Gå til innhold

WarCraft III får stor oppdatering – samtidig går det løse rykter om en «Remaster»-utgave


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

 

 

 

- Etter at "W3Arena"-klienten kom ut med muligheten til ekte widescreen i "Warcraft 3" så er det ikke rart at Blizzard har tenkt til å legge tilrette for dette selv i en offisiell oppdatering.

 

Litt synd og ganske merkelig at dem ikke like gjerne legger til muligheten å kunne velge mellom et helt spekter av oppløsninger og "Aspect Ratio".

 

Orginalen har denne muligheten allerde, men riktig nok via stretch.

 

Andre funksjoner som hadde vært på sin plass er "View-Distance(Height-Adjustment)" og "View-Angle".

 

Omfattende endringer som er nok så tidkrevende, men det hadde vært verdt å vente på.

 

Om ikke direkte tilgjengelig "in-game" så hadde det vært praktisk med en "ini"/"cfg"/"registry"-løsning.

Lenke til kommentar

Man trenger jo ikke en remaster hvis det kommer en oppdatering som gir støtte for moderne oppløsninger.

 

En remaster kan være så mye mer enn å bare gi støtte til moderne oppløsninger. Har du sett den nye remasteren av Age of Empires? Helt sykt hva de har fått til. https://www.ageofempires.com/games/aoe/

 

Skal ikke se bort fra at Blizzard gjør noe lignende med warcraft serien.

Endret av Kron
Lenke til kommentar

For meg er en remaster kun av interesse dersom de pusser opp og forbedrer engine. Fordi denne også brukes til å lage custom maps, man kan få til mye moro, men er for mange begrensinger til at den ville kunne utfordre feks dota 2 custom maps i dag.

Jeg har så mange timer i wc3 custom maps at det nesten er flaut. Men sist jeg hørte, så var jo folk i harnisk over hvor lite funksjonell og god dota2-custom maps editoren er, så vet om en del som jobbet med mitt hjertebarn fra wc3-dagene som boikottet å jobbe videre på prosjekter fordi de mente valve var helt håpløse mtp custom-map development og lignende.

 

Å få en god engine, slik du nevner, ville jo så klart vært en våt drøm.

Endret av Neonex
Lenke til kommentar

Dette burde muligens vært i en annen tråd, men jeg husker den tiden da Blizzard var banebrytendende, kreative og helstøpte. Begynner å bli mange år siden det. De siste årene har remakes blitt veldig vanlig i bransjen. Nesten regelen enn unntak. Nesten bare Bethesda igjen av de store leverer nye AAA.

Med så mye teknologi tilgjengelig kan man lure på hvorfor det har blitt så vanskelig å lage noe nytt....??

 

Heldigvis dukket det en sjelden gang opp nye firmaer som lager noe nytt før de faller delvis ned i bransjens mønster (Naughty Dog) eller løfter seg opp av bransjens mønster (Guerilla).

Endret av maanemann
Lenke til kommentar

Dette burde muligens vært i en annen tråd, men jeg husker den tiden da Blizzard var banebrytendende, kreative og helstøpte. Begynner å bli mange år siden det. De siste årene har remakes blitt veldig vanlig i bransjen. Nesten regelen enn unntak. Nesten bare Bethesda igjen av de store leverer nye AAA.

 

Med så mye teknologi tilgjengelig kan man lure på hvorfor det har blitt så vanskelig å lage noe nytt....??

 

Heldigvis dukket det en sjelden gang opp nye firmaer som lager noe nytt før de faller delvis ned i bransjens mønster (Naughty Dog) eller løfter seg opp av bransjens mønster (Guerilla).

 

Vil aldri si Blizzard har vært banebrytende når det gjelder noe som helst. De har alltid tatt andres ideer og bygd på dem. F.eks Warcraft bygd på C&C serien, Diablo på Ultima osv. ..De gjør fremdeles det de alltid har gjort da...De lager produkter som er ekstremt gjennomførte og polerte.

Lenke til kommentar

 

Dette burde muligens vært i en annen tråd, men jeg husker den tiden da Blizzard var banebrytendende, kreative og helstøpte. Begynner å bli mange år siden det. De siste årene har remakes blitt veldig vanlig i bransjen. Nesten regelen enn unntak. Nesten bare Bethesda igjen av de store leverer nye AAA.

