Gå til innhold

Apple har apple watch og android ...


Anbefalte innlegg

Noen som har tips til smart watch til android telefoner?

Vurderte en stund å kjøpe iPhone grunnet apple watch, men er mest fornøyd med samsung telefonen jeg har nå enn jeg noen gang har vært av iPhone så tenker det blir dumt. 

 

Hvilken klokke kan minne om apple Watch som kan brukes med android?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Må den se ut som en Apple Watch? Eller kan den være rund? Hva er budsjettet? Er design/størrelse/tykkelse viktig? Hvordan skal den se ut: Som en smartklokke, eller helst som en vanlig klokke (som LG Urbane, for eks)? Hva skal den primært brukes til, smartklokke eller treningsklokke? Kan du tenke deg å kjøpe brukt?

 

Jeg har gått over til Garmin sportsklokke, etter å ha gått lei av å måtte lade vanlig smartklokker ca annenhver natt. Avhengig av modell, hvilke funksjoner som er aktivert og hvordan den brukes, holder den gjerne 1-3 uker på en lading. Man ser hvem som ringer, kan lese meldinger, varsler og vær, samt styre musikkspiller, men utover det er den ikke særlig "smart". Velg en modell som støtter Connect IQ, så har du tusenvis av watch faces, widgets, apper og data fields å velge mellom. En modell med både pulsmåler og GPS gir deg en fullverdig treningsklokke/aktivitetsmåler.

Endret av zanta
Lenke til kommentar

Uhm, alle? Untatt apple watch.

 

Gear S3 er jo samsung sin klokke og fungerer bra med Samsung sine telefoner. Ellers bruker alle klokker Android Wear opperativsystem, så burde kjøpe en man liker utseende på.

 

Android klokker kan gjøre mye mer en apple watch og.

 

 

Har sett det kommer mange ulike når jeg googler, men aldri prøvd å sette meg inn i den type klokker. Har bare hatt fitbit og polar treningsklokke/aktivitetsklokker, men kunne tenker meg en som gjør noe mer :)

Siden jeg har null peiling er det jo greit med litt konkrete tips så jeg ikke ender med en dårlig klokke!

Lenke til kommentar

Må den se ut som en Apple Watch? Eller kan den være rund? Hva er budsjettet? Er design/størrelse/tykkelse viktig? Hvordan skal den se ut: Som en smartklokke, eller helst som en vanlig klokke (som LG Urbane, for eks)? Hva skal den primært brukes til, smartklokke eller treningsklokke? Kan du tenke deg å kjøpe brukt?

 

Jeg har gått over til Garmin sportsklokke, etter å ha gått lei av å måtte lade vanlig smartklokker ca annenhver natt. Avhengig av modell, hvilke funksjoner som er aktivert og hvordan den brukes, holder den gjerne 1-3 uker på en lading. Man ser hvem som ringer, kan lese meldinger, varsler og vær, samt styre musikkspiller, men utover det er den ikke særlig "smart". Velg en modell som støtter Connect IQ, så har du tusenvis av watch faces, widgets, apper og data fields å velge mellom. En modell med både pulsmåler og GPS gir deg en fullverdig treningsklokke/aktivitetsmåler.

 

Den trenger absolutt ikke se ut som apple watch, men ha noen av de samme funksjonene tilgjengelig. Den skal primært brukes til kombinasjon mellom treningsklokke og smartklokke. 

Det er selvsagt en ulempe om det er slik de må lades så ofte som annenhver dag, men det er vell vanlig for de fleste smartklokkene tenker jeg. Mulig Garmin er en god nok klokke, har idag fitbit charge 2 som aktivitets/treningsklokke men ønsker å kunne styre musikk osv. Skal selvsagt lese meg mer opp men siden jeg ikke har erfaring med det er det greit å høre å få litt tips av andre som har erfaring med klokkene.

Lenke til kommentar

De fleste smartklokker må lades ofte. Den verste jeg har hatt var Moto 360 G1, den holdt såvidt en hel dag. Beste var Apple Watch S2, den kunne holde 2 til 2 1/2 døgn, dvs ta av lading mandag morgen, sette på lading igjen onsdag kveld.

 

Charge 2 mangler alle varsler (den har kun hvem ringer, sms og kalendervarsler) og musikkstyring, den har heller ikke innebygget GPS. Den tilsvarende aktivitetsmåleren fra Garmin, Vivosmart HR+ (ny modell Vivosport) har åde GPS, alle varsler og musikkstyring. Skjermen på aktivitetsmålere er for liten til å gjøre nytte til mer uansett.

 

Hvilke funksjoner er du ute etter? Vil du kunne bruke klokken som "telefon"? Styre telefonen ved å snakke til klokken med "OK Google"? Spesielle apper/løsninger du er ute etter? GPS, pulsmåler? Mulighet for å lagre musikk som skal være tilgjengelig uten mobilen? Betalingsløsninger med NFC? Kjøreanvisninger fra Google Maps?

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...