Gå til innhold

Nokia 7 Plus


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
  • 3 uker senere...
Hotel Papa skrev (På 16.3.2020 den 0.18):

Fått det teite opplegget her i dag, ser ut som at google-bar har blitt byttet ut med en dråpe? 

Ser ikke pent ut.. er launcher eneste måte å få fjernet det på?

Hva anbefales evt av launcher?

Screenshot_20200316-001517~2.png

Jeg har ikke fått det samme på min, men det kan hende du må tilbakestille telefonen til fabrikkinnstillinger. Det kan noen ganger bli litt krøll ved litt større OS-oppdateringer. Ellers anbefaler jeg også Nova Launcher

Lenke til kommentar
  • 4 uker senere...
Hotel Papa skrev (På 29.4.2020 den 20.57):

Noen som har opplevd at telefonen plutselig lader ekstremt tregt? 

Nei, den lader like sakte som før (sammenliknet med min Nokia 8.1 som lader kjappere). Men har du oppdatert og event. tilbakestilt til fabrikkinnstillinger? Sjekket ladeporten?

Lenke til kommentar
On 4/29/2020 at 8:57 PM, Hotel Papa said:

Noen som har opplevd at telefonen plutselig lader ekstremt tregt? 

Sjekk kabelen og eventuelt test ut en ny. (biltema sine er av god kvalitet)
Opplever at usb-C kabler har mye dårligere kvalitet og levetid en de gamle mikro usb kontaktene. 
Sjekk ladespenning med AccuBattery eller lignende. (2000-3200ma på en god lader, bruker selv en 4 ports Orico lader med quick charge)

Endret av per parker
  • Innsiktsfullt 1
Lenke til kommentar
  • 2 måneder senere...

Har akkurat også begynt å slite med lading av telefonen, men har ikke fått feilsøkt enda om det er laderen eller ladeporten som er synderen.

Heller ikke imponert over innvirkningen av siste Android-oppdatering? Mobilen var i lang tid lynrask og responsiv. Nå henger den seg ganske ofte i Chrome, der det til slutt ender med at jeg må restarte for at noe skal skje. Andre som opplever det samme?

Lenke til kommentar
afterall skrev (26 minutter siden):

Nå henger den seg ganske ofte i Chrome, der det til slutt ender med at jeg må restarte for at noe skal skje. Andre som opplever det samme?

Jepp. Fryktelig irriterende. Angående problematikk med ladeport, så har jeg alltid vært bevisst på dette, og sørget for å lade uten å legge press på kontakten, så den kulen har jeg klart å unngått.

Det som er den største irritasjonen er at skjermen slutter å respondere. Du står gjerne og skriver en melding da touchen bare slutter og virke. Må da låse telefonen, og låse den opp igjen for å få skjermen til å respondere igjen. Dette kan skje flere ganger etter hverandre. Det var så ekstremt for et par uker siden at jeg satt og vurderte ny telefon. Plutselig så var touchen stabil igjen, så jeg droppet det.

En annen ting som aldri har fungert, er VoLTE. Blitt kontaktet flere ganger av mobiloperatør der de anbefaler å aktivere denne funksjonen (Ser de seriøst om denne er aktivert eller ei, siden de ringer?), men ved aktivering, så kobler høyttaleren ut, slik at jeg ikke hører personen jeg ringer til.

Jeg digger denne telefonen. Spesielt designet. Men de vedvarende programvarefeilene begynner nå og irritere så mye at jeg tar meg selv i å sitte og sjekke priser på ny telefon. Er og enig med afterall med at telefonen ikke kjennes like kjapp lenger. Men dette skyldes gjerne aldrende maskinvare...

EDIT: Problemet med at skjermen låser seg, er visst et kjent problem, og kan knyttes til dimmefunksjonen på skjermen.

Endret av Javisst
Glemte å legge til info
Lenke til kommentar
Gjest Slettet+6132
Javisst skrev (23 minutter siden):

Jeg digger denne telefonen. Spesielt designet. Men de vedvarende programvarefeilene begynner nå og irritere så mye at jeg tar meg selv i å sitte og sjekke priser på ny telefon. Er og enig med afterall med at telefonen ikke kjennes like kjapp lenger. Men dette skyldes gjerne aldrende maskinvare...

EDIT: Problemet med at skjermen låser seg, er visst et kjent problem, og kan knyttes til dimmefunksjonen på skjermen.

Kan du ikke reklamere? Om feilene ikke kan fikses kan du heve kjøpet.

Lenke til kommentar

Jeg opplever også at skjermen låser seg i Chrome. Såvidt jeg vet er det kun i den appen. Løser seg om jeg slår av skjermen og låser den opp igjen, men det er litt irriterende at det må gjøres.

Siden så mange opplever dette er det vel en programvarefeil. Setter en femmer på at om jeg hadde prøvd å reklamere, hadde jeg fått beskjed om 'feil ikke funnet' (siden de tester i ca. ett minutt, og dette bare skjer sporadisk), med telefonen i retur sammen med regning.

Lenke til kommentar
Gjest Slettet+6132
Okapi skrev (43 minutter siden):

Jeg opplever også at skjermen låser seg i Chrome. Såvidt jeg vet er det kun i den appen. Løser seg om jeg slår av skjermen og låser den opp igjen, men det er litt irriterende at det må gjøres.

Siden så mange opplever dette er det vel en programvarefeil. Setter en femmer på at om jeg hadde prøvd å reklamere, hadde jeg fått beskjed om 'feil ikke funnet' (siden de tester i ca. ett minutt, og dette bare skjer sporadisk), med telefonen i retur sammen med regning.

Jeg har en Huawei dette skjer på etter oppdatering til Android 10

Lenke til kommentar
Gjest Slettet+6132
per parker skrev (9 minutter siden):

Har dere kjørt factory reset? Gjør dette bestandig når et nytt os lanseres og opplever sjeldent problemer.

Ja, det fjernet litt annet småtteri av feil, men ikke problemet med låsing i Chrome.

Lenke til kommentar
  • 1 måned senere...
Hotel Papa skrev (På 28.7.2020 den 8.36):

Ser ut som at ladeporten til enheten min begynner å bli tålelig slakk/defekt. Virker som at det er et kjent problem om man googler litt.

Har noen av dere testet reklamasjon med dette problemet her til lands? Kjøpte min hos Elkjøp, men føler det nesten er litt tiltak å sende den inn :p

Jepp, sendte inn min for å reklamere på ladeporten som var helt løs. Fikk avslag da jeg hadde liten sprekk i skjermen!

Lenke til kommentar
  • 1 måned senere...
  • 3 måneder senere...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...