Gå til innhold

Bachelor, ingeniør innenfor mekatronikk, bygg eller elektro


Tropblaster

Anbefalte innlegg

hei, har lenge ønsket å ta ingeniør utdannig og sliter å velge mellom mekatronikk, bygg eller elektro. For meg akkurat nå er sikker jobb etter endt bachelor viktig faktor for mitt valg og derfor vet jeg ikke hvilken ingeniør utdanning jeg skal velge. Jeg håper at noen av dere vet hvordan det er å få jobb etter endt bachelor og hvilken linje det er mest sikkert å få jobb i de neste 4-5 åren (er ikke ferdig med bachelor får om 4 år).

 

Litt om min utdannings bakgrunn. Jeg gikk elektro vg1 og vg 2 el energi med gjennomsnitts karakter på 3.5.. prøvde meg på lærling men fikk ikke noe plass. fikk tilbus m å ta en linje å som het vg 3 elektrikerfaget og bestod den teoretisk delen av fagprøven, men tok aldri fagbrev.

Nå driver jeg å fullfører påbygg og jeg har allerede søkt forkurs til ingeniør for i år, så jeg har til neste april å velge linje.

 

Takk.

Endret av Tropblaster
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

hei, har lenge ønsket å ta ingeniør utdannig og sliter å velge mellom mekatronikk, bygg eller elektro. For meg akkurat nå er sikker jobb etter endt bachelor viktig faktor for mitt valg og derfor vet jeg ikke hvilken ingeniør utdanning jeg skal velge. Jeg håper at noen av dere vet hvordan det er å få jobb etter endt bachelor og hvilken linje det er mest sikkert å få jobb i de neste 4-5 åren (er ikke ferdig med bachelor får om 4 år).

 

Litt om min utdannings bakgrunn. Jeg gikk elektro vg1 og vg 2 el energi med gjennomsnitts karakter på 3.5.. prøvde meg på lærling men fikk ikke noe plass. fikk tilbus m å ta en linje å som het vg 3 elektrikerfaget og bestod den teoretisk delen av fagprøven, men tok aldri fagbrev.

Nå driver jeg å fullfører påbygg og jeg har allerede søkt forkurs til ingeniør for i år, så jeg har til neste april å velge linje.

 

Takk.

 

For det første, alle disse retningene er fremtidsrettet. Meka og elektro trenger vi mye av i fremtiden ift elektrifisering og automatisering. Bygg, ja det forsvinner vell aldri.

 

Men, velg det du trives mest med. Da får du bedre karakterer, og blir sannsynligvis langt mer happy da du trossalt skal jobbe store deler av livet. 

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...