Gå til innhold
Trenger du råd om juss? Still spørsmål anonymt her ×

Handlet på nett - butikken legger ned


Lovegame

Anbefalte innlegg

Hei folkens. Usikker om dette skal i juss eller forbruker.

 

Handlet tirsdag denne uken fra en mindre norsk nettbutikk, bildeler til en forholdsvis liten sum (600kr).

Betalte med Paypal da dette og faktura var eneste valget. Fikk ordrebekreftelse samme dag.

 

Fikk dog aldri noen leveringsbekreftelse, så sjekket i dag på nettsiden om det var muligheter for status på bestilling etc. Det står da på forsiden at butikken legger ned.

Videre står det at alle som har bestilt deler vil motta disse før de legger ned.

 

Det jeg lurer på er rett og slett hvilke rettigheter jeg har om disse delene ikke blir sendt?

Kan man kjøre chargeback via banken eller paypal om man ikke mottar varen?

Og hva skjer med eventuell garanti og reklamasjon på produktet?

 

 

Det som gjør meg usikker på om jeg faktisk får noe av det som er bestilt, er følgende tekst på siden:

"Det vil bli lite oppfølging på henvendelser på denne siden fremover!" og en tilgjengelighet på telefon som er på hele 3 timer.. i uka. Sendte e-post i morrest når jeg fant ut at siden ble lagt ned, men ikke fått respons enda.

 

 

 

Takker for alle svar, første gangen jeg går på denne blemma. :huh:

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

I kjøpshistorikken til PayPal, kan du benytte "Report a problem".

 

 

Takker så meget, har sendt forespørsel om tilbakebetaling/oppheving av handelen. Håper dette løser seg uten større problemer. :w00t:

 

 

Merkelig nettside egentlig, kan fremdeles handle der selv om den er "lagt ned"..

Endret av Lovegame
Lenke til kommentar

Du får enkelt dette tilbake fra Paypal, de er suverene når det gjelder slike handler. 

 

Derimot selv om selskapet står som slettet, så har de mye verdi i ´´boet´´, dvs varelager etc som de sannsynligvis kommer til og selge ut ved konkurs/ nedleggelse. 

 

Dette er for å gjøre seg ajour med flest mulig forhandlere etter beste evne, resten blir slettet når det er tomt. 

Det er nok stor sjans at du ville fått varen din selv om de har meldt konkursåpning, så hadde jeg vært deg ville jeg ventet litt på varen :) 

  • Liker 1
Lenke til kommentar

 

I kjøpshistorikken til PayPal, kan du benytte "Report a problem".

 

 

Takker så meget, har sendt forespørsel om tilbakebetaling/oppheving av handelen. Håper dette løser seg uten større problemer. :w00t:

 

 

Merkelig nettside egentlig, kan fremdeles handle der selv om den er "lagt ned"..

 

Årsak til at de holder nettsiden åpen er for å bli kvitt de resterende varene :)

Lenke til kommentar

Hvorfor ber du om tilbakebetaling allerede? Kunne du ikke ventet litt og sett om du fikk varen først?

 

Da bedriften ble avviklet allerede 15 januar i år liker jeg å holde mulighetene åpne, samme med mulighetene for eventuell garanti og reklamasjon. 600kr er ikke all verden, men er fremdeles 600kr.

Synes også det er rart at info om at siden legges ned kom først i dag, og han fortsatte å ta imot ordrer selv om firmaet ble avviklet for halvannen måned siden. Kall meg sær, men jeg synes det virker rart.

Dessuten, ved "report a problem" på Paypal sine sider får jeg direktekontakt med selger og mulighet for info ang levering av varen, eventuelt tilbakebetaling (for alt jeg vet er det bestillingsvare, ikke lagervare hos han - mye av delene på nettsiden hans er det). Som nevnt ovenfor skriver han på nettsiden at han ikke blir å respondere på videre henvendelser der.

 

Prisen var ganske lik som ellers på nettet, bare jeg som aldri har shoppet særlig med bildeler online før.

Noe mer du lurte på? :p

Lenke til kommentar

 

I kjøpshistorikken til PayPal, kan du benytte "Report a problem".

 

 

Takker så meget, har sendt forespørsel om tilbakebetaling/oppheving av handelen. Håper dette løser seg uten større problemer. :w00t:

 

 

Merkelig nettside egentlig, kan fremdeles handle der selv om den er "lagt ned"..

Er ikke mer enn et par år siden en stor norsk butikk for strøm til hytter måtte legge ned, de hadde gitt beskjed om at de var konkurs men nettbutikken var i drift flere år etterpå med full betalingsløsning og ikke et ord om at de var konkurs.

Endret av 8DX8QO0Y
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...