Gå til innhold

Nå er Nokia definitivt tilbake!


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Gammel gigant...

Nytt firma med rettigheter til Nokia navnet er mere sannheten.

HMD Global is a relatively-new company that launched last year after receiving the rights to license the Nokia brand name, with a requirement to strictly adhere to core Nokia guidelines. These requirements make sure the phones reach a certain quality level that doesn’t tarnish the brand name.

https://www.digitaltrends.com/mobile/nokia-phones-debuting-mwc-2018/
  • Liker 4
Lenke til kommentar

Får håpe at prisen på 8 Sirocco blir justert ned en god del, men kommer trolig til å bli min neste telefon uansett. :)

 

Nokia 7+ blir min neste (hvis ikke noen andre overrasker med ren android til en vettig pris).

Har satt grense på 5k på mobiler. Har faktisk klart meg helt fint med en moto g5+ siste året.

  • Liker 2
Lenke til kommentar

 

Får håpe at prisen på 8 Sirocco blir justert ned en god del, men kommer trolig til å bli min neste telefon uansett. :)

 

Nokia 7+ blir min neste (hvis ikke noen andre overrasker med ren android til en vettig pris).

Har satt grense på 5k på mobiler. Har faktisk klart meg helt fint med en moto g5+ siste året.

Enig med du. Har min lumia 930 på 4. året og synes det har vært en grei nok telefon til den prisen. Mangler har den men det er til å leve med. Har blinket ut Nokia som arvtager og ventet spent på 9’ern eller en ny 8’er som det ble men prisen skuffet langt på vei så det blir det nok ikke med det første ?

Lenke til kommentar

Syns dette er lattelig nokia back to the old days?

 

 

 

Det er bare denne som mangler?

Hvor blir erstattningen til nokia 1020?

 

sorry nokia dere kommer med produkter som er for gamle.

 

Nokia skryter av snake men hva med?

 

Dette er bedre grafikk?

 

Neste blir å komme med duke nukem 3d på mobilen.

giphy.gif

Endret av LMH1
  • Liker 1
Lenke til kommentar

 

Får håpe at prisen på 8 Sirocco blir justert ned en god del, men kommer trolig til å bli min neste telefon uansett. :)

Nokia 7+ blir min neste (hvis ikke noen andre overrasker med ren android til en vettig pris).

Har satt grense på 5k på mobiler. Har faktisk klart meg helt fint med en moto g5+ siste året.

 

Ja jeg tenker samme tanken om jeg kanskje skal gå for 7+ istedet. :p

Ren Android One er dem begge, grei plass på 7+ samt begge har samme kamera, dog har 7+ AUX inngang :D. Vi får bare vente å se på prisnivået. :)

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Gammel gigant...

Nytt firma med rettigheter til Nokia navnet er mere sannheten.

 

HMD Global is a relatively-new company that launched last year after receiving the rights to license the Nokia brand name, with a requirement to strictly adhere to core Nokia guidelines. These requirements make sure the phones reach a certain quality level that doesn’t tarnish the brand name.

https://www.digitaltrends.com/mobile/nokia-phones-debuting-mwc-2018/

Må nevnes at mange i HMD er faktisk eks ansatte i Nokia. Så kan sees som en Nokia tlf ikke HMD

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Gammel gigant...

Nytt firma med rettigheter til Nokia navnet er mere sannheten.

HMD Global is a relatively-new company that launched last year after receiving the rights to license the Nokia brand name, with a requirement to strictly adhere to core Nokia guidelines. These requirements make sure the phones reach a certain quality level that doesn’t tarnish the brand name.

https://www.digitaltrends.com/mobile/nokia-phones-debuting-mwc-2018/

 

 

 

Giganten Nokia lever i beste velgående, og driver med mye annet rart enn bare mobiltelefoner, og har for eksempel laget VR-kameraet Nokia OZO.

 

Da Nokia solgte mobilavdelingen til Microsoft, var det for å unngå at hele Nokia gikk konkurs, og det var nære på. Den eneste grunnen til at de nå ønsker å ha HMD som et eget selskap, er for å unngå at en eventuell ny kollaps skal true selve moderselskapet Nokia slik det nesten gjorde sist.

Endret av Glasskonstruksjon
Lenke til kommentar

 

 

Får håpe at prisen på 8 Sirocco blir justert ned en god del, men kommer trolig til å bli min neste telefon uansett. :)

Nokia 7+ blir min neste (hvis ikke noen andre overrasker med ren android til en vettig pris).

