Gå til innhold

Sikkerhetsmangel i Fenders gitarforsterker gjør det mulig å «Rickrolle» artister på scenen


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Gjest Slettet-QVZmonLc

Mustang serien er vel uansett mest brukt på gutterommet og i øvingslokalet. For konsertbruk blir det vel brukt meire seriøse greier.

 

Har bare en 30w Marshall effektforsterker selv (all den tid jeg ikke har planer om å stå på noen scene), den kan viderekobles og fungere som en slags effektpedal/forforsterker til større anlegg. Ingen optimal løsning meeeen i nøden spiste fanden fluer. :-)

Er vel uansett å forvente at teknologien kommer i større enheter etterhvert? Du kan idag koble gitaren til wifi tross alt.

Lenke til kommentar

Jeg håper at hvis noen ser en fyr stå og kødde med lydoppsettet på mobilen sin under en konsert, gir de ham en god dose deng.

 

"lol men se de har dårlig sikkerhe-" NEI. Sånt gjør man ikke med normal folkeskikk.

 

Kødderen står på en høyde uttafor scene-området, med to antennekabler montert i en Pringlesboks... ...Han vet han ikke skal stå tett på store fulle mennesker.

Lenke til kommentar

 

Mustang serien er vel uansett mest brukt på gutterommet og i øvingslokalet. For konsertbruk blir det vel brukt meire seriøse greier.

 

Har bare en 30w Marshall effektforsterker selv (all den tid jeg ikke har planer om å stå på noen scene), den kan viderekobles og fungere som en slags effektpedal/forforsterker til større anlegg. Ingen optimal løsning meeeen i nøden spiste fanden fluer. :-)

Er vel uansett å forvente at teknologien kommer i større enheter etterhvert? Du kan idag koble gitaren til wifi tross alt.

Sjekk backline på konsertar. Det er stort sett klassiske Marshall og Fender modellar. Forsterkara som tålar både hard bruk og juling. Mustang er ikkje bygd for seriøs konsertbruk, det er ei avansert leike(men ei veldig kul leike til sitt bruk). Det er ikkje snakk om effekt, men om kor robust forsterkaren er, og den totale kvaliteten.

Lenke til kommentar

Dette viser nok en gang at funksjon går foran sikkerhet når gamle gubber i etablerte firma skal "digitalisere" tjenestene sine. Vi ser det gang på gang, manglende nettsikkerhet, passordbaser som ligger lagret ukryptert eller sendes ukryptert mellom bruker og tjenestetilbyder, tjenester som infiltreres av uvedkommende osv. Gamle gubber MÅ SLUTTE å tro de kan hoppe bukk over sikkerheten.

Lenke til kommentar

Dette viser nok en gang at funksjon går foran sikkerhet når gamle gubber i etablerte firma skal "digitalisere" tjenestene sine. Vi ser det gang på gang, manglende nettsikkerhet, passordbaser som ligger lagret ukryptert eller sendes ukryptert mellom bruker og tjenestetilbyder, tjenester som infiltreres av uvedkommende osv. Gamle gubber MÅ SLUTTE å tro de kan hoppe bukk over sikkerheten.

 

I dette tilfellet er det jo ein heilt grei prioriterting. Om noen "hackar" seg inn på ein slik forsterkar så har det ingen alvorlige konsekvensar. Eg vil anta atr dersom forsterkaren plutseling spillar ukjent musikk, så har brukaren vett nok til å slå den av. Problem løyst.

Lenke til kommentar

Jeg håper at hvis noen ser en fyr stå og kødde med lydoppsettet på mobilen sin under en konsert, gir de ham en god dose deng.

 

"lol men se de har dårlig sikkerhe-" NEI. Sånt gjør man ikke med normal folkeskikk.

 

Og hva er sannsynligheten for at noen får med seg at personen driver og kødder med lydoppsettet og ikke er inne på facebook eller noe sånt? De fleste på en konsert har vel oppmerksomheten på et av to steder - scenen eller egen mobil..
Lenke til kommentar

Mustang serien er vel uansett mest brukt på gutterommet og i øvingslokalet. For konsertbruk blir det vel brukt meire seriøse greier.

 

Er jo noen typer konserter før de store stadiumkonsertene med artister som lever av musikken da - ikke skjelden at noen kommer med egen gitarforsterker som blir mikket opp på mindre scener. "Dette er forsterkeren jeg kjenner og her har jeg stilt inn de lydene jeg trenger".
Lenke til kommentar

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...