Gå til innhold

Kan internettet stå bak kunstig intelligens?


Anbefalte innlegg

Man har allerede hørt om det, at kunstig intelligens alt er kommet i mange typer. Jeg personlig syns det er både spenende og skremmende på samme tid. Kan kunstig intelligens ta i bruk alle prøvesprengingene som på går og skade vårt samfunn? Kan kunstig intelligens virkelig hjelp oss? Eller bør vi frykte den?

 

Jeg personlig håper virkelig ikke at dette skjer i min leve tid. :dontgetit:

Endret av TheDarkSeeds - SCM
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Hva er intelligens?

Intelligens, i psykologien brukt som et fellesnavn på menneskers evner til oppfattelse, tenkning og problemløsning, og da spesielt på de områder hvor en finner individuelle ulikheter. Det finnes mange definisjoner på intelligens, fra «evne til abstrakt tenkning», til «utnyttelse av tidligere erfaringer i nye situasjoner». Mange forskere ønsker å gi en meget vid definisjon av intelligens, slik at den kan omfatte alt fra teoretiske evner til praktiske og sosiale ferdigheter.

Lenke til kommentar
  • 2 uker senere...
  • 2 måneder senere...
Google setter tydelige grenser for selskapets bruk av kunstig intelligens

 

Noe betryggende at selskaper selv tar initiativ, men med det forstår vi vel også viktigheten og savnet av ett statlig engasjement og ett universielt regelverk. Vi må begynne å ta advarslene på alvor hvorav det må innføres opplysningsplikt om all teknologisk framgang på feltet. Det må komme på plass ett overhengende kontrollorgan som ved hjelp av ett oppdatert fagmiljø har ett tydelig ansvar og spesielt fokus på farene rundt kunstig intelligens.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...