Gå til innhold

ingeniørbataljonen?


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Jeg var i Ingeniørbataljonen i Skjold i 1994 (tror det var 1994) på den nå nedlagte Holmen Leir i Øverbygd. Jeg gikk derimot maskinskolen i Hønefoss før jeg ble sendt til Skjold og da var det 50/50 med snømåking og vanlig koko tjeneste hvor vi lekte indianere og cowboy.

 

Alt i alt en allsidig tjeneste for min del. Ingeniørbataljonen handler vel mer (tror jeg) om taktisk krigføring etc. Men jeg tror ikke man merker noe spesielt forskjell på dette og annen tjeneste. Men at man i Ingeniørbataljonen kanskje har andre muligheter med tanke på videreutdannelse er nok mulig. 

Lenke til kommentar

Så søk deg inn på maskinskolen i Hønefoss flrst hvis du ønsker eller trenger førerkort på lastebil eller annleggsmaskiner. Det er vanskelig og komme inn der og det er kun de med størst behov som kommer inn først. Har du en arbeidsgiver som går god for deg etc. blir det lettere. Når du er ferdig utlært blir du sendt videre der hvor dem trenger deg. 

 

Var vertfall slik når jeg var der.

Lenke til kommentar
  • 2 måneder senere...

Hei! Har prøvd å lese meg litt opp på denne bataljonen, men føler ikke forsvaret sine sider hjelper så mye på saken. Har fått med meg at de hovedsakelig holder til på skjold militærleir, men også rena (?). Er det noen som vet hvem i bataljonen som holder til hvor? 

 

Pingkp 1, ingkp 2, ingkp 4 og ingkp 6 holder til på skjold leir. Det er her du havner i førstegangstjenesten. 

 

På Rena holder pingkp 3 og ingkp 5 til. Disse kompaniene er kun for profesjonelle soldater. 

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...