Gå til innhold
Trenger du råd om juss? Still spørsmål anonymt her ×

Avslag AAP og arbeidsforhold


Carma

Anbefalte innlegg

Har klage om avslag på AAP i NAV klageinstans. Har hatt ulønnet permisjon, nå går den ut. hva skjer når jeg starter i jobb i igjen? Vil klagen da frafalle? betyr dette at jeg er frisk i NAV sine øyne? Hvis jeg sier opp jobben pga helsen, vil det være positiv i forhold til klagen som er til behandling?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Hvis du starter i arbeid vil du fra det tidspunktet ikke lenger fylle vilkårene for AAP. NAV Klageinstans må fortsatt vurdere om du fyller vilkårene for den perioden du ikke var i arbeid.

 

Å si opp jobben påvirker ikke klagebehandlingen.

 

Takk for svar  :)  Nå har jeg fått oppsigelse fra arbeidsgiver pga for dårlig helse til å komme tilbake på jobb. Vil det være positivt for saken? Hvis jeg får avslag på ny, kan jeg søke AAP på nytt med nytt grunnlag? 

Lenke til kommentar

 

Hvis du starter i arbeid vil du fra det tidspunktet ikke lenger fylle vilkårene for AAP. NAV Klageinstans må fortsatt vurdere om du fyller vilkårene for den perioden du ikke var i arbeid.

 

Å si opp jobben påvirker ikke klagebehandlingen.

 

Takk for svar  :)  Nå har jeg fått oppsigelse fra arbeidsgiver pga for dårlig helse til å komme tilbake på jobb. Vil det være positivt for saken? Hvis jeg får avslag på ny, kan jeg søke AAP på nytt med nytt grunnlag? 

 

 

Hvor mye sykefravær har du hatt?

 

Det vanlige er vel å prøve seg med at det er usaklig oppsigelsesgrunn alene, men arbeidsgiver kan vel uansett si deg opp av andre årsaker, og også mens du er syk etter hva jeg har forstått. Men, det kan kanskje mistolkes til å bli usaklig oppsigelsesgrunn, dersom du ikke også samtidig har vært syk spesiellt lenge?

 

Anonymous poster hash: 9c611...740

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...