Gå til innhold

SNIKTITT: Sony Xperia XZ2 Her kommer det endelig en oppdatert designmobil fra Sony


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

198 gram? Selv en S9+ med større skjerm og batteri veier mindre.

 

Ja kvalitet veier ;), dette er ikke et dårlig tegn, som jerryrig sier så er det et tegn på bra valg av matriel, ( metal er tyngere en plast for eksempel). Det kan og ha med komponenter og gjøre ( større høytalere, større batteri osv) en lett mobil er ikke et godt tegn nødvendigvis.

  • Liker 4
Lenke til kommentar

Vekt er ingen hindring.

Siste Sony jeg hadde var Z3. Den var brilliant. Bra batteri som holdt lenge og et OS som var dønn stabil. Ikke noe tull av bøggs. Kanon telefon som ligger på havets bunn nå.

 

Så begynte Såny etter Z5 å blåse i batteri. Begynte å putte pakker under 3000 mAh i dem. Så begynte de med rare modeller som XZ XZA YZ YYZ YATZY modeller å alt ble bare rot. Samtidig sleit de med kamera software. De puttet top notch optikk men softwaren til å drive de var ikke bra. Så dette ser lovende ut.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Mine tre siste mobiler har vært Sony (XZ1, Z3 og Z), men dette blir ikke min neste.

Har digget at Sony har hatt et kult firkantet design som har vært litt annerledes, men dette her ligner langt mer på den gjengse Android mobil.

Misliker også sterkt at de har flyttet fingeravtrykkavleseren fra siden, som uten tvil er den beste plasseringen (og som andre folk har misunnet meg), og det at de ikke har hodetelefonutgang.

Jeg har kjøpt Sony selv om jeg har visst at mobilene deres ikke er de beste på bl.a. kamera og batterifronten, men fordi jeg synes mobilene deres som ser kulest ut.

Nei nå ser det ut som jeg må gå for S9 sammen med alle andre.

 

Jeg er ikke sint, Sony, bare veldig veldig skuffet :(

Endret av Vvvvvv
  • Liker 2
Lenke til kommentar

Mine tre siste mobiler har vært Sony (XZ1, Z3 og Z), men dette blir ikke min neste.

 

Har digget at Sony har hatt et kult firkantet design som har vært litt annerledes, men dette her ligner langt mer på den gjengse Android mobil.

 

Misliker også sterkt at de har flyttet fingeravtrykkavleseren fra siden, som uten tvil er den beste plasseringen (og som andre folk har misunnet meg), og det at de ikke har hodetelefonutgang.

 

Jeg har kjøpt Sony selv om jeg har visst at mobilene deres ikke er de beste på bl.a. kamera og batterifronten, men fordi jeg synes mobilene deres som ser kulest ut.

 

Nei nå ser det ut som jeg må gå for S9 sammen med alle andre.

 

Jeg er ikke sint, Sony, bare veldig veldig skuffet :(

 

Jeg har hatt Sony i mange år og har synes at det er det beste merket (har nå XZ) men er enig i at fingeravtrykk leser er plassert dumt og er med til at jeg neste gang vil gå for en annet merke ☹️ samt at den mangler hodetelefonutgang ☹️

  • Liker 1
Lenke til kommentar

 

 

 

 

Jeg venter fortsatt på en Sony Z Ultra 2.

 

Ikke noe fan av disse superlange skjermene.

Hva er feil med å ha litt skjerm på bredden også?

1920x1080 neste gang takk...

 

 

 

 

- Kan for såvidt si meg delvis enig...

Siden både "1:1"-"Aspect Ratio" og "4:1"-"Aspect Ratio" har sin nytteverdi, men det kommer an på bruksområdet.

 

I denne sammenheng så er forskjellen mellom "1080" i "2160*1080" og "1920*1080" forbausende liten på en 5,7"-skjerm.

Lenke til kommentar

Sier som andre her: hvorfor gå vekk fra fingersensor på siden? Det er den desidert beste plasseringen, og det å ha det bak (eller foran) er jo bare idiotisk i forhold. Den eneste forklaringen til det må være at plassmessig inne i telefonen lønner det seg mer å ha det bakpå enn på siden....

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Mine tre siste mobiler har vært Sony (XZ1, Z3 og Z), men dette blir ikke min neste.

 

Har digget at Sony har hatt et kult firkantet design som har vært litt annerledes, men dette her ligner langt mer på den gjengse Android mobil.

 

Misliker også sterkt at de har flyttet fingeravtrykkavleseren fra siden, som uten tvil er den beste plasseringen (og som andre folk har misunnet meg), og det at de ikke har hodetelefonutgang.

 

Jeg har kjøpt Sony selv om jeg har visst at mobilene deres ikke er de beste på bl.a. kamera og batterifronten, men fordi jeg synes mobilene deres som ser kulest ut.

 

Nei nå ser det ut som jeg må gå for S9 sammen med alle andre.

 

Jeg er ikke sint, Sony, bare veldig veldig skuffet :(

 

Samme design bare med rundere hjørner. Ser MYE bedre ut bare med en facelift som de endelig har klart å komme med.

Lenke til kommentar

"Ny design fra a til å"

Ehm.. Nei Ser jo lett at den ligner fortsatt en klassisk Sony fra siste årene..

At kantene er rundet av, smalere rammer og at de har gått tilbake til glass på baksiden gjør ikke designet nytt "fra a til å" altså.. Men ja.. De er vesentlig finere å se på pga av faceliften av sitt klassiske design.

Gått tilbake til glass har de vel strengt tatt ikke, da begge de to forrige Premium-modellene kom med glass. 

 

Og det med design er vel en smakssak.  Hvorfor skal bezelfritt være synonymt med godt design? En Galaxy S8 sett forfra er ikke spesielt "fin", det er ingenting som skriker nydelig design der da det jo egentlig bare er en skjerm, selv om skjermen i seg selv er topp. Det samme med Iphone 10, og den stygge leppen øverst.  Stor skjerm og bra plassutnyttelse kanskje, men fint? Neppe.  Har selv en Xperia XZ Premium i chrome-finish, og jeg får nesten ukentlige kommentarer på designet på den, og det skal vel godt gjøres å finne en telefon med mer wow-faktor designmessig enn den, selv om det selvsagt finnes andre nydelige telefoner også.

 

Så jeg må si meg uenig at Sony trengte en facelift, og ved første øyekast synes jeg ikke denne telefonen var så fantastisk nydelig heller. Spesielt bak, da "pute"-formen minner meg veldig om de stygge HTC-telefonene fra noen år tilbake.

 

Håper virkelig de kjører en annen linje med neste Premium-telefon.

 

Men nå er heldigvis design en smakssak (noe anmelderne også burde være obs på, selv om TEK ikke er langtfra like bastante når det kommer til design som f.eks Dinside).

Endret av bakalaka
Lenke til kommentar
×
×
  • Opprett ny...