Gå til innhold

Nye Nespresso-maskiner roterer kaffen din


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Problemet med kaffemaskiner er at de bruker lang tid på å varme seg opp, lager små kopper, koster mye pr. kopp og du må konstant fylle på vann og kapsler som gjør at du må gjennom flere steg for å lage en kopp kaffe fra kapsel enn med en trakter.

 

Det står ikke noe om det, men det er merkelig at det ikke er bygget inn noe trådløst grensesnitt som blåtann eller wifi når de først kommer med nye produkter i 2018.

  • Liker 4
Lenke til kommentar

Problemet med kaffemaskiner er at de bruker lang tid på å varme seg opp, lager små kopper, koster mye pr. kopp og du må konstant fylle på vann og kapsler som gjør at du må gjennom flere steg for å lage en kopp kaffe fra kapsel enn med en trakter.

 

Det står ikke noe om det, men det er merkelig at det ikke er bygget inn noe trådløst grensesnitt som blåtann eller wifi når de først kommer med nye produkter i 2018.

 

Men er dette virkelig nye produkter, eller nye i Norge. Jeg mener jeg har sett disse i utlandet (i det minste i USA i mange år)...

Lenke til kommentar

Har man helt sluttet å merke sponset innhold her nå? ;)

 

At dette skal ligne mere på filterkaffe kan jeg ikke forstå, ville sagt dette minner mer om espresso eller kaffemaskinen på Shell.

 

En annen ting er at jeg ikke helt kan forstå at man må ha mange forskjellige kapsler for å variere størrelse, eller er alternativene en stor svak kopp(overekstrahert) eller liten og sterk (underekstrahert)? 

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Problemet med kaffemaskiner er at de bruker lang tid på å varme seg opp, lager små kopper, koster mye pr. kopp og du må konstant fylle på vann og kapsler som gjør at du må gjennom flere steg for å lage en kopp kaffe fra kapsel enn med en trakter.

 

Det står ikke noe om det, men det er merkelig at det ikke er bygget inn noe trådløst grensesnitt som blåtann eller wifi når de først kommer med nye produkter i 2018.

 

Har app via bluetooth på min 2017-modell fra Nespresso. Kan starte og stille inn alt mulig, og selvsagt brygge fra mobilen. Sier i fra når jeg er tom for kapsler, til og med :p

Lenke til kommentar

Støynivået?

Mer eller mindre enn tidligere konstruksjoner?

Hva koster disse kapslene? Dette er vel også trolig patentert, så de kan holde en relativt høy pris på «kaffen»?

Kapslene er priset fra 4,39 kr stk. for de minste (Espresso 40ml) og opp til 7,29 kr stk. for de største (Alto 414ml). Disse kapslene er nok en god del vanskeligere om ikke umulig å få kopiert kontra de originale Nespresso kapslene pga. strekkodene, der de gamle kun trengte å ha riktig passform. Noe som da selvfølgelig vil bety at man neppe kan håpe på å få noe særlig utvalg av uoriginale (og billigere) kapsler til denne maskinen, med mindre Nespresso selv ville åpne opp for det da (meget lite trolig)

Endret av TStensland
  • Liker 3
Lenke til kommentar

 

Problemet med kaffemaskiner er at de bruker lang tid på å varme seg opp, lager små kopper, koster mye pr. kopp og du må konstant fylle på vann og kapsler som gjør at du må gjennom flere steg for å lage en kopp kaffe fra kapsel enn med en trakter.

 

Det står ikke noe om det, men det er merkelig at det ikke er bygget inn noe trådløst grensesnitt som blåtann eller wifi når de først kommer med nye produkter i 2018.

 

Men er dette virkelig nye produkter, eller nye i Norge. Jeg mener jeg har sett disse i utlandet (i det minste i USA i mange år)...

Disse maskinene er ganske nye ja, så den første gang i England i November 2017. Maskinen du tenker på er kanskje en Nespresso Buisness Solution maskin? De bruker en annen type kapsler igjen som kan minne litt mer om Vertuo, men de er mye tynnere (er mer en "disk" enn en kapsel) Buisness maskinene gir samme mengde kaffe i koppen som den originale Nespresso-serien.

Endret av TStensland
  • Liker 1
Lenke til kommentar

Fordelen med maskinen er at man nå kan lage en større kopp kaffe uten å måtte bruke flere kapsler eller eventuelt lage kaffen svakere. Samtidig så er jo dette den største ulempen også for de som skulle ønske å stille inn vannmengden selv, noe som ikke vil være mulig med Vertuo ettersom alt går automatisk pga. strekkoden.

Lenke til kommentar

Problemet med kaffemaskiner er at de bruker lang tid på å varme seg opp, lager små kopper, koster mye pr. kopp og du må konstant fylle på vann og kapsler som gjør at du må gjennom flere steg for å lage en kopp kaffe fra kapsel enn med en trakter.

 

Det står ikke noe om det, men det er merkelig at det ikke er bygget inn noe trådløst grensesnitt som blåtann eller wifi når de først kommer med nye produkter i 2018.

 

tja, gikk å sjekket nå, maskinen brukte akkurat 20 sekunder fra iskald til å starte å pumpe vann . Ikke særlig lang tid det :)

 

En trakter er jo for å lage mange kopper, men skal man bare ha en kopp nå og da så er det jo langt mer styr og steg med en traktemaskin enn en nespressomaskin...

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...