Gå til innhold

Nokia, vi har en ønskeliste til dere!


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Det er bare tøys, alle gamle telefonene med tastatur har ingenting i dagens moderne verden å gjøre. Det er en morsom sak å lese, bananaphone omringet av bananer på standen er morsomt, men ærlig talt, ingen står i butikken og vurderer banantelefon eller S9.

 

Gleder meg likevel til Ericsson-artikkelen, selv om telefonene hadde vært like tøysete. Men likevel, det er jo slik at de som skulle ha et leketøy kjøpte Nokia. Skulle mann ha verktøy kjøpte man ericsson ;)

Det er ikke sånn at man enten vurderer en billig retromobil eller en toppmodell, men heller både og. Dagens toppmodeller har blitt så dyre at mange vurderer en backup «fest telefon» når man skal ut på tur og ikke vil risikere skade på stor gliset. Jeg kjører samme stil selv. Iphone som arbeidsmaskin hjemme og moto g4 plus som telefon på jobb og gøy. Førstnevnte kostet meg over 8 lapper mens siste kostet 1500kr. Når moto g4 dør, vurderes nokia 8110 4G på flekken.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Alle vil ha gamle Nokia-telefoner, men ingen er interessert i å betale for eller bruke de...

 

Jasså?

Ikke enig i det da, men de nostalgi-telefonene de har gitt ut nå er ikke for å være fullverdige telefoner til dagens teknologiverden. De må ta telefoner som N95 og lage de slik att de virker opp 100% til den tiden vi lever i.

 

Det er jeg villig til å betale for. Men å lage de serien med nostalgitelefoner de har gjort nå, og ta såpass mye på de er ikke verdt prisen. Og kan være hvorfor Nokia fullstendig falt ut av markedet når Jobs kom med sin iPhone.

 

Det må Nokia forstå, også med moderne telefoner.

Lenke til kommentar

Nostalgi er som en hanskekledd hånd kjørt langt oppi anus, ingen vet helt hvorfor den er der, eller hvordan man fjerner den.

Ingen av de 2 wannabe kopiene som lissom Nokia har sluppet siste året kommer til å ha lang levetid når man oppdager at de ikke kan brukes til Snapchat.

Endret av fo2re
Lenke til kommentar

Nostalgi er som en hanskekledd hånd kjørt langt oppi anus, ingen vet helt hvorfor den er der, eller hvordan man fjerner den.

 

Ingen av de 2 wannabe kopiene som lissom Nokia har sluppet siste året kommer til å ha lang levetid når man oppdager at de er ikke brukes til Snapchat.

 

Det var en meget visuell forklaring av nostalgi, selv om jeg regner med at om man får en hanskekledd hånd levert i kaviarkrysset er det fordi man har spurt etter det, og den fjernes selvsagt ved at du trygler eieren om å ta ut hånden. For noen kan det kanskje til og med være en (sexy) del av et fargerikt erotisk liv. 

 

Jeg planlegger å kjøpe meg banantelefonen, men det er mest fordi at jeg ikke bruker Snapchat og instagram og slike ting. Hadde en oppdatert Motorola razr v3i eller Aura kommet ut i dag hadde jeg også vurdert disse. Men ja, for folk som er så inne i tingene at de ikke engang orker si hele ordet, men omtaler tingene som Snap og Insta vil et kjøp av denne retrotelefonen nok vært bortkastede kronasjer.

 

Når det gjelder hvilken Nokia jeg gjerne ville ha sett igjen så kunne jeg tenkte meg en Nokia 8800 eller 8910. Har lenge slevd etter disse.

 

For Sony Ericsson sin del hadde jeg elsket å få tak i en t600 igjen. Jeg fant igjen min gamle, semiødelagte for ikke så lenge siden. Nydelig liten røver det. Og så lenge den funket så var det god talekvalitet etc.

Lenke til kommentar

Nostalgi er som en hanskekledd hånd kjørt langt oppi anus, ingen vet helt hvorfor den er der, eller hvordan man fjerner den.

 

Ingen av de 2 wannabe kopiene som lissom Nokia har sluppet siste året kommer til å ha lang levetid når man oppdager at de er ikke brukes til Snapchat.

 

Hmmm..forstår jeg er en utdøende rase når jeg ikke kommer til å sette snapchat på dagsordenen..ever..facebook har falt i unåde for lengst. Så en banantelefon uten den dekningen er mer enn velkommen..

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Trengte vel ikke vente på Nokia sin nostalgitrip da, både Nokia, Samsung og Doro har tastemobiler for de som ikke bruker sosiale medier...

 

Nei, det har du rett i. Så har jeg da ikke sittet og ventet på det heller..har tross alt en utdøende lumia 930 ved min side ?
Lenke til kommentar

Å apple måtte bli dratt inn i denne tråden om Nokia tlf, og dere sier dere liksom ikke er sponset, kan jeg spørre dere i tek.no hvilken type PCer, tablet og mobil merker dere bruker.

 

Hmmm, nå må ikke sårheten bli for hårete. Hva i all verden var det i denne artikkelen som var alt for pro Apple da? Fikk bare med meg en setning om når det den gang da kom en versjon skjønner du..
Lenke til kommentar

Å apple måtte bli dratt inn i denne tråden om Nokia tlf, og dere sier dere liksom ikke er sponset, kan jeg spørre dere i tek.no hvilken type PCer, tablet og mobil merker dere bruker.

 

Årsaken til at Apple ble nevnt var at de snudde mobilmarkedet med iPhone uansett om du liker de eller ikke. De var hverken først med smartmobiler eller med mobiler med touch. Men de traff med riktig produkt til riktig tid.

  • Liker 2
Lenke til kommentar
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...