Gå til innhold

ANMELDELSE: Age of Empires: Definitive Edition


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Har brukt mange timer på AoE2-remasteren, men også den har et problem med at AIen blir veldig forutsigbar. Etter at man har spilt noen runder så skjønner man etterhvert hvordan AIen kommer til å reagere og så er det bare å planlegge deretter. Det største mysteriet for meg er hvorfor AIen først bygger opp en enorm hær for så å sende bare noen få soldater av gangen som enkelt blir skutt ned av tårnene mine, og den gjør dette om og om igjen.

  • Liker 2
Lenke til kommentar

Har brukt mange timer på AoE2-remasteren, men også den har et problem med at AIen blir veldig forutsigbar. Etter at man har spilt noen runder så skjønner man etterhvert hvordan AIen kommer til å reagere og så er det bare å planlegge deretter. Det største mysteriet for meg er hvorfor AIen først bygger opp en enorm hær for så å sende bare noen få soldater av gangen som enkelt blir skutt ned av tårnene mine, og den gjør dette om og om igjen.

 

er det ikke bare på lavere vanskelighetsgrader dette skjer? På hard og verre sender de temmelig solide hærer. Men uansett hvor stor hærer de sender er det alltid all out attack uten noe som helst tanke på å overleve. Istedenfor å beskytte katapulter etc bare stormer de inn og blir slakta av slottene.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Så fryktelig trist at dette spillet også havnet i Windows Store. Det er om mulig enda verre enn Origins eller hva det nå er EA sin butikk heter. Og da er det ekstra synd at det er RTS-sjangeren det skal gå utover. Hadde elska å spille dette, og ikke minst Halo Wars 2, men nå er det helt uaktuelt...

Lenke til kommentar

Meh, holder meg til AoE2-remasteren. Hadde aldri noe forhold til dette spillet, og spill som ikke kommer på Steam havner raskt i glemmeboken uansett.

 

Men har dere bare en anmelder om dagen? Hvor er anmeldelsen av Bayonetta 1 og 2 på Switch? Celeste? Mange godbiter som går dere hus forbi om dagene.

Lenke til kommentar

 

Har brukt mange timer på AoE2-remasteren, men også den har et problem med at AIen blir veldig forutsigbar. Etter at man har spilt noen runder så skjønner man etterhvert hvordan AIen kommer til å reagere og så er det bare å planlegge deretter. Det største mysteriet for meg er hvorfor AIen først bygger opp en enorm hær for så å sende bare noen få soldater av gangen som enkelt blir skutt ned av tårnene mine, og den gjør dette om og om igjen.

er det ikke bare på lavere vanskelighetsgrader dette skjer? På hard og verre sender de temmelig solide hærer. Men uansett hvor stor hærer de sender er det alltid all out attack uten noe som helst tanke på å overleve. Istedenfor å beskytte katapulter etc bare stormer de inn og blir slakta av slottene.

 

 

Jeg skrudde opp vanskelighetsgraden til moderate eller hard og spilte mot tre forskjellige motstandere. En av dem gjorde noe fornuftig og prøvde å lage problemer for meg ved å sende masse skip tidlig i spillet, men deretter stoppet det opp for han; han sluttet helt å bygge nye ting og sende angrep og bare ble irrelevant. En av spillerne ble helt overkjørt av den andre før jeg rakk å blande meg inn og den som var igjen endte med en ganske stor hær. Irriterende nok gjorde han ikke noe forsøk på å angripe og jeg måtte selv sende flere hærer for å slite han ned.

 

Jeg har også lest at på de vanskeligste settingene så får AIen rett og slett starte med flere ressurser. Det er ikke den typen vanskelighetsgrad jeg vil ha. Jeg vil at han skal spille smartere, ikke få et forsprang.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

 

Er det verdt kronene når man har HD-versjonen fra før?

 

HD versjonen er av Age of Empires II. Denne versjonen er en remaster av det første tilskuddet til serien.

 

DET burde jeg klart å finne ut selv. Huff... Spilte egentlig aldri noe annet enn nr 2, så jeg antok feilaktig.

Lenke til kommentar

 

 

Er det verdt kronene når man har HD-versjonen fra før?

HD versjonen er av Age of Empires II. Denne versjonen er en remaster av det første tilskuddet til serien.

DET burde jeg klart å finne ut selv. Huff... Spilte egentlig aldri noe annet enn nr 2, så jeg antok feilaktig.

Forøvrig så skal de også lage definitive versjoner av både AOE2 og 3. Så spørsmålet ditt vil bli aktuelt på et senere tidspunkt :)

Lenke til kommentar

Holder meg langt unna dette spillet før det kommer til Steam, UTEN Windows Store. Samme som med Ubisoft sine spill, jeg kan ikke fordra Uplay. Origin går til nød.

 

Det var da voldsomt så negative folk var til Windows Store. Jeg hadde forstått det om du sitter med en PS4 og det kun er tilgjengelig for XBOX, men det tar deg 2 minutter å sette opp en betalingskonto i Windows Store, og spillet havner akkurat på samme plass som om du skulle kjøpt det hos Steam.

 

Jeg kan egentlig ikke se hviken praktisk forskjell det egentlig har for dere? Er det kun prinsipp? Det er ikke slik at Steam er perfekt det heller: Jeg unngår det om jeg kan.

Lenke til kommentar

Fordi Windows Store er helt forjævlig ræva. Kjøpte Rise of the Tomb Raider der, aldri om jeg kjøper et spill der igjen.

Eller så har du de som må laste ned 100 GB gang på gang på gang på gang fordi skiten ikke klarer å patche. UWP er også en uting, som er døden for alt som heter mods, eller noe annet som fikser/legger til noe/forbedrer/endrer noe i spillet.

  • Liker 2
Lenke til kommentar

Fordi Windows Store er helt forjævlig ræva. Kjøpte Rise of the Tomb Raider der, aldri om jeg kjøper et spill der igjen.

 

Eller så har du de som må laste ned 100 GB gang på gang på gang på gang fordi skiten ikke klarer å patche. UWP er også en uting, som er døden for alt som heter mods, eller noe annet som fikser/legger til noe/forbedrer/endrer noe i spillet.

 

Hvorfor er det ræva? Fungerer ikke spillet?

 

Om du driver med onlinespilling osv kan jeg kanskje forstå det, men for et spill som AOE, som for svært mange bare spilles lokalt, er det vel ikke den store forskjellen? Og det er vel strengt tatt ikke prosentvis så mange som driver med mods eller på død og liv må ha siste patch heller?

Lenke til kommentar

 

Storkoste meg med originalen da den var det store, så spørs om jeg må få et lite gjensyn.

 

Ellers kan remaken av cossacks (cossacks 3) anbefales for de som savner denne typen strategi, som kanskje også har litt mer dybde. 

 

Er det bedre å spille remaken fremfor originalen?

 

Jeg synes det. Nå er det nok noe mer innhold i hele den gamle "pakka" og AIen har vært varierende i sjøslag i remaken, men de siste gangene jeg har spilt synes jeg det har vært veldig bra, særlig sammen med en kompis. I det store og hele er det lite forskjell i forhold til originalen utover at remaken ser og kjører mye bedre og smidigere og at det virker som de fortsatt tweaker balansen, og for min del er det egentlig helt perfekt. 

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...