Gå til innhold

Kunstig intelligens har funnet nye måter å spille Q*bert på


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Husker jeg spilte dette på PC for mange år siden. Men versjonen jeg hadde så en god del bedre ut en dette. Hatet slangen (som aktivt jaktet på spilleren etter så og så lang tid, en slags tidlig "enrage" mechanic), og fikk panikk hver gang jeg fikk den etter meg.

Lenke til kommentar

Man kan lure på om et spill og forskningsteam, uten tilgang til spillkoden og innenfor samme tidsrom, ville hatt mulighet til finne fram til de to smutthullene som Canonical ES utnytter her.

 

Ser fram til at denne typen programvare blir så god at den kan benyttes innenfor forsknings og utviklingsarbeider. Dette er lovende.

Lenke til kommentar

Man kan lure på om et spill og forskningsteam, uten tilgang til spillkoden og innenfor samme tidsrom, ville hatt mulighet til finne fram til de to smutthullene som Canonical ES utnytter her.

 

Ser fram til at denne typen programvare blir så god at den kan benyttes innenfor forsknings og utviklingsarbeider. Dette er lovende.

 

Hvorfor tror du at de har hatt tilgang til spillkoden?

Om det er RL eller EA, så er det stort sett avhengig av god tilbakemelding på hva som er "bedre". Det er litt vanskeligere å få til for mer generelle problemstillinger ;)

Endret av /* kommentar */
Lenke til kommentar

Hvorfor tror du at de har hatt tilgang til spillkoden?

 

 

Beklager, det var bare jeg som ikke uttrykte meg skikkelig. Ser nå at første setningen kan tolkes anklagende mot de som har jobbet med AI koden, og det var ikke meningen.

 

Kommentaren var positivt og retorisk ment. Håper at om en kortere eller lengre tid så vil kunstig intelligens kunne benyttes også f.eks innenfor medisinsk eller kjemisk forskning, og ikke "bare" til å finne de optimale løsningene i spill.

Lenke til kommentar

 

Hvorfor tror du at de har hatt tilgang til spillkoden?

 

 

Beklager, det var bare jeg som ikke uttrykte meg skikkelig. Ser nå at første setningen kan tolkes anklagende mot de som har jobbet med AI koden, og det var ikke meningen.

 

Kommentaren var positivt og retorisk ment. Håper at om en kortere eller lengre tid så vil kunstig intelligens kunne benyttes også f.eks innenfor medisinsk eller kjemisk forskning, og ikke "bare" til å finne de optimale løsningene i spill.

Hvis du leser litt om IBM Watson så vil du oppdage at dette allerede skjer! Watson kan lese forskningsrapporter og er blant annet i full gang med å assistere i kreftdiagnotisering og -behandling.

 

Spillene brukes for å teste konsepter og vise fremgang. Jeg antar også at utviklerne synes det er en smule gøy i tillegg.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...