Gå til innhold

Økte farten – nå setter Get opp prisene


Anbefalte innlegg

Finnes mange selskaper der ute. Konkurrenter uten like. Nå skal det sies at Telenor er en av de store taperene. Jeg kan få forventet hastighet på 75/22. For hele 688 kr måneden, dette med linjeleie. Men, kan også få altibox 80/80, uten TV for 699. Har forøvrig 30/10 delt via trådløs sender med x antall husstander.. Men så har jeg uheldigvis en gjerrig pensjonert millionær til husvert, som mener jeg skal være med å betale for å få bedre internett, da dette følger med i leien... Akk og ve... Har og tilbydd husvert å betale for abo. om han legger inn fiber, den avtalen gikk han heller ikke med på :p

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

har per i dag en 12mnd avtale med get, 250/20. har tidligere bodd steder med lagt opp fiber, om det er 80/80 eller 40/40(altibox), aldri noen problemer med det.

 

Get har ofte problemer med oppetid og service på sine sentraler. Ryker det på fredag, blir det ikke fikset før på mandag. Det som irriterer meg mest er nok den svake opp-hastigheten de leverer, sammen med dårlig ping blir det håpløst for gaming. Linja er til tider også veldig ustabil, hastighetene kan variere til de grader! Håper huseier kan bygge ut fiber snart, hadde bytta på dagen.

Lenke til kommentar

 

Som jeg har sagt i en annen tråd, jeg oppforder alle som er i borettslags og selge inn andre enn Get, få de ut og ned så forstår de.

Nja, litt uenig med deg her.

De bør da få lov til å være med på anbud på like vilkår.

Hvis de da tilbyr like vilkår som før, så kan man godt droppe de fort som f... hvis andre har bedre tilbud.

Gjennomsnittlig besparelse for beboerne her hvor jeg bor er vel på ca 300 eller mer etter at vi fikk fiber fra cd.

 

Vell vi gjorde det der jeg bodde før vi sendte ut tilbud til flere parter, der det stor klart at tilbud om ikke innleverer fiber og eller synkrone hastigheter vil ikke bli vurdert.  Get kom med samme gammle ræl coax og mente de var enste som kunne leverer ekte digital TV da IP TV ikke var digital tv.  På det tapte Get 100 kunder. 

Lenke til kommentar

 

 

Som jeg har sagt i en annen tråd, jeg oppforder alle som er i borettslags og selge inn andre enn Get, få de ut og ned så forstår de.

Nja, litt uenig med deg her.

De bør da få lov til å være med på anbud på like vilkår.

Hvis de da tilbyr like vilkår som før, så kan man godt droppe de fort som f... hvis andre har bedre tilbud.

Gjennomsnittlig besparelse for beboerne her hvor jeg bor er vel på ca 300 eller mer etter at vi fikk fiber fra cd.

 

Vell vi gjorde det der jeg bodde før vi sendte ut tilbud til flere parter, der det stor klart at tilbud om ikke innleverer fiber og eller synkrone hastigheter vil ikke bli vurdert.  Get kom med samme gammle ræl coax og mente de var enste som kunne leverer ekte digital TV da IP TV ikke var digital tv.  På det tapte Get 100 kunder. 

 

 

Du kan heller ikke kjøpe den beste dekoderen. For å få den beste dekoderen så må du først betale etableringsgebyr på 499,- så må du betale 130 i måneden så lenge du vil ha den, uten mulighet for å kjøpe den ut og når kundeforholdet opphører så må du levere dekoderen tilbake. 

 

Jeg er styreleder i mitt sameie og jeg var på møte hos Get for å høre hva de kan tilby og de bruker veldig mye setninger som: denne funksjonen kommer snart, den nye tv opplevelsen fikser dette osv. Og så orker de bare ikke å prioritere det de har sagt for å spare penger.

 

Get er også uetisk på pris, de legger seg kunstig høyt på de første tilbudene for å se om du ikke har andre alternativer. Get sa at nabobygget hadde lavere hastighet og dyrere månedspris enn det vi ble tilbudt og jeg fikk streng beskjed om å holde tilbudet konfidensielt fordi nabobygget kunne bli misfornøyd. Canal Digital la seg på riktig prisnivå fra dag en.

 

En venn av meg har Get box 2 og den er ren søppel i forhold til Canal Digital sin, hele systemet til Get er lagt opp til å selge mest mulig filmer og abbonnement fordi det er umulig å finne f.eks filmer osv gratis. På CD sin boks finner du filmer gratis og alt er supert.

Lenke til kommentar

 

 

 

Som jeg har sagt i en annen tråd, jeg oppforder alle som er i borettslags og selge inn andre enn Get, få de ut og ned så forstår de.

