Gå til innhold

Hva er den beste måten å få billig flybilletter?


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Hive deg på resplasser samme uka du skal dra..  Samt sjekke flere flyplasser i området du bor på..

 

Ving og TUI etc kan gi deg flybilletter ned til en brøkdel av prisen om det er noen ledige seter på flyet..

 

 

Vil det f.eks være billigere enn å reise med Ryanair liksom? 

 

Noen flere tips? Er på utkikk etter en tur i påskeferien, da jeg er på masteråret mitt og skriver masteroppgave, kan jeg være litt fleksibel med hvilken dager jeg drar i påsken.

 

Hvordan bør jeg gå fram på? Bare sitter hverdag fra og med 23.mars og sjekke restplasser for flybilletter som går samme dagen?

Endret av cenenzo
Lenke til kommentar

Hva som lønner seg å gjøre kommer ann på tidrom og destinasjon. Å vente til uken før avgang er noe som kun kan lønne seg for charterturer og i perioder folk normalt ikke har fri. Påsken er en periode mange ønsker reise så da lønner det seg sjelden å vente.

 

Ellers har jeg funnet at det normalt lønner seg å bestille ca. et halvt år i forveien. Har sett at pris for juleferie går opp når folk får ferielønning juni og pris for turer i fellesferien går opp når folk for julelønn. Man bør altså bestille før dette om man ønsker både god pris og utvalg. Ja, de mest pupulære hotellene forsvinenr først for charter.

 

Ellers så lønner det seg å være fleksibel både på destinasjon og dato. Jeg har en rekke destinasjoner jeg følger med på, men slår kun til når prisen er god nok og når det er innen rett sesong.

Lenke til kommentar

Billigste måten er å skaffe seg "gratis" bonus poeng, men det krever en del innsats.

Neida, det krever veldig lite innsats. Det er bare å kjøre nesten alt av pengebruk gjennom et kredittkort som gir bonusopptjening. For eksempel Trumfvisa som gir prosenter på alt av kjøp (unntatt dagligvarer som ikke er i Norgesgruppen).

 

Det eneste man skal passe seg for er å bruke et slikt kort til minibankuttak og å betale hele det utestående beløpet når kortregningen kommer, om man ikke gjør det blir det plutselig veldig dyrt.

Lenke til kommentar

 

Billigste måten er å skaffe seg "gratis" bonus poeng, men det krever en del innsats.

Neida, det krever veldig lite innsats. Det er bare å kjøre nesten alt av pengebruk gjennom et kredittkort som gir bonusopptjening. For eksempel Trumfvisa som gir prosenter på alt av kjøp (unntatt dagligvarer som ikke er i Norgesgruppen).

 

Det eneste man skal passe seg for er å bruke et slikt kort til minibankuttak og å betale hele det utestående beløpet når kortregningen kommer, om man ikke gjør det blir det plutselig veldig dyrt.

 

 

Joda, men innsats kan jo også si noe om tidsbruk :p 

Lenke til kommentar

 

Joda, men innsats kan jo også si noe om tidsbruk :p

Det tar akkurat like lang tid å betale med kredittkort som å betale med debitkort.

 

 

Det var ikke helt det jeg tenkte på... 

 

Poenget var at å opptjene poeng ved handel tar tid. Derfor kreves det en viss innsats ift å betale billetter med kontanter som en kan gjøre på dag 1 om man har pengene. Men, en kan jo få inn en del poeng relativt fort ved å signere opp til forskjellige avtaler. 

Lenke til kommentar

Poenget var at å opptjene poeng ved handel tar tid. Derfor kreves det en viss innsats ift å betale billetter med kontanter som en kan gjøre på dag 1 om man har pengene. Men, en kan jo få inn en del poeng relativt fort ved å signere opp til forskjellige avtaler.

Å opptjene bonus er noe man bør gjøre hele tiden og ikke en enkelthandling. Om noen starter idag og skal ha en billig tur til påsken hjelper uansett ingen tips.

 

Og for bonus for å signere diverse avtaler bør man passe seg for om man faktisk trenger en slik avtale og om den faktisk er den beste, det er veldig lett å kaste bort mye pengere om man kun tenker på hvor mye man får i bonus.

 

Og man kan selvsagt spare enda mere om man bruker litt tid. Kan ta som eksempel den siste flyturen jeg booket:

-Har fulgt den destinasjonen en stund og sparte 800,- på å slå til da destinasjonen kom på tilbud.

-Gikk via Viatrumf da jeg bestilte og booket separat tur og retur da det ikke var dyrere. Får 55,- per bestilling og altså 110.- spart der.

-Når jeg skal reise tar jeg vanligvis NSB og betaler kun tilleggsbillett til 66,-. T/r er det 248,- spart i forhold til Flytoget.

-Betalte i tillegg med kredittkort som jeg får bonuspoeng av og får selvsagt også bonuspoeng når jeg flyr.

Slik kan jeg enkelt finansiere flere turer.

Lenke til kommentar

 

Poenget var at å opptjene poeng ved handel tar tid. Derfor kreves det en viss innsats ift å betale billetter med kontanter som en kan gjøre på dag 1 om man har pengene. Men, en kan jo få inn en del poeng relativt fort ved å signere opp til forskjellige avtaler.

Å opptjene bonus er noe man bør gjøre hele tiden og ikke en enkelthandling. Om noen starter idag og skal ha en billig tur til påsken hjelper uansett ingen tips.

 

Og for bonus for å signere diverse avtaler bør man passe seg for om man faktisk trenger en slik avtale og om den faktisk er den beste, det er veldig lett å kaste bort mye pengere om man kun tenker på hvor mye man får i bonus.

 

Og man kan selvsagt spare enda mere om man bruker litt tid. Kan ta som eksempel den siste flyturen jeg booket:

-Har fulgt den destinasjonen en stund og sparte 800,- på å slå til da destinasjonen kom på tilbud.

-Gikk via Viatrumf da jeg bestilte og booket separat tur og retur da det ikke var dyrere. Får 55,- per bestilling og altså 110.- spart der.

-Når jeg skal reise tar jeg vanligvis NSB og betaler kun tilleggsbillett til 66,-. T/r er det 248,- spart i forhold til Flytoget.

-Betalte i tillegg med kredittkort som jeg får bonuspoeng av og får selvsagt også bonuspoeng når jeg flyr.

Slik kan jeg enkelt finansiere flere turer.

 

 

Som sagt, innsats :) 

 

Jeg samler hele tiden, men det tar tid. Opptjener mest på reise så klart. 

Lenke til kommentar

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...