Gå til innhold

SAMLETEST: HP Spectre 13 VS Acer Swift 5


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Kan være med på at forskjellene på skjermen er vesentlige, hvis swiften sliter så mye med gjenskinn. Men ellers er det vel bare ytelsesforskjell i kunstige tester som skiller? Er det merkbart i praksis? Spectre er tyngre, varmere og batteriet varer kortere. Design er en smakssak. Forsvarer forskjellen på skjermen 50% høyere pris?

Endret av bo1e
Lenke til kommentar

Hvordan er Acer på batteri-levetid nå om dagen? Jeg hadde en Acer som jobb-PC for en del år siden, kjøpte en (annen modell) Acer til fruen i samme tidsperiode. Batteriene i begge eksemplarerne var helt døde etter 1-2 år. Dvs en kjørende maskin ville slukke umiddelbart, hvis den ble koplet fra stikkontakten.

Har hatt HP siden, og har ikke hatt problemer med døde batterier på selv 5+ år gamle maskiner.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Personlig kommer jeg til å styre unna alt av HP resten av livet. Hvorfor? HPs Spectre 13 "Blir ganske varm under hard påkjenning". Ja takk, har veldig dårlig erfaring med alt av HP når det gjelder varme problemet.

 

Gjengående problem på HPs bærbare maskiner er at GPU slutter å fungere pga. at loddepunkt smelter.

 

Jada det kan repareres, har selv stekt hovedkortet flere ganger på en HP Pavillion, men hadde heller sett at HP lærte seg å bygge en maskin med bedre kjøling.

 

Steking er førøvrig en kortvarig løsning, 1-2 mnd. før det må repeteres. Har nå blitt så oppgitt over min siste Pavillion at den nå skal sendes til en miljøstasjon for evig hvile.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...