Gå til innhold

Økte farten – nå setter Get opp prisene


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

 

Prisene er helt hinsides! Jeg har 500 m\bit begge veier, og tv kanaler til 999 pr mnd :) Altibox er tingen!!

 

Hvordan presterte du å få til dette? Jeg betaler 609,- for en symmetrisk linje på 100mbit og fast IP 12 ganger i året. Og det uten TV.

Jeg er med i et prøveprosjekt i 1 år, med den nye tv boksen de har kommet med. Da koster det 999. Hadde før 300 m\bit begge veier og tv kanaler til 899.

Lenke til kommentar

 

Prisene er helt hinsides! Jeg har 500 m\bit begge veier, og tv kanaler til 999 pr mnd :) Altibox er tingen!!

 

Hvordan presterte du å få til dette? Jeg betaler 609,- for en symmetrisk linje på 100mbit og fast IP 12 ganger i året. Og det uten TV.

Kommer ofte an på hvor man bor, og gjerne også hvem man kjenner...

  • Liker 1
Lenke til kommentar

 

 

 

 

 

 

Prisene er helt hinsides!

Jeg har 500 m\bit begge veier, og tv kanaler til 999 pr mnd. :) Altibox er tingen!!!

 

 

 

 

Hvordan presterte du å få til dette?

Jeg betaler 609,- for en symmetrisk linje på 100mbit og fast IP 12 ganger i året.

Og det uten TV.

 

 

 

- En venn av meg har samme løsning...

I hans tilfelle så er det snakk om en kvantumsrabatt ordning igjennom borettslaget han bor i.

 

Mulig det samme gjelder for "Dr.StigFlein" også, men det kan godt hende at jeg tar feil...

Lenke til kommentar

Og når skal Get skru opp opplasting hastighetene sine!? Jeg leste på Get sine sider (link) for over et år siden at skille mellom Fiber og Coax snart ville skilles ut, å alle vil få synkron-hastigheter. Jeg har spurt om denne "artikkelen" de har på nett flere ganger men ingen kan svare på det, å svært sjelden har de i det hele tatt hørt om dette så jeg må sende over linken for at de skal forstå at jeg ikke prater tull.

 

Link: https://www.get.no/v3/bredb%C3%A5nd/fremtidens-nett-fra-get

Lenke til kommentar

 

Man velger vel ikke leilighet/hus ut i fra bredbåndleverandør? Fint at dere med fiber kan skryte, men det er oss som sitter på kobber som må betale blodpriser. Monopol? Ja.

 

For meg var det viktig at det var fiber da jeg kjøpte hus sist.

På samme måte som at innlagt strøm og vann er viktig.

Sammenligne strøm og vann med netttilgang er drøyt. Da er det i såfall om du er avhengig av det i jobbsammenheng. Kan flytte ut på landet fra Majorstua for å få fiber fra hvem som helst, men det er ikke poenget.

Lenke til kommentar

 

 

Man velger vel ikke leilighet/hus ut i fra bredbåndleverandør? Fint at dere med fiber kan skryte, men det er oss som sitter på kobber som må betale blodpriser. Monopol? Ja.

 

For meg var det viktig at det var fiber da jeg kjøpte hus sist.

På samme måte som at innlagt strøm og vann er viktig.

Sammenligne strøm og vann med netttilgang er drøyt. Da er det i såfall om du er avhengig av det i jobbsammenheng. Kan flytte ut på landet fra Majorstua for å få fiber fra hvem som helst, men det er ikke poenget.

 

 

Synes ikke det er drøyt. Et hus uten mulighet for Internett hadde vært like uaktuelt for meg som ett hus uten vann og strøm. For meg er Internett ett absolutt krav når jeg bosetter meg. Tror mange føler det på samme måte.

  • Liker 9
Lenke til kommentar

 

 

Man velger vel ikke leilighet/hus ut i fra bredbåndleverandør? Fint at dere med fiber kan skryte, men det er oss som sitter på kobber som må betale blodpriser. Monopol? Ja.

 

For meg var det viktig at det var fiber da jeg kjøpte hus sist.

På samme måte som at innlagt strøm og vann er viktig.

Sammenligne strøm og vann med netttilgang er drøyt. Da er det i såfall om du er avhengig av det i jobbsammenheng. Kan flytte ut på landet fra Majorstua for å få fiber fra hvem som helst, men det er ikke poenget.

 

Drøyt?

Å ha skikkelig nett er svært viktig for meg, både for jobb-bruk og privat.  Å flytte til et hus uten skikkelig nett (dvs. fiber) er for meg fullstendig uaktuelt.  Akkurat som det er fