Gå til innhold
Spørsmål om bil og motor? Still spørsmål her ×

Skal kjøpe ny bil med to feilkoder som er lest ut


Anbefalte innlegg

Heisann. Lurer på om jeg skal kjøpe en BMW 3-serie 316 l 1.8 -116 2003 mod som har gått 178 000 km. Selger opplyser om to feil med den, legger ved bilde. Selger opplyser også om at bilen fusker litt og ikke drar 100% pga de feilene. Kan noen av dere se på feilene og gi meg en tilbakemelding på hva som må gjøre og hva pris på dette kan være hos verksted, eventuelt hvis jeg kan gjøre det selv. Hadde også satt pris på litt info om hva jeg bør sjekke på disse bilene før et kjøp. Takk på forhånd.

post-475771-613964_thumb.png

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Funktion kamaxelstyrning, kan være feil på vanos.

Disse bilene ruster som bare pokker, sjekk overalt for rust, dører, skjermer, rundt bakaksel. Sjekk innfesting av bakaksel, svakt punkt. 

Sjekk diffen, disse er meget svake. Så er det vanlige punkter, som lakk, bremser, styring, fjæring, foringer og ledd, dekk/felger

Lenke til kommentar

Hvis ikke registerkjedet, glide skinnene og strammer er skiftet hadde jeg ikke rørt den.

Hvis det ikke er gjordt kan du regne med en regning på ca 50 tusen hvis du ikke kan fikse det selv.

Feilmeldingen kan være et tegn på glide skinnene har knekt.

Jeg fikk fikset det med 50% egenandel når bilen hadde gått ca 140 tusen.

 

Følerene på kamakslingene er en svakhet og de har en tendens til å svikte.

 

"Sjekk innfesting av bakaksel, svakt punkt." Det er vell ikke noe problem da alle e46 etter faceliften ble forsterket.

Endret av Maxopp
  • Liker 1
Lenke til kommentar

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...