Gå til innhold

  

5 stemmer

  1. 1. Nettside

    • med Nettsidebygger fra One.com
      1
    • eller WordPress løsningen som støttes av One.com
      4


Anbefalte innlegg

Jeg ser behov for en helt enkel hjemmeside for å vise frem mine produkter (maks 30-50 produkter). Har derfor vært innom One.com å kjøpt den enkleste pakken med eget .com-domene og webhotell m/Wordpress, men uten netthandel. Endte opp med en pris på kr. 608,- for det første året og så 820,- for de påfølgende årene. Har nå satt opp en egen e-post adresse som peker mot det nye domenet mitt. Neste steg er å sette opp min nye hjemmeside/nettside. Det virker imidlertid som jeg nå må velge enten å bruke One.com sin "Nettsidebygger" eller "WordPress" for å bygge opp nettsiden.

 

Hva bør jeg velge?

 

 

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
  • 4 uker senere...

Hadde nok allerede tatt valget om å bruke One.com sin "Nettsidebygger" før jeg leste svaret ditt. Den var superenkel å bruke, men det var ganske vanskelig å få det til å se fornuftig ut på de forskjellige skjermformatene. Ser i ettertid at Wordpress har fire forskjellige skjermformat som kan simuleres mens man bygger opp siden, mens one sin nettsidebygger bare har to forskjellige simuleringsmodus.

Lenke til kommentar

Nei eg tenker på selve innholdet, websiden. Ofte er slike nettsidebyggere avhengig av programvare som er installert på den serveren hos den leverandøren. Det er ikke noen selvfølge at denne er tilgjengelig hos noen andre leverandører, og du må da bygge opp siden på nytt igjen. :)

Lenke til kommentar

Nei eg tenker på selve innholdet, websiden. Ofte er slike nettsidebyggere avhengig av programvare som er installert på den serveren hos den leverandøren. Det er ikke noen selvfølge at denne er tilgjengelig hos noen andre leverandører, og du må da bygge opp siden på nytt igjen. :)

 

Ja sånn ja. Nå har jeg bare en helt enkel nettside som inneholder 5 undersider, så det går nok greit. Om noen lurer, så endte prisen på 850,- per år inkl. domene, flere epost-adresser, ingen reklame, virusbeskyttelse og automatisk backup, dog uten nettbutikk.

Lenke til kommentar

Nå har jeg bare en helt enkel nettside som inneholder 5 undersider, så det går nok greit. Om noen lurer, så endte prisen på 850,- per år inkl. domene, flere epost-adresser, ingen reklame, virusbeskyttelse og automatisk backup, dog uten nettbutikk.

Prisen virker rimelig drøy, men det viktigste er at du selv er fornøyd med løsningen....

Lenke til kommentar

 

Nå har jeg bare en helt enkel nettside som inneholder 5 undersider, så det går nok greit. Om noen lurer, så endte prisen på 850,- per år inkl. domene, flere epost-adresser, ingen reklame, virusbeskyttelse og automatisk backup, dog uten nettbutikk.

Prisen virker rimelig drøy, men det viktigste er at du selv er fornøyd med løsningen....

 

 

OK, finnes det rimeligere alternativ. Noen tips?

Lenke til kommentar
  • 2 uker senere...

Når det kommer til hvilket webhotell du skal velge, så er det ikke noe tvil om at hvis det er norske brukere du ønsker å nå ut til, så bør det være et norsk webhotell.

 

One.com er nok ikke noe jeg ville anbefalt noen og heller ikke noe nettsidebygger som gjør at man ikke står fritt til å flytte nettsiden sin til et annet webhotell ved behov.

 

Det fremgår av ditt første innlegg at du ønsker å bygge en nettbutikk.

Wordpress er nok ditt beste alternativ i dette tilfelle som støtter funksjon for dette.

 

Men det finnes andre gratis nettbutikker, hvis man kan litt koding.

 

Opencart f. eks.

 

Antivirus og backup kan man egentlig sette opp selv gratis hvis man vet hvordan.

 

Jeg mener at hvis du kan gjøre en del ting selv, så kan du redusere kostnadene til 430 kr pr. år inkludert domene og webhotell.

 

Uansett hva du bestemmer deg for. Ønsker jeg deg lykke til :-)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...