Gå til innhold
Trenger du hjelp med PCen? Still spørsmål her! ×

Får ikke søkt i filer (Windows 10)


Anbefalte innlegg

Et problem har plutselig dukket opp. 

Når jeg ønsker å hurtig åpne et dokument via søke-ikonet på oppgavelinjen, finner den ikke dokumentene jeg søker etter. Dokumentene finnes på pcn, men de dukker altså ikke opp i søkeresultatet. Dette har de gjort før. 

 

Jeg fikk tips om kjøre et feilsøk via kontrollpanel-feilsøk og fikk opp denne feilmeldingen. Noen tips? 

 

post-437083-0-24011300-1519976124_thumb.png

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Prøv å bygg opp søkeindeksen på nytt.

Kontrollpanel>Indexing Options>Advanced Options> Rebuild.

 

Takk for kjapt svar! Har prøvd dette nå. Men når jeg kommer til "Indexing options"-vinduet, fryser dialogvinduet. "Venter på indekseringsstatus" står det. Og jeg kommer ikke videre. Jeg får heller ikke lukket vinduet. :-(

 

EDIT:

 

Åja, der kom jeg visst videre til "Rebuild". Får bare beskjed om at det kan ta lang tid, men får ikke noen meldinger om at den er ferdig å "rebuilde". Skal det være sånn?

Endret av DianaJuk
Lenke til kommentar

Kan alltids prøve å deaktivere Windows Search, restarte og aktivere på nytt.

Kontrollpanel>Program and features>Turn Windows features on or off>Deaktiver "Windows Search" (er en som heter "Indexing service" også, la den være).

Restart og gjør motsatt.

 

Ellers hvilken antivirus bruker du? Kan være en ide å sørge for at den er oppdatert og ta en full scan også.

Lenke til kommentar

Kan alltids prøve å deaktivere Windows Search, restarte og aktivere på nytt.

Kontrollpanel>Program and features>Turn Windows features on or off>Deaktiver "Windows Search" (er en som heter "Indexing service" også, la den være).

Restart og gjør motsatt.

 

Ellers hvilken antivirus bruker du? Kan være en ide å sørge for at den er oppdatert og ta en full scan også.

Hei! Takk for svar.

 

Jeg finner ikke Windows Search. Dette er vinduet jeg fikk opp.

Jeg bruker bare Windows Defender, og den er oppdatert og aktiv. Skal ta en full scan for sikkerthet skyld.

 

 

 

post-437083-0-72383600-1519984323_thumb.png

Lenke til kommentar

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...