Gå til innhold

PS4 pro eller Xbox X best som underholdningsmaskin?


Anbefalte innlegg

Jeg vurderer å anskaffe en PS4 pro eller Xbox X og planen er å bruke den primært som en underholdningsmaskin. Det er da snakk om Netflix, HBO, nett-tv via diverse apper og lignende. Jeg spiller i og for seg ikek så mye (mest på datamaskin med Windows 10) men den blir nok brukt noe til det. Eksklusive spill til de forskjellige konsollene er derfor ikke så viktig. 

 

Begge har støtte for UHD så langt jeg kan se. Jeg heller litt mot PS4 da den har VR-brillene som en kan koble til mens Xbox har et drev som gjør det mulig å spille av UHD-filmer. Noe annet som jeg bør ta hensyn til?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Jeg vurderer å anskaffe en PS4 pro eller Xbox X og planen er å bruke den primært som en underholdningsmaskin. Det er da snakk om Netflix, HBO, nett-tv via diverse apper og lignende. Jeg spiller i og for seg ikek så mye (mest på datamaskin med Windows 10) men den blir nok brukt noe til det. Eksklusive spill til de forskjellige konsollene er derfor ikke så viktig. 

 

Begge har støtte for UHD så langt jeg kan se. Jeg heller litt mot PS4 da den har VR-brillene som en kan koble til mens Xbox har et drev som gjør det mulig å spille av UHD-filmer. Noe annet som jeg bør ta hensyn til?

Det er ingen konkurranse, Xbox One X støtter 4k UHD Blu-Ray og Dolby Atmos, det gjør ikke PS4..

  • Liker 3
Lenke til kommentar

Xbox One X virker som det opplagte valget. Den har Atmos støtte ut til anlegg. Og via Dolby sin egen software for bruk av hodeklokker som fungerer veldig bra. Jeg opplever at applikasjoner som fks Netflix laster raskere. Og hele maskinen er raskere til å starte opp osv...

Og den er muse stille.

 

Men det er jo egentlig totalt overkill å kjøpe Xbox One X til det bruket. Da kan du like greit kjøpe en Xbox One S isteden og få stort sett samme opplevelsen og funksjonalitet. Det beste hadde vel å droppet å kjøpe en konsoll til ditt bruk og heller kjøpt AppleTV 4K utgaven. Eneste ulempen med den er at du ikke har Dolby Atmos støtte. Men det er lyn rask og har alt av apper du trenger til streaming. Og du får tilgang til 4K VOD til laveste pris på markedet. 

  • Liker 2
Lenke til kommentar
  • 2 uker senere...

I tillegg så kan du kjøre kodi på xbox one, og da er det en soleklar vinner på media biten. Selvfølgelig vil en pc gjøre det bedre men xbox one vinner der selv om det faktisk ikke finnes en hbo app til xbox one.

Takk gudene for det med HBO bilde kvalitet ...

Lenke til kommentar
  • 1 år senere...

Ser ut til at XBOX One X treffer fint med passe ytelse, en god del kraftigere enn PS4 Pro. Og kan ikke helt se behovet for PS5 heller, velger heller XBOX One X.

Også er de vel flinkere med bakover kompatibilitet på spill, noe jeg tror blir avgjørende for valget for mange.

Dette gjør vel også XBox S til et bedre valg enn PS4 Slim? Eneste fordel med PS4 er vel at de har noen spill som XBOX ikke har.

Endret av Svein M
  • Liker 1
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...