Gå til innhold

[Løst] Scam mail fra prisguide/prisguiden?


Anbefalte innlegg

Hei folkens,

 

Til info så benytter meg av varslingene som prisguiden tilbyr. Jeg sjekket akkurat mailen min og så at jeg hadde mottatt en prisvarsel fra prisguiden (eller det jeg trodde var prisguiden). I mailen stod det at siden jeg hadde et prisvarsel på Samsung S7 lagret hos dem (som faktisk stemmer) så ville de informere meg om at Samsung S9 var ute nå. Dum som jeg var så forsøkte jeg å trykke på linken i mailen, uten at noe skjedde. Ble ikke videresendt til noen annen side e.l. Det gjorde at undret litt og sjekket mailen litt mer nøye. Jeg ser nå at avsender er prisguiden. no, avsender addresse er [email protected]. I mailen jeg fikk tilsendt er det også et lite vedlegg 19,4kb som de har kalt 1.1.txt (den har jeg ikke åpnet).

 

Jeg sjekket denne mailen opp mot et reelt prisvarsel og de er nokså like utseende messig. Avsender adresse er [email protected]. Denne mailen har også et lite vedlegg kalt 1.1.txt på 22,4kb.

 

Legger ved et skjermdump av mailen slik at dere kan se den.

 

Scam mail?

post-291199-0-31085800-1519649706_thumb.png

 

Eksempel på ekte mail fra prisguiden:

post-291199-0-61181700-1519649973_thumb.png

 

 

Hva tror dere? Er det scam? Er det noe jeg kan gjøre for å sjekke om maskinen min er sikker utover å kjøre Win Defender scan?

Endret av €tt@n
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Hei folkens,

 

Til info så benytter meg av varslingene som prisguiden tilbyr. Jeg sjekket akkurat mailen min og så at jeg hadde mottatt en prisvarsel fra prisguiden (eller det jeg trodde var prisguiden). I mailen stod det at siden jeg hadde et prisvarsel på Samsung S7 lagret hos dem (som faktisk stemmer) så ville de informere meg om at Samsung S9 var ute nå. Dum som jeg var så forsøkte jeg å trykke på linken i mailen, uten at noe skjedde. Ble ikke videresendt til noen annen side e.l. Det gjorde at undret litt og sjekket mailen litt mer nøye. Jeg ser nå at avsender er prisguiden. no, avsender addresse er [email protected]. I mailen jeg fikk tilsendt er det også et lite vedlegg 19,4kb som de har kalt 1.1.txt (den har jeg ikke åpnet).

 

Jeg sjekket denne mailen opp mot et reelt prisvarsel og de er nokså like utseende messig. Avsender adresse er [email protected]. Denne mailen har også et lite vedlegg kalt 1.1.txt på 22,4kb.

 

Legger ved et skjermdump av mailen slik at dere kan se den.

 

Scam mail?

attachicon.gifPrisguide scam.PNG

 

Eksempel på ekte mail fra prisguiden:

attachicon.gifPrisguiden real.PNG

 

 

Hva tror dere? Er det scam? Er det noe jeg kan gjøre for å sjekke om maskinen min er sikker utover å kjøre Win Defender scan?

Hei,

 

Begge epostene er sendt fra oss og lenkene er derfor trygge. Som nevnt av Dapp47 kan du holde musen over lenkene for å se hvor de leder hen (nede i venstre hjørnet av nettleseren).

 

Årsaken til at det er forskjellig design i de to epostene er fordi den ene omhandler ett produkt og den andre omhandler flere (Galaxy S9 og S9+).

 

Veldig bra at du er kritisk til epost! Takk for tipset :)

 

Mvh Andy

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Takker for svar her Andy, godt å høre :D

 

Jeg tenkte at det var litt underlig at mailene fra dere var forskjellige, og hvis det hadde vært et forsøk på scam så ville jeg dele det med flest mulig slik at folk ble bevisst på det og at dere i prisguiden kunne advaret kundene deres. Videresender mailene til deg Andy så du kan se på vedlegget i de.

Lenke til kommentar

Takker for svar her Andy, godt å høre :D

 

Jeg tenkte at det var litt underlig at mailene fra dere var forskjellige, og hvis det hadde vært et forsøk på scam så ville jeg dele det med flest mulig slik at folk ble bevisst på det og at dere i prisguiden kunne advaret kundene deres. Videresender mailene til deg Andy så du kan se på vedlegget i de.

Supert! Takk for det ;)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...