Gå til innhold
Trenger du råd om juss? Still spørsmål anonymt her ×

Hvem kan jus her inne?


Anbefalte innlegg

Jeg ser i en del svar at noen svare juridisk med henvisninger til lover og dommer og også litteratur. Jeg vil da anta at disse har juridisk bakgrunn. Men så ser man av og til noen som slenger inn en lov her og der og benytter den og så ser man de som synser og mener. Derfor lurer jeg på:

 

Hvem har master i rettsvitenskap?

 

Hvem har bachlor?

 

Hvem jobber med jus til daglig?

 

Hvem synser og mener og bruker lover uten rett utdannelse?

 

Hovedgrunnen til at jeg spør er fordi det er en god sannsynlighet for at jeg kommer til å stille en del juridiske spørsmål fremover i forb med en sak som både jussbuss og JURK synes ble for vanskelig og jeg vil så gjerne være sikker på hva jeg kan benytte og hva jeg kkke kan benytte. Jeg har selv bare 1 år med jus

 

Anonymous poster hash: 0dd8e...a8d

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

 bruker lover uten rett utdannelse?

 

Høres nesten ut som du mener at de uten jus-utdannelse ikke kan forstå lovdata..

 

Krikkert og Herr Brun er hvertfall jurister av en eller annen rang, og muligens Avatar. Jeg er en "synser" som kun svarer på det jeg kan backe opp i en rimelig klar lovtekst.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Verdt å tenke over er også at disse menneskene bruker av sin fritid på å svare i dette forumet og dermed er de nok aller mest interessert i å svare på ting som er generelle nok til at det er nyttig også i andre sammenhenger enn akkurat den ene tråden. Hvis andre gratis juridiske rådgivningstjenester som Jussbuss og JURK har meldt pass på akkurat din sak er det en viss risiko for at forumets jurister vil gjøre det samme, av de samme grunnene.

 

Trenger du spesialisert rådgivning for en sak av en viss kompleksitet, har du nok dessverre ikke andre alternativer enn å betale for bistand hvis du ikke har krav på statlig oppnevnt.

  • Liker 3
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...