 

Med så mye teknologi tilgjengelig kan man lure på hvorfor det har blitt så vanskelig å lage noe nytt....??

 

Heldigvis dukket det en sjelden gang opp nye firmaer som lager noe nytt før de faller delvis ned i bransjens mønster (Naughty Dog) eller løfter seg opp av bransjens mønster (Guerilla).

Vil aldri si Blizzard har vært banebrytende når det gjelder noe som helst. De har alltid tatt andres ideer og bygd på dem. F.eks Warcraft bygd på C&C serien, Diablo på Ultima osv. ..De gjør fremdeles det de alltid har gjort da...De lager produkter som er ekstremt gjennomførte og polerte.

 

 

Du må ha lite peiling. Warcraft: Orcs & Humans ble lansert i 1994. Det første C&C kom i 1995. Blizzard har absolutt vært banebrytende med det de har skapt. Det handler ikke alltid om å være først, det er viktigere å lage noe som er gjennomført og bra. World of Warcraft var et ekstremt banebrytende MMO, som førte sjangeren fra å være en nisje til å være noe alle var med på.

Endret av Kron
Lenke til kommentar

 

 

Dette burde muligens vært i en annen tråd, men jeg husker den tiden da Blizzard var banebrytendende, kreative og helstøpte. Begynner å bli mange år siden det. De siste årene har remakes blitt veldig vanlig i bransjen. Nesten regelen enn unntak. Nesten bare Bethesda igjen av de store leverer nye AAA.

 

Med så mye teknologi tilgjengelig kan man lure på hvorfor det har blitt så vanskelig å lage noe nytt....??

 

Heldigvis dukket det en sjelden gang opp nye firmaer som lager noe nytt før de faller delvis ned i bransjens mønster (Naughty Dog) eller løfter seg opp av bransjens mønster (Guerilla).

Vil aldri si Blizzard har vært banebrytende når det gjelder noe som helst. De har alltid tatt andres ideer og bygd på dem. F.eks Warcraft bygd på C&C serien, Diablo på Ultima osv. ..De gjør fremdeles det de alltid har gjort da...De lager produkter som er ekstremt gjennomførte og polerte.

 

 

Du må ha lite peiling. Warcraft: Orcs & Humans ble lansert i 1994. Det første C&C kom i 1995. Blizzard har absolutt vært banebrytende med det de har skapt. Det handler ikke alltid om å være først, det er viktigere å lage noe som er gjennomført og bra. World of Warcraft var et ekstremt banebrytende MMO, som førte sjangeren fra å være en nisje til å være noe alle var med på.

 

 

Når det gjelder rts-sjangeren, så er jeg enig i at det nok er Westwood som skal mest av ære for det. Som dere er inne på er det mye annenhver gang mellom Westwood og Blizzard og det er liten tvil om at de har tatt mye fra hverandre. Før Orcs and Humans var det både Dune og Dune II. Dune II er vel egentlig det første virkelige rts som jeg kjenner til ihvertfall. Så vi kan gi den til Westwood.

 

Men med med D. fant egentlig Blizzard opp isometrisk action-rpg-sjangeren. Dette var heller ikke et tafatt og fomlende første forsøk, men et fullstendig helstøpt produkt hvor engine, grafikk, musikk, ambient sounds, voiceover, cgi, lore og spillbarhet er som hånd i handske. Dette traff kundene med et brak. Mange konkurrenter skjønte at her var det bare å hive seg på, men de matchet ikke spillet.

 

Så er jeg også helt enig i at WoW lånte heavy fra bland andre Everquest, og enig i at det var Blizzard som gjorde sjangeren mainstream. Å gjøre sistnenvte er på sin måte banebrytende.

 

Blizzard var så gode å sette sammen kunstneriske komponenter som komplementerte hverandre. I tillegg  visste de bedre hva kundene villa ha enn kundene selv. Eks. etter Warcraft II ville kundene ha Warcraft 3, Blizzard "sa", nei dere skal ha D. . Det samme med Starcraft osv. Nå derimot sier kundene vi vil ha mer av gammalt, ja sier Blizzard her har dere mer gammalt.

 

Men jeg er klar over Blizzard har mistet flere av de store talentene.

Endret av maanemann
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...