Gå til innhold

Metal Gear Survive har muligens en hemmelig melding som hyller Kojima


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Burde de ikke hylle han ved å heller lage et godt spill. Istedenfor å lage et generisk survival spill som bare melker navnet metal gear solid?

 

Tviler på at utviklerne har hatt så mye kreativ frihet her. Konami har bare hatt som mål å tjene penger. At man må betale $10 for en ekstra save beviser grådigheten.

Lenke til kommentar

Jeg er omkring 10-20? timer inn i spillet.

Jo mer jeg spiller det, jo mer positivt overrasket blir jeg.

 

Anbefaler folk å teste spillet mer enn de 30 første minuttene

Etter 30 min tenkte jeg "Meh"

Etter 1,5 time tenkte jeg "MER".

 

Overraskende momenter kontinuerlig og faktisk en ganske stilig historie.

 

Jeg har aldri vært fan av Metal Gear, men dette var verdt de få kronene det kostet.

 

Man kan kjøpe boosters men det er ikke nødvendig.

Tok meg 15 ish timer å nå maks level på karakteren, men har ennå utfordringer med både få fatt i bedre utstyr og våpen.

Gleder meg til Coop Hard slippes.

Normal går nå greit enkelt.

 

Ikke ferdig med historien ennå, men nærmer meg nok sluttboss.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

At man må betale $10 for en ekstra save beviser grådigheten.

 

Gjør det nå egentlig det?

Synes det er en grei måte å gjøre det på.

Normale folk trenger ikke slotten mens fanatikere kan kjøpe den hvis de synes det er verdt det.

Første playthrough tar nok fort 25 timer om du velger å utforske litt.

25 timer underholdning for 300? Ja takk.

 

Alternativt 25 timer underholdning for 500 med en ekstra karakterslot jeg aldri vil bruke?

Nei takk.

Lenke til kommentar

Jeg har aldri vært fan av Metal Gear, men dette var verdt de få kronene det kostet.

Eh? Da kommer du fra et helt annet ståsted enn mange av oss. Metal Gear er en ikonisk spillserie, både fra NES-eraen men kanskje spesielt Metal Gear 1-3 på PS1 var fantastiske og har hatt mye å si for sjangeren og for spillmediet generelt. Hideo Kojima er en legende i industrien. Det er helt forjævlig for de av oss som vokste opp med Metal Gear å nå måtte være vitne til hva Konami gjør med serien. De melker Metal Gear-navnet for det det er verdt og at spillutviklerene legger ved en "skjult" melding der de hyller Hideo Kojima tyder på at de ikke er stolte av det de har skapt her.

 

 

Gjør det nå egentlig det?

Synes det er en grei måte å gjøre det på.

Normale folk trenger ikke slotten mens fanatikere kan kjøpe den hvis de synes det er verdt det.

Første playthrough tar nok fort 25 timer om du velger å utforske litt.

25 timer underholdning for 300? Ja takk.

 

Alternativt 25 timer underholdning for 500 med en ekstra karakterslot jeg aldri vil bruke?

Nei takk.

 

Det handler om prinsipper, og at hvis noen først starter med dette så er det fort gjort at andre følger etter. Ja, dette spillet er såpass uinterssant og kjedelig at 25 timer i en gjennomspilling er helt sikkert mer enn nok, men det er ikke det som er poenget her. Poenget er at de har tatt en funksjon som har vært standard i spill i flere tiår (med unntak av noen MMO-spill som ofte er F2P), og nå krever de penger for denne funksjonen. I et enspiller-spill! Som koster en god del penger i utgangspunktet.

 

Jeg vil nødig måtte betale og laste ned ekstra saveslots i mine fremtidige spill, det er det dette handler om.

 

Lenke til kommentar

Jeg er omkring 10-20? timer inn i spillet.

Jo mer jeg spiller det, jo mer positivt overrasket blir jeg.

 

Anbefaler folk å teste spillet mer enn de 30 første minuttene

Etter 30 min tenkte jeg "Meh"

Etter 1,5 time tenkte jeg "MER".

 

Overraskende momenter kontinuerlig og faktisk en ganske stilig historie.

 

Jeg har aldri vært fan av Metal Gear, men dette var verdt de få kronene det kostet.

 

Man kan kjøpe boosters men det er ikke nødvendig.

Tok meg 15 ish timer å nå maks level på karakteren, men har ennå utfordringer med både få fatt i bedre utstyr og våpen.

Gleder meg til Coop Hard slippes.

Normal går nå greit enkelt.

 

Ikke ferdig med historien ennå, men nærmer meg nok sluttboss.

 

Nei, nei nei og nei. 

Men ka kan man forvente av ein person som ikkje veit om han er 10 eller 20 timer inn i et spill.

 

Konami tar rett og slett microtransactions to the next level her. Hadde aldri trudd eg skulle se saveslots microtransaction, synes det er bra jobba å komme på det. Veldi spendt på ka Konami kommer på neste gang. Eg har mine penger på Pes 2019 til full pris og 99 Kroner per liga, men det er vell ikkje lenge før Konami er ferdig med AAA spill, di har lenge vist at di ikkje lenger er interesert i å drive med AAA spill og fokusere på mobilspill, så survive er vell ein slags sjølvmordsplan.

Endret av Noiz
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...