Har satt grense på 5k på mobiler. Har faktisk klart meg helt fint med en moto g5+ siste året.

Ja jeg tenker samme tanken om jeg kanskje skal gå for 7+ istedet. :p

Ren Android One er dem begge, grei plass på 7+ samt begge har samme kamera, dog har 7+ AUX inngang :D. Vi får bare vente å se på prisnivået. :)

Disse vil ha SD660, 2016 toppmodellene med SD820/821 vil levere bedre tall på genetiske tester. Om de er bedre i faktisk bruk er en annen sak. Men en Pixel i denne generasjonen ligger pt på 3500,-

 

Jeg tror jeg hadde gått for den rimeligere Pixel-telefonen. Så får vi se hva Nokia lander på når den kommer i butikk.

Lenke til kommentar

Gjenstår å se om vi får flere rare mobiler? En grunn for disse aldri var populære.

historia-smartfona_26146920.jpg

 

nokia_e7.jpg

a-7600.jpg

 

Den i midten er gjerne en av de mer gjennomførte fulltastaturmobilene som kom, noen gang. Og en ting er sikkert, fysisk tastatur vil alltid være raskere å skrive på, det finnes nok enda et marked for det også.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

 

Gammel gigant...

Nytt firma med rettigheter til Nokia navnet er mere sannheten.

HMD Global is a relatively-new company that launched last year after receiving the rights to license the Nokia brand name, with a requirement to strictly adhere to core Nokia guidelines. These requirements make sure the phones reach a certain quality level that doesn’t tarnish the brand name.

https://www.digitaltrends.com/mobile/nokia-phones-debuting-mwc-2018/

 

 

 

Giganten Nokia lever i beste velgående, og driver med mye annet rart enn bare mobiltelefoner, og har for eksempel laget VR-kameraet Nokia OZO.

 

Da Nokia solgte mobilavdelingen til Microsoft, var det for å unngå at hele Nokia gikk konkurs, og det var nære på. Den eneste grunnen til at de nå ønsker å ha HMD som et eget selskap, er for å unngå at en eventuell ny kollaps skal true selve moderselskapet Nokia slik det nesten gjorde sist.

 

 

Nokia har faktisk ingen eierskap i HMD (kun partner) og produksjon er outsourcet til Foxconn i Asia.

Nokia mottar royalties etter å gitt avtale om å benytte patenter og teknologi.

At det jobber mange eks Nokia ansatte der med mobil teknologi bakgrunn er åpenbart.

Lenke til kommentar

Mobilene vokser i alle retninger, men batteriene står på stedet hvil. Utenom huawei kanskje. Kjøpte mate 9 pro da den kom, og den har et fantastisk batteri. Har også en Ip 6+ som er lagt i skuffen for lengst. Håpet litt på god batterikapasitet på nye modeller da jeg er snart klar for å bytte. Håper dere tester det også.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Mobilene vokser i alle retninger, men batteriene står på stedet hvil. Utenom huawei kanskje. Kjøpte mate 9 pro da den kom, og den har et fantastisk batteri. Har også en Ip 6+ som er lagt i skuffen for lengst. Håpet litt på god batterikapasitet på nye modeller da jeg er snart klar for å bytte. Håper dere tester det også.

Tja, Energizer lanserte nettopp en mobil med 16,000mAh batteri, så mobiler med større batteri er nok på vei. :)

Lenke til kommentar

 

Får håpe at prisen på 8 Sirocco blir justert ned en god del, men kommer trolig til å bli min neste telefon uansett. :)

Nokia 7+ blir min neste (hvis ikke noen andre overrasker med ren android til en vettig pris).

Har satt grense på 5k på mobiler. Har faktisk klart meg helt fint med en moto g5+ siste året.

 

 

Og jeg har klart meg fint med en LG Spirit LTE, de 3-4 siste årene. Glemt når jeg kjøpte den faktisk. Er faktisk den beste mobilen jeg har opplevd så langt. Kostet ikke så mye heller. Men, den er litt minimal på ressurser, så den fylles raskt. Ellers så hadde den seg også en runde med overoppheting av batteri. Men akkurat det ga seg etter en runde med å være avslått i noen dager i strekk, ellers ingen "endringer, stenging eller sletting" av det som lå på mobil før overoppheting inntraff. Var jo glodvarm i noen dager jo  :love:  Men, tok ikke kvelden (æsj ville vel fått ny mobil fra butikk da).

 

Edit:

Ok, så var det maks 3 år siden da  :p

https://www.gsmarena.com/lg_spirit-7052.php

Endret av G
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...