Gå til innhold
Trenger du råd om juss? Still spørsmål anonymt her ×

Straffedømt i Sverige (fengsel). Synlig i Norge?


Anbefalte innlegg

Hei. Jeg bodde i Sverige i perioden 2010-2016. I 2014 gjorde jeg noe kriminelt og ble dømt til 120 timers samfunnstraff. Dette ble senere omgjort til 3 måneders fengsel da jeg ikke klarte å oppfylle vilkårene for samfunnstraff. Sonet de 3 månedene i fengsel i Sverige våren 2016. 

Egentlig skulle jeg fått 6 måneders fengsel, men siden halve samfunnstraffen allerede var unnagjort da jeg brøt vilkårene ble det bare 3 måneder.

 

Lurer på om dette vises i Norge på rulleblad eller vandelsattest? Jeg er ikke svensk statsborger, og heller aldrig dømt for lovbrudd i Norge.

 

Takk for svar!



Anonymous poster hash: b901e...b27
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

 

Vet ikke noe om dette selv. men siden du ikke har fått svar henviser jeg deg til en annen artikkel hvor en har fått utfyllende svar på dette spørsmålet. Håper ikke dette bryter med dette forumets regler.

 

http://vgd.no/samfunn/jus/tema/1724814/tittel/lovdrudd-i-utlandet-i-norsk-strafferegister

 

Anonymous poster hash: 830b5...332

 

Takk for svar! Ser at dette er skrevet i 2012, noen som vet om ting kan ha endret seg siden den gang?

 

Anonymous poster hash: b901e...b27

Lenke til kommentar

 

Hei. Jeg bodde i Sverige i perioden 2010-2016. I 2014 gjorde jeg noe kriminelt og ble dømt til 120 timers samfunnstraff. Dette ble senere omgjort til 3 måneders fengsel da jeg ikke klarte å oppfylle vilkårene for samfunnstraff. Sonet de 3 månedene i fengsel i Sverige våren 2016. 

Egentlig skulle jeg fått 6 måneders fengsel, men siden halve samfunnstraffen allerede var unnagjort da jeg brøt vilkårene ble det bare 3 måneder.

 

Lurer på om dette vises i Norge på rulleblad eller vandelsattest? Jeg er ikke svensk statsborger, og heller aldrig dømt for lovbrudd i Norge.

 

Takk for svar!

 

Anonymous poster hash: b901e...b27

 

Ja det kan vises i Norge på en vandelsattest. Se politiregisterforskriften § 44-5. 

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...