Nja, litt uenig med deg her.

De bør da få lov til å være med på anbud på like vilkår.

Hvis de da tilbyr like vilkår som før, så kan man godt droppe de fort som f... hvis andre har bedre tilbud.

Gjennomsnittlig besparelse for beboerne her hvor jeg bor er vel på ca 300 eller mer etter at vi fikk fiber fra cd.

 

Vell vi gjorde det der jeg bodde før vi sendte ut tilbud til flere parter, der det stor klart at tilbud om ikke innleverer fiber og eller synkrone hastigheter vil ikke bli vurdert.  Get kom med samme gammle ræl coax og mente de var enste som kunne leverer ekte digital TV da IP TV ikke var digital tv.  På det tapte Get 100 kunder. 

 

 

Du kan heller ikke kjøpe den beste dekoderen. For å få den beste dekoderen så må du først betale etableringsgebyr på 499,- så må du betale 130 i måneden så lenge du vil ha den, uten mulighet for å kjøpe den ut og når kundeforholdet opphører så må du levere dekoderen tilbake. 

 

Jeg er styreleder i mitt sameie og jeg var på møte hos Get for å høre hva de kan tilby og de bruker veldig mye setninger som: denne funksjonen kommer snart, den nye tv opplevelsen fikser dette osv. Og så orker de bare ikke å prioritere det de har sagt for å spare penger.

 

Get er også uetisk på pris, de legger seg kunstig høyt på de første tilbudene for å se om du ikke har andre alternativer. Get sa at nabobygget hadde lavere hastighet og dyrere månedspris enn det vi ble tilbudt og jeg fikk streng beskjed om å holde tilbudet konfidensielt fordi nabobygget kunne bli misfornøyd. Canal Digital la seg på riktig prisnivå fra dag en.

 

En venn av meg har Get box 2 og den er ren søppel i forhold til Canal Digital sin, hele systemet til Get er lagt opp til å selge mest mulig filmer og abbonnement fordi det er umulig å finne f.eks filmer osv gratis. På CD sin boks finner du filmer gratis og alt er supert.

Samme erfaring med get sine forhandlinger.

Satt i styret da med ansvar for forhandlinger.for TV/internett.

Hadde ingen spesielle leveranser til å starte med.

Gets åpningstilbud var samme som før, men få pvr med i prisen.

Cd som åpningstilbud hadde fullt installert fiber T-we boks ruter og 30/30 internett till en fornuftig pris. Bare installasjon av fiber fra en av de andre leverandørene ville ha kommet på ca 500k.

Get sin selger her for å si det forsiktig sur for at vi ikke valgte å gå videre med de. Jeg forklarte de

at deres opprinnelige tilbud var så lengt unna de andres at det ikke var noe poeng å bruke tid på de.

Tapt omsetning ca for veldig dårlig tilbud.

78 leiligheter, 36 måneder, 209 i måneden for TV ca 500 i internett per leilighet. De hadde allerede tjent inn installasjon mange ganger.

78*36*(209+500)=1990872,- som flakset ut vinduet.

Lenke til kommentar

 

 

 

 

-- Snipp---
 

-- Snipp--

Samme erfaring med get sine forhandlinger.

Satt i styret da med ansvar for forhandlinger.for TV/internett.

Hadde ingen spesielle leveranser til å starte med.

Gets åpningstilbud var samme som før, men få pvr med i prisen.

Cd som åpningstilbud hadde fullt installert fiber T-we boks ruter og 30/30 internett till en fornuftig pris. Bare installasjon av fiber fra en av de andre leverandørene ville ha kommet på ca 500k.

Get sin selger her for å si det forsiktig sur for at vi ikke valgte å gå videre med de. Jeg forklarte de

at deres opprinnelige tilbud var så lengt unna de andres at det ikke var noe poeng å bruke tid på de.

Tapt omsetning ca for veldig dårlig tilbud.

78 leiligheter, 36 måneder, 209 i måneden for TV ca 500 i internett per leilighet. De hadde allerede tjent inn installasjon mange ganger.

78*36*(209+500)=1990872,- som flakset ut vinduet.

 

Ja vi hadde samme, Get ble ganske sure fordi jeg sa coax ikke var godt nok, vi endte med Lynet, fiber til alle med 250/250 inkludert i felleskostnader for samme pris av hva vi betalte for Get.

 

 

Get kan ta seg en bolle det er BRA at de unge som satt hjemme og bannet på nettet nå starter å bli store og komme i styrer rundt om kring og kan velge Get aktivt bort, jeg skal starte en ny prosess med å fjerne Get fra enda et sameie til våren.  Ytterlige 200 kunder.  

