capra på en gang på den lille plassen blir det veldig kaotisk, og en treffer fra Capra og et hundebitt eller to vil være nok til å drepe de fleste som ikke er veldig overlevlet.

 

Man kan selvfølgelig løpe opp trappa til venstre, vente til hundene kommer etter og drepe dem i tur og orden for så å bruke den samme trappa til å baite Capra, men dette er ikke noe man finner ut av umiddelbart.

Lenke til kommentar

Man kan selvfølgelig løpe opp trappa til venstre, vente til hundene kommer etter og drepe dem i tur og orden for så å bruke den samme trappa til å baite Capra, men dette er ikke noe man finner ut av umiddelbart.

 

Nå er dette akkurat samme taktikk som man lærer å bruke på de to første bossene.

Man skal også ha nok med lvl og gear på dette tidspunktet til å kunne tanke gjennom Capra. Med mindre man har gått spell caster, og da tar man bossen på et angrep.

Lenke til kommentar

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...