Gå til innhold

Spørsmål om PayEx faktura


Anbefalte innlegg

Jeg skal kjøpe noe på nett og vil bruke faktura, men PayEx er ukjent for meg. Jeg besøkte hjemmesiden deres, men det står veldig lite informasjon. Jeg sendte en e-mail med noen spørsmål over en uke siden, men har ikke mottatt svar. Er det noen som har negative opplevelser med PayEx?

 

Er det noen som kan også svare på disse spørsmålene?:

  • Hvor mange dager er betalingsfristen på? 
  • Kan man dele opp betalingen og hvordan fungerer eventuelt det med delbetaling?
  • Kan man utsette forfallsdatoen?
Endret av Tacanacy
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

 

Jeg skal kjøpe noe på nett og vil bruke faktura, men PayEx er ukjent for meg. Jeg besøkte hjemmesiden deres, men det står veldig lite informasjon. Jeg sendte en e-mail med noen spørsmål over en uke siden, men har ikke mottatt svar. Er det noen som har negative opplevelser med PayEx?

 

Er det noen som kan også svare på disse spørsmålene?:

  • Hvor mange dager er betalingsfristen på? 
  • Kan man dele opp betalingen og hvordan fungerer eventuelt det med delbetaling?
  • Kan man utsette forfallsdatoen?

 

Hei.

 

PayEx er et inkassoselskap som på likhet med mange andre fakturerer på vegne av sine kunder slik at de har kontroll hele veien, og vet om faktura kommer frem eller ikke ved en eventuell tvist.

 

Normalt sett blir det satt opp 14- dager samt 1 - 3 løpedager etter forfall.

Etter denne perioden vil det bli utsendt purring.

 

Siden de håndterer fakturering på vegne av sine kunder, så har de delbetaling som løsning som regel uten at jeg kan garantere det, men er så og si 98% sikker på det, ville vært veldig rart ellers.

 

Når det kommer til hvordan delbetaling fungerer, så betaler man som regel en fast sum i mnd, pluss admin. kostnader osv.

 

f.eks hvis en vare kost 2000,- og du bestemmer deg for å dele denne opp x5 så vil det koste deg alt fra 300 - 600+ i tillegg siden du valgte og dele dette opp, men igjen så er det forskjellig fra selskap til selskap.

 

Man vil også ha mulighet til utsettelse av forfall, men det er jo begrenset derfor er det smart og finne ut at dette i forkant slik at du slipper denne delen.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...