Gå til innhold

Nye Nespresso-maskiner roterer kaffen din


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Gjest Slettet-QB4VTZbn

Nå har jeg ikke smakt Nespresso, men jeg vet at Dolce Gusto ikke er verdt pengene

Har gått overr til pulverkaffe, som er bedre og billigere

Nespresso har veldig god kaffe. Kan ikke sammenliknes med andre varianter som Nescafe. Har varmere vann og bedre smak. Har blitt fullstendig hekta på Nespresso selv, og smaker som restaurantkaffe for meg. Anbefales. :) Maskinen varmer seg også kjapt opp, og det går like fort eller raskere enn å lage pulverkaffe med vannkoker. Lurer på hvordan disse nye modellene er, om det er noen reell smaksforbedring.

Endret av Slettet-QB4VTZbn
Lenke til kommentar

Tek retter kritisk blikk mot reklamerer for kaffemaskiner :woot:

 

Kapselkaffe er for meg et veldig forunderlig fenomen.

For det første, genererer disse kapselmaskinene helt uhorvelige mengder unødvendig avfall, og sløser både med aluminium og plast. Hvor mange tror du det er som samler opp og leverer inn kapslene? Ut fra den generelle holdningen til bare det å skulle segregere plastsøppel fra "brennbart" vil jeg anta 'ikke mange'.
For det andre, er det relativt dyrt per kopp kaffe, sammenlignet med bønner eller filterkaffe.
For det tredje, har de klart å selge lock-inkaffe (med mindre noe har endret seg, og de er nødt til å tillate after-market-produsenter adgang til spesifikasjonene på kapslene). Det hele minner litt om tidenes tpåeligste juice-presse. Fra produsentens ståsted er det en uovertruffen seier, og helt genialt; fra forbrukers ståsted burde det være en situasjon man gjør alt for å unngå.

 

 

 

Lurer på hvordan disse nye modellene er, om det er noen reell smaksforbedring.

 

Kall meg kynisk, men vil tro det er liten reell forskjell, og at målet i hovedsakt er å skulle gi inntrykk av at den du kjøpte for to år siden er utdatert og moden for å byttes ut, og dermed selge flere maskiner.

Selvfølgelig kan jeg ta feil, og sånnsett ville det vært flott, fordi jeg har så langt vært lite imponert av kapselkaffe (skal sies at jeg ikke på stående for kan si om det har vært Nestle eller Dolce jeg har drukket).

Endret av Snøspade
  • Liker 3
Lenke til kommentar

Har man helt sluttet å merke sponset innhold her nå? ;)

 

At dette skal ligne mere på filterkaffe kan jeg ikke forstå, ville sagt dette minner mer om espresso eller kaffemaskinen på Shell.

 

En annen ting er at jeg ikke helt kan forstå at man må ha mange forskjellige kapsler for å variere størrelse, eller er alternativene en stor svak kopp(overekstrahert) eller liten og sterk (underekstrahert)? 

 

Hei, jeg synes ikke det å omtale nye kaffesystemer er så ulikt det å skrive om nye bærbare, nye spillskjermer, grafikkort el. Annet enn produktgruppen, som er ny. Her har vi altså vært å sett produktet i aksjon og benytter til og med siste del av saken til å komme med vårt inntrykk.

Synes du vi burde merke produktnyheter om TV-er, bærbare, grafikkort ol. som reklame?

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...