Gå til innhold
Trenger du råd om juss? Still spørsmål anonymt her ×

Import fra Kina, deklarere verdi i NOK?


knopflerbruce

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Valutakurs kan jo forandre seg mye på 1 måned som er tiden det for de fleste pakker med båt fra østen.

Og det er nettopp det som fører til tråder som dette. Men det er uansett slik det er, kursen på tolltidspunkt/innførsel er det som gjelder.

Det blir rart å si at det ikke er viktig, en pakke som fortolles til NOK 351,- koster da plutselig 597kr med mva og gebyr, og da kunne man antagelig fått det billigere her hjemme. En prisøkning på hele 70% er absolutt relevant.

Endret av toth
Lenke til kommentar

 

 

 

Det er kursen på kjøpstidspunktet som gjelder, det er ikke sånn at du kjøper en vare for 349,90,- ene dagen også koster den 400,- dagen etterpå og du må betale mva og fortolling.

Ehm, dette er ikke riktig.

 

 

Da lærte jeg noe nytt i dag også, mente det var slik jeg, men har egnetlig aldri brydd meg noe særlig om det, jeg kjøper det jeg vil ha, om det kommer moms på det eller ikke betyr ikke så mye, det er uansett noe jeg legger til regnestykket når jeg bestiller noe som kommer over 350,- slipper jeg moms så ser jeg bare på det som en bonus.

 

Det blir jo ikke bare lagt til moms, blir jo ofte ett gebyr for forenklet fortolling også, som koster eksempelvis 149,- kroner hos posten og for andre selskap flere hundre kroner...  Så du kan ende opp å betale opptil 1000,- kroner for noe som egentlig kostet 350,- kroner..

 

 

Det er jeg klar over, men jeg kjøper aldri noe som jeg ikke sparer penger på å kjøpe fra utlandet, så de kostnadene er som sagt tatt hensyn til, jeg har heller aldri endt opp å betale 1000,- for noe som koster 350,- jeg bruker ikke å legge meg på 349,- når jeg bestiller noe fra utlandet, da er det mer som 330,- kanskje.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...