Gå til innhold

Nå kommer de første 802.11ax-produktene. Dette må du vite om arvtakeren til dagens wifi-standard


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Er det virkelig nødvendig med alle disse nye WiFi standardene eller er økt ytelse kun mulig å oppnå med maskinvareendringer?

 

Yep, WPA3 er nødvendig for økt sikkerhet.

Økt ytelse er i høyeste grad gjort ved 'maskinvare-endring'. -Man tar ut det gamle kortet av pc'n, og setter inn et nytt, installerer driverne og vips så kjører det. -Men for max hastighet kreves det selvfølgelig at at man bytter ruter også til en som støtter ax.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Gjest Slettet-QVZmonLc

 

Er det virkelig nødvendig med alle disse nye WiFi standardene eller er økt ytelse kun mulig å oppnå med maskinvareendringer?

 

Yep, WPA3 er nødvendig for økt sikkerhet.

Økt ytelse er i høyeste grad gjort ved 'maskinvare-endring'. -Man tar ut det gamle kortet av pc'n, og setter inn et nytt, installerer driverne og vips så kjører det. -Men for max hastighet kreves det selvfølgelig at at man bytter ruter også til en som støtter ax.

Du må nok bytte alle korta på alle enhetene dine for å få full hastighet, normalt kjører wifi'n på hastigheten til det tregeste kortet/enheten i nettet. Blir mange maskinvareendringer hvis du har mange dingser, mange kan ikke byttes som brett/telefoner, Internett-of-Shit"-stæsj og annet.

Du kan selvsagt styre hvilket nett ulike enheter benytter, men i tilfelle ax mister du da mulighet for topphastighet hvis jeg forstod artikkelen riktig da det fordrer simultant bruk av alle tre nett.

Høyere frekvenser sliter mer med struktur som treverk og betong, hastigheten påvirkes av flere faktorer. (Jeg liker å sammenligne det med at selv om du dobler hestekreftene i alle landets biler vil ikke nødvendigvis rushtrafikken forsvinne.)

 

Personlig fikk jeg mye raskere og mer stabilt nett ved overgang til Domos sin tjeneste, jeg tror produsentene kan hente like mye vha slik teknologi en bare å pushe hastighet, som tross alt er teoretisk/oppnådd i laboratorier.

Lenke til kommentar

 

Er det virkelig nødvendig med alle disse nye WiFi standardene eller er økt ytelse kun mulig å oppnå med maskinvareendringer?

Yep, WPA3 er nødvendig for økt sikkerhet.

Økt ytelse er i høyeste grad gjort ved 'maskinvare-endring'. -Man tar ut det gamle kortet av pc'n, og setter inn et nytt, installerer driverne og vips så kjører det. -Men for max hastighet kreves det selvfølgelig at at man bytter ruter også til en som støtter ax.

 

 

Synes godt det kunne vært rullet ut WPA3 på gammelt WiFi-utstyr også  :hm:

Lenke til kommentar

Fremtiden er på kabel og fiber. Trådløst er linket til helseproblemer. På tide å lytte til varslerne. Jeg skal ikke ha dritten i mitt hjem, går for kablet løsning for bedre helse på lang sikt. De barn som vokser opp som er født etter 2000, er første generasjon som blir strålet 24/7-365. Før dette trådløse samfunnet kom, hadde vi tilnærmet null stråling om natten, slik at kroppen kan reparerer etter stråleskadene fra dagtid. På tide å våkne og vertfall skru av om natta.

Lenke til kommentar
Gjest Sletttet+98134

Fremtiden er på kabel og fiber. Trådløst er linket til helseproblemer. På tide å lytte til varslerne. Jeg skal ikke ha dritten i mitt hjem, går for kablet løsning for bedre helse på lang sikt. De barn som vokser opp som er født etter 2000, er første generasjon som blir strålet 24/7-365. Før dette trådløse samfunnet kom, hadde vi tilnærmet null stråling om natten, slik at kroppen kan reparerer etter stråleskadene fra dagtid. På tide å våkne og vertfall skru av om natta.

 

Ja, som kjent er stråling et fenomen som kom etter år 2000. Det fantes jo ikke radio og tv eller annen menneskeskapt stråling før den tid.

Lenke til kommentar

 

Fremtiden er på kabel og fiber. Trådløst er linket til helseproblemer. På tide å lytte til varslerne. Jeg skal ikke ha dritten i mitt hjem, går for kablet løsning for bedre helse på lang sikt. De barn som vokser opp som er født etter 2000, er første generasjon som blir strålet 24/7-365. Før dette trådløse samfunnet kom, hadde vi tilnærmet null stråling om natten, slik at kroppen kan reparerer etter stråleskadene fra dagtid. På tide å våkne og vertfall skru av om natta.

 

Ja, som kjent er stråling et fenomen som kom etter år 2000. Det fantes jo ikke radio og tv eller annen menneskeskapt stråling før den tid.

Kjedelig å bli møtt av din type svar og holdninger hvis han faktisk er overbevist om helseskaden...

 

@Fredrik Fjæran:

Kan du vise til forskning eller annen dokumentasjon som sier noe helseskader, eller økt strålingseksponering på nattestid?

Personlig har jeg ingen grunn til å tro at Wifi er farlig.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

 

Er det virkelig nødvendig med alle disse nye WiFi standardene eller er økt ytelse kun mulig å oppnå med maskinvareendringer?

 

Yep, WPA3 er nødvendig for økt sikkerhet.

Økt ytelse er i høyeste grad gjort ved 'maskinvare-endring'. -Man tar ut det gamle kortet av pc'n, og setter inn et nytt, installerer driverne og vips så kjører det. -Men for max hastighet kreves det selvfølgelig at at man bytter ruter også til en som støtter ax.

"Man tar ut det gamle kortet av pc'n, og setter inn et nytt, installerer driverne og vips så kjører det". PC? Ta ut det gamle kortet? Sette inn et nytt? Eh... My MacBook says no.

Lenke til kommentar

Fremtiden er på kabel og fiber. Trådløst er linket til helseproblemer. På tide å lytte til varslerne. Jeg skal ikke ha dritten i mitt hjem, går for kablet løsning for bedre helse på lang sikt. De barn som vokser opp som er født etter 2000, er første generasjon som blir strålet 24/7-365. Før dette trådløse samfunnet kom, hadde vi tilnærmet null stråling om natten, slik at kroppen kan reparerer etter stråleskadene fra dagtid. På tide å våkne og vertfall skru av om natta.

 

Elektromagnetisk stråling får vi bl.a. i store menger fra solen og annet synlig lys. Hvilke frekvenser av elektromagnetisk stråling mener du er skadelig?

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...