Gå til innhold

Reparere kabel på headset


Anbefalte innlegg

Hei noen som vet hvor jeg kan få kabelen på headset reparert. Den har blitt slitt ved inngangen til headset. Nå virker ikke venstre element men høyre element og mikrofon fungerer. Hvis jeg dytter litt på kabelen så fungerer begge så har vel blitt slitt etter tid. Kabelen er fast og kan ikke enkelt byttes ut.

 

Noen i Oslo/Asker/Drammen området som driver med slikt?

 

Er ikke interesert å reparere selv. 

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Hva slags headset er det?

Grunnen til at jeg spør er fordi det fort kan koste mer å sende den inn til noen som lodder den, enn at du kjøper nytt. Ellers, så kan det jo hende at noen her kan gjøre det for deg. I tillegg så ville jeg registrert meg på forumet til www.hifisentralen.no og hørt der også, tror du har større sjans for å finne noen som kan gjøre det for deg der :)

 

EDIT: I nøden spiser fanden fluer, kanskje ta kontakt med en videregående skole i nærheten, så kanskje noen på elektro-linja kan ordne den for deg mot en pakke rullings :p

Endret av bshagen
Lenke til kommentar

Det er en Qpad 1339. Kostet meg 3200 kr når de solgte det. Det er egentlig  Beyerdynamic som står bak det. 

 

Den er helt like denne men med qpad logo. https://www.komplett.no/product/915457/datautstyr/periferiutstyr/headset-pckonsoll/gaming-headset-pc/beyerdynamic-mmx-300-v2-gaming-headset?offerId=KOMPLETT-310-915457#

 

Veldig godt headset som jeg gjerne vil ha reparert.

 

Skal høre på hifisentralen også. Takk for tipset.

 

Jeg ringte å hørte med service eksperten. www.sev.as. De reparerer hvitevarer og brunevarer, men ikke engang de ville ta på seg reparasjonen. De sa de ikke reparerte lydprodukter.  

Lenke til kommentar

 

 

Kanskje de kan gi deg en grei pris? Bare syns det er ille å betale "1000kr" for 5min og litt loddetinn

 

Nå er ofte ledninger i headsett lakkerte, som gjør at man må brenne kablene ren for å i det heletatt får loddetinn til å feste seg.

Og selv da er det pjesk å få reparert.. Har prøvd på en del headsett med variert hell.

Men forhåpentligvis ikke gjort på ett slikt dyrt ett. Å lakkere ledningene sparer sikkert penger ved å slippe å isolere dem.

Endret av Complexity
Lenke til kommentar

Har du sjekket om det er tilgjengelig erstatningskabel? Det kan hende det er enkelt å reparere. F.eks ta av en sideplate, ta ut en hendig plug som er i enden av kabelen og deretter plugg i ny kabel. 

 

Jeg synes det ville vært rart om Beyerdynamic ikke leverer reservedeler til sine produkter.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...