Gå til innhold

TEST: B&O Play H9i


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Personlig har jeg ikke opplevd problemet som beskrives her angående automatisk mute. Har brukt dem på en flytur, toget og ellers rundt forbi i 4 uker.

Byttet fra H9 til disse. Da H9i har støtte for multipoint kobling. Det vil si telefonen slår inn selv om jeg hører på musikk via laptop.

Endret av thorsan
Lenke til kommentar

Personlig har jeg ikke opplevd problemet som beskrives her angående automatisk mute. Har brukt dem på en flytur, toget og ellers rundt forbi i 4 uker.

Byttet fra H9 til disse. Da H9i har støtte for multipoint kobling. Det vil si telefonen slår inn selv om jeg hører på musikk via laptop.

 

Noen har for mye penger.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Noen har for mye penger.

 

Det stemmer nok, men hvis Tek.no ikke kan skrive om produkter som koster mer enn billigste billig-variant, blir dette en ganske tom og kjedelig nettavis.

 

Alt av hardware som omtales, siden HW startet opp, har handlet om ny teknologi. Beste hovedkort, de dyreste skjermene, de mest fancy telefonene, de største TV-ene ... ja, listen er lang. Liker du ikke at folk kjøper og/eller leser om disse produktene, foreslår jeg å legge inn tek.no i blacklist'n din, slik at du slipper å få disse artiklene i fleisen.

 

Å mase om at folk har for mye penger, bare fordi man har kjøpt seg ny telefon, ny tv, nye komponenter til gaming-maskina eller noen nye hodetelefoner ... Nei, det blir for snevert og dumt i dette fora! ?

  • Liker 7
Lenke til kommentar

Jeg har hatt disse i en uke nå og er veldig fornøyd. Slo av automatisk mute da den slags funksjonalitet kun irriterer meg da jeg enkelte ganger ønsker ta av hodetelefonene uten å ville pause, og særlig når du bruker det som headsett i samtale på laptopen så pauser det samtalen som ikke er ønskelig.

 

Daglig har jeg brukt Bose QC35 siden sommeren 2016 og prøvd det meste av hodetelefoner med aktiv støykansellering (Bower Wilkins PX, Kef Space One Wireless, Sennheiser PXC550, Sennheiser Momentum Wireless AE, B&O H8, H9, Denon AH-GC20, Sony MDR-1000X og v2 av disse med flere) og det er første gang jeg føler at det har kommet et headsett med høy komfort, god støykansellering og veldig bra lyd i en pen pakke som med B&O H9i´ene. Bose har en ullen lyd ved musikk og ikke i nærheten av lydkvaliteten til mange av hodetelefonene jeg har prøvd de siste to årene, men de har vunnet meg over med den veldig gode støykanselleringen og særlig den høye komforten når man har de på hodet daglig i rundt 4-5 timer og en velfungerende multipoint-støtte. Men nå er H9i her med mye av de samme kvalitetene og ikke minst mye bedre lydkvalitet etter min mening enn QC35´en og da er valget ganske enkelt.

 

Så disse blir nok min nye faste reisekompanjong og for den daglige turen til og fra jobb. Jeg vurderer å prøve H8i også, da de har lavere vekt og enda bedre batteritid og er uten touch-kontrollene som jeg ikke er stor fan av på H9i, men jeg vet ikke om blir like høy komfort med on-ear.

 

Ett problem H9i har som virker å gjelde alle nyere trådløse hodetelefoner fra Bang & Olufsen (H9, E8 med flere) er at de slår seg av automatisk etter 15 minutter når du bruker de med laptopen med eksempelvis Skype for business. Det virker som om det er noe galt med implementering av bluetooth headsett-profilen som brukes av laptopen når mikrofonen skal fungere, at de ikke merker at det er en aktiv forbindelse når du er i en samtale. Jeg har sendt en forespørsel til B&O sin support og håper de kan komme med en fiks, eventuelt at man kan endre tiden før headsettet går av i appen til å være opptil et par timer siden jeg sjelden er i møter som varer mer enn 1 time. 

Endret av Hedonism
  • Liker 1
Lenke til kommentar

Legg merke til den cymbal-aktige lyden som fremtrer på høyfrekvente vokaler, spesielt ved over middels volum. Mine Beyerdynamic DT770 er regnet for å ha noe skjærende diskant. Disse er mye, mye verre!

