Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Dette bildet hadde en mye finere scene og var skarpere enn ditt forrige nordlysbilde. Siden du har drahjelp fra månen her kan du lett lage nesten dagslys. Etter å ha sett dette bildet skal jeg jammen ta frem mitt Nikon 5100 kamera igjen og teste det på nordlysbilder.

 

Jeg har en tendens til å ta det letteste kameraet med meg på tur og da bli Nikon dessverre liggende hjemme.

 

Personlig liker jeg å ta mørkere nordlysbilder, slik at jeg beholder følelsen av natt, men ser at mange eksponerer bildene slik som deg. Det blir vel en smaksak, antar jeg.

 

Ved mørkere eksponering kan du redusere både ISO og lukkertid.

 

Forøvrig, fint bilde av en fin scene.

Mvh.Oddvar

Lenke til kommentar

Dette bildet hadde en mye finere scene og var skarpere enn ditt forrige nordlysbilde. Siden du har drahjelp fra månen her kan du lett lage nesten dagslys. Etter å ha sett dette bildet skal jeg jammen ta frem mitt Nikon 5100 kamera igjen og teste det på nordlysbilder.

 

Jeg har en tendens til å ta det letteste kameraet med meg på tur og da bli Nikon dessverre liggende hjemme.

 

Personlig liker jeg å ta mørkere nordlysbilder, slik at jeg beholder følelsen av natt, men ser at mange eksponerer bildene slik som deg. Det blir vel en smaksak, antar jeg.

 

Ved mørkere eksponering kan du redusere både ISO og lukkertid.

 

Forøvrig, fint bilde av en fin scene.

Mvh.Oddvar

 

Ja,det var nesten magisk Måneskinn i Oldervika den kvelden. Jeg brukte iso 2000 på dette bildet,men prøvde også en eksponering på iso 400 og det ble en del mørkere.

Lenke til kommentar
Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...