Gå til innhold

skjult feil bruktbil kjøpt fra forhandler, hva kan jeg kreve?


Anbefalte innlegg

hei, 

 

I september 2017 kjøpte jeg en 2008 modell vw touareg av en bruktbil forhandler sørafor, i annonsen sto det at bilen var hel og pen og måtte ses for å få det rette inntrykket. bilen hadde det jeg ønsket av ekstra utstyr som luft fjæring, design pakke mm. 

 

kjøpte bilen usett da jeg jobber turnus og skulle hente bilen da jeg kom hjem fra jobb, hentet bilen og den virket veldig bra så jeg tok med meg bilen hjem. 

 

spol frem 2 mnd etter kjøp og jeg begynte å få problemer med luft fjæringen, feilmeldinger og ikke liv i luft fjæringen. sendte så klage  per epost til selger men fikk ikke noe svar, bestemte meg så for å koste ny kompressor selv til 5.000,- men til ingen nytte da luft systemet var fullt av vann og den gamle kompressoren bar preg av dette i form av mye skader og slitasje innvendig, skal også sies at hurtig kontakten til strøm tilførsel til kompressoren var ødelagt og var stripset fast!   etter bytte funket det fortsatt ikke og jeg sendte en ny mail til selger der jeg etterlyste svar på forrige mail. selger ringte meg opp et par timer senere og skyldte på feil på eposten sin og hadde ikke mottatt den første eposten. forklarte hva som var galt med luftfjæring og 1 annen feil som ble oppdaget etter kjøpt. selger prøvde å frasi seg ansvar men tilslutt ble vi enige om å få tatt en diagnose på min regning og å ta det der fra. 

 

hos vw forhandleren her ble det oppdaget at det foreligger en anmerkning på bilen fra 2014 der det ble oppdaget vann i kabin på fører side og bak på samme side, det ble anbefalt å demontere interiør for å tørke opp dette og se at det elektriske fortsatt funger. har kjent lukt av brent plast ved 1 anledning på en langtur jeg hadde før luft fjæringen ble ødelagt. det med vann i kabin er ikke blitt utbedret og jeg ble ikke informert om dette før kjøp. 

 

har jeg noe klage muligheter på dette og evt hva kan jeg kreve? kreve reperasjon, omlevering eller heving av kjøp da dette kan bli en ganske dyr affære hvis det skal gjøres på verksted. 

 

selger nekter også å ta dialog på epost og vil bare ta det via telefon, dette er i mitt øye et dårlig tegn da det kan virke som selger ikke vil ha noe som vises til ved en senere anledning. 

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

 

selger nekter også å ta dialog på epost og vil bare ta det via telefon, dette er i mitt øye et dårlig tegn da det kan virke som selger ikke vil ha noe som vises til ved en senere anledning. 

 

Ta opp samtalene isåfall.

 

Hva er det du ønsker her? Levere tilbake bilen og få penger igjen, eller utbedret feil?

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...