Endret av -Night-
  • Liker 1
Lenke til kommentar

Og når skal Get skru opp opplasting hastighetene sine!?

Jeg spurte dem om jeg kunne få like høy hastighet opp som ned (250Mbit), og kundebehandleren bare "jada, det kan jeg ordne."

 

Jeg regnet med at jeg måtte betale ekstra, men neida. Nå er det allikevel arbeidsgiver som betaler for meg, så det er ikke så farlig.

Lenke til kommentar

 

 

Prisene er helt hinsides! Jeg har 500 m\bit begge veier, og tv kanaler til 999 pr mnd :) Altibox er tingen!!

 

Hvordan presterte du å få til dette? Jeg betaler 609,- for en symmetrisk linje på 100mbit og fast IP 12 ganger i året. Og det uten TV.

Jeg er med i et prøveprosjekt i 1 år, med den nye tv boksen de har kommet med. Da koster det 999. Hadde før 300 m\bit begge veier og tv kanaler til 899.

Jeg og alle mine naboer(på Oppegård) har også dette, uten å være med noen prøveprosjekt, dog med den gamle tv boksen. Enig, Altibox er tingen.

Lenke til kommentar

Prisen er enten kun bredbånd eller hvis du kjøper tvpakke får du billigere bredbånd

Get\canaldigital tar linjeleie.

 

Finner ikke prisene men tror det koster:

 

Canaldigital:

Etablering inkl. T-We Box *

2990,-

-

Grunnpakken a kr. 469,-/mnd 

5628,-

Totalsum per år

8618,-

 

Månedspris
(inkl. programkort og nettilgang)

469,-

 

43faste+15valgfrie

Kanaler

I tillegg kommer frakt på kr. 129 og eventuelt fakturagebyr kr. 59,-
 
Regner get er ca like dyrt for enebolig, men du får kanskje rabatt på borettslag\sameie da kostnaden blir skjult i felleskostnadene.
Endret av LMH1
Lenke til kommentar

Kan flytte ut på landet fra Majorstua for å få fiber fra hvem som helst, men det er ikke poenget.

 

Unnskyld deg?

Jeg bor utpå potetlandet, sleit med å i det hele tatt få installert en usselig telefonkabel sånn at jeg i det minste kan få (teoretisk) 10/1 Mbit fra Telenor til ca 500kr/mnd (379+linjeleie).

 

Den lokale(/regionale) Altibox-leverandøren her har ingen planer om utbygging i området før 2022.

 

Men kom gjerne og grav ned en fiberkabel for meg, så kan jeg si meg enig.

  • Liker 2
Lenke til kommentar

Jeg betaler 499 for 350/350 fiber, inkl TV med 65(?) kanaler, modem og ruter inkl, samt en ræva versjon av HBO i 2år, som forøvrig er totalt ubrukelig da det har et grensesnitt og utvalg som tilhører 1989.

 

Men det som er mer urovekkende er at ruteren som er vedlagt er eneste alternativet Get leverer, å denne leverer 80/60 mbit max trådløst. Hvem pokker sitter på kabel idag?

Lenke til kommentar

Jeg betaler 499 for 350/350 fiber, inkl TV med 65(?) kanaler, modem og ruter inkl, samt en ræva versjon av HBO i 2år, som forøvrig er totalt ubrukelig da det har et grensesnitt og utvalg som tilhører 1989.

 

Men det som er mer urovekkende er at ruteren som er vedlagt er eneste alternativet Get leverer, å denne leverer 80/60 mbit max trådløst. Hvem pokker sitter på kabel idag?

 

Bruker folk det Get lever av multimodem? jeg bruker eget wifi hele veien

Lenke til kommentar

Jeg skulle ønske Get leverte synkrone linjer over coax. De skryter jo så forferdelig av "hybrid fiber" og hvordan det er akkurat like bra som fiber helt til husveggen. Vel, hvis docsis-baserte coax-linjer er like bra som fiber, hvorfor er de ikke synkrone? Jeg bruker ikke mye opphastighet, men det er greit å vite at man har muligheten! Så handler det også litt om prinsippet om at alle skal kunne motta og dele data i et desentralisert Internett. Asynkrone hastigheter viser bare hvordan Internett-leverandører forventer at kundene primært skal være konsumenter av innhold, ikke produsenter. Streaming av video (f. eks fra spill), opplasting av video til Youtube og lignende aktiviterer krever jo litt opphastigheter. Unge deler jo stadig mer innhold, så en skulle nesten tro synkrone linjer ble mer og mer viktig.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...