 

Veldig skuffet over disse siden jeg likte alt ved de utenom de høyere frekvensene.

 

H9i er ikke audiofile hodetelefoner, så enkelt er det.

 

Disse ble levert tilbake etter 2 uker. Terningkast 3+ fra meg.

 

Interessant omtale: 

Endret av Bruker-182606
  • Liker 1
Lenke til kommentar

 

Personlig har jeg ikke opplevd problemet som beskrives her angående automatisk mute. Har brukt dem på en flytur, toget og ellers rundt forbi i 4 uker.

Byttet fra H9 til disse. Da H9i har støtte for multipoint kobling. Det vil si telefonen slår inn selv om jeg hører på musikk via laptop.

 

Noen har for mye penger.

Eller benyttet åpent kjøp på power / Elkjøp ?

Lenke til kommentar

Hvorfor skal alle støykansellerende klokker være oppladbare nå for tiden? En skulle tro at kundegruppen var folk som likte å reise, og da er det en god del mer praktisk å kunne skifte ut AAA batteriet enn å prøve å lade et stadig dårligere innebygd batteri.

Er vel planned obsolescence. Synd det ikke blir nevnt i testen.

Endret av Lilac1
Lenke til kommentar

Hvorfor skal alle støykansellerende klokker være oppladbare nå for tiden? En skulle tro at kundegruppen var folk som likte å reise, og da er det en god del mer praktisk å kunne skifte ut AAA batteriet enn å prøve å lade et stadig dårligere innebygd batteri.

 

Er vel planned obsolescence. Synd det ikke blir nevnt i testen.

 

H9i har utskiftbart batteri, så er ikke verre enn å ha to batteri på rulering

Lenke til kommentar

 

Personlig har jeg ikke opplevd problemet som beskrives her angående automatisk mute. Har brukt dem på en flytur, toget og ellers rundt forbi i 4 uker.

Byttet fra H9 til disse. Da H9i har støtte for multipoint kobling. Det vil si telefonen slår inn selv om jeg hører på musikk via laptop.

 

Noen har for mye penger.

Hvor går grensa for hvor mye penger ? Sosialklient? Dagpenger fra NAV?

Lenke til kommentar

Kjøpte meg disse i dag. I utgangspunktet er de litt skarpe i lyden, men etter å ha juster EQ i B&O appen er dette utvilsomt de mest vellydende trådløse hodetelefonene jeg har testet. Har hatt Sony MDR-1000X i ett år, og testet Bose QC35 noen ganger. Pleide å bruke Beyerdynamic T1 hjemme, og med de som referanse vil jeg si at med litt tuning i EQ at disse blir like morsomme å høre på. Fikk også skrudd de opp til 11, så er ikke bekymret for lavt volum. :)

Lenke til kommentar

For å deaktivere automatisk play/pause funksjonen, må du bevege av/på knappen til øverste posisjon og holde den der i 2 sekunder eller til det lyser blått. Deretter må man trykke to ganger midt på touch-flaten.

 

Perfekte hodetelefoner om du bryr deg om holdbarhet, luksuriøse materialer og fantastisk lyd.

Byttet fra H9 til H9i og har prøvd begge to i en måned hver ca.

Eneste problem jeg har oppdaget hos H9i er at du kan høre batteriet riste litt ved gange..

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Skaffet meg disse i dag. Nå har jeg hatt en stor forkjærlighet for B&O BeoPlay H-serien. H6 er knallgode hodetelefoner, og BeoPlay H7 var mine favoritter innen trådløse hodetelefoner veldig lenge og jeg har også hatt BeoPlay H8 og H9 også.

 

H8 var en kjempeskuffelse. Veldig lite komfortable da de presser alt for hardt på øret, en ANC som var komplett ubrukelig, ekstremt store problemer med stabilitet og rekkevidde på blåtann og lydsignaturen var ekstremt mørk/varm.

 

H7 var helt herlige. Veldig nøytralt og åpent lydbilde, ekstremt behagelige og har jo et design og et utseende som topper det aller meste. Blåtannproblematikken til H8 var også helt borte. Ble jo etterhvert erstattet med rev2 og min ble dessverre defekte og erstattet med rev2 og lydbildet på rev2 er identisk med H9 og var noe mørkere, men fremdeles knallbra.

 

H9 var også en skuffelse, de er identiske med H7 rev2 hva gjelder lyd så eneste praktiske forskjellen var ANC og denne var som med H8 nærmest komplett ubrukelig. Utgjorde så og si ingen praktisk forskjell, bare slukte ekstra batteri og gjorde at prisen var nesten en 1000 lapp høyere enn H7 for nøyaktig samme lydkvaliteten.

 

 

Det som gjorde at jeg gikk bort ifra BeoPlay H7 etterhvert var den elendige mikrofonen og hvor gammeldagse de føltes ut når det kommer til blåtann og flere enheter. H7, H8 og H9 hadde alle elendige mikrofoner som gjorde de svært frustrerende å bruke til samtaler og det å bevege de mellom enheter var et lite mareritt da du måtte parre de på nytt hver bidige gang du skulle bytte fra en enhet til en annen og det var ikke alltid dette ville fungere i det hele tatt.....

 

 

Noe som gjorde at jeg til slutt endte opp med Beats Studio3 Wireless. Dårligere lyd, ser ikke i nærheten av like bra ut men lyden var fremdeles innafor, de hadde langt bedre mikrofon, langt bedre ANC, bedre rekkevidde og var jo milevis bedre på det å bytte mellom enheter takket være Apple W1-chippen.

 

 

Nå skal jo BeoPlay H9i egentlig ha fikset på alt som var irriterende med H7 og H9. ANC skal være mye bedre, og selv om jeg bare har brukt de i noen timer så kan jeg også bekrefte dette. ANC er langt bedre og har faktisk noe for seg denne gangen. Mikrofonen er også langt bedre, rekkevidden er bedre og lyden er jo utrolig nok faktisk blitt forbedret den også noe som er en veldig positiv overraskelse da jeg syntes H7 var de beste trådløse hodetelefonene jeg hadde testet. Lyden er enda bedre, enda mer dynamisk, klar og åpen. Men hvor H7 rev2 og H9 var nøytral men kanskje bittelitt varme i lyden så er disse så definitivt lyse i lyden og det kan nok kanskje bli noe i overkant for noen.

 

Det som blir spennende å teste er jo hvordan det å gå fra enhet til enhet fungerer. Disse skal jo nå støtte "multi-device" så jeg har jo et lite håp om at opplevelsen av å bytte fra iPhone til Apple TV osv skal fungere litt bedre med disse.

 

 

Proximity Sensor har jeg foreløpig ikke hatt noe problemer med, men tenker jeg nok uansett kommer til å deaktivere den da det er noe jeg har null behov for. Syntes også det er litt rart at anmelder gir den trekk for dårlig proximity sensor når denne kan deaktiveres og B&O allerede har sagt at denne vil bli forbedret i neste firmware oppdatering.

Lenke til kommentar
  • 2 uker senere...

 

Ikke nevnt i artikkelen til TEK; det er mulig å slå av funksjonen for automatisk pause/mute.

Virkelig? Jeg finner det ingen steder i appen, eller nevnt andre steder på nett.

 

 

Er beskrevet i et innlegg tidligere i denne tråden og flere steder på nett.

 

Trykk og hold bluetooth-paring knappen til blått lys blinker.

Tapp på touch-pad to ganger, lys blir rødt; auto mute/pause er deaktivert.

Repeter for å aktivere.

Endret av bar1
Lenke til kommentar

Legg merke til den cymbal-aktige lyden som fremtrer på høyfrekvente vokaler, spesielt ved over middels volum. Mine Beyerdynamic DT770 er regnet for å ha noe skjærende diskant. Disse er mye, mye verre!

...

 

I flg. head-fi tråden om h9/h9i kommer B&O med en sw-oppdatering som skal rette problemet med forvrengning på "S" lyder ved høyt volum.

Endret av bar1
  • Liker 1
Lenke til kommentar
  • 1 måned senere...

Skjønner ikke helt dette med codecer. 

Hvordan får man brukt aac codecen på disse? Må materialet være aac? Eller er det forbindelsen mellom telefon og hodetelefon som er aac? Hva med lyd ifra PC, blir det aac? Må Bluetooth fra PC støtte aac? 

 

Slik jeg skjønner så støtter disse hodetelefonene bare aac og sbc, og siden sbc skal være dårligere enn aac så burde det brukes aac for å oppnå best lyd. 

Lenke til kommentar
  • 6 måneder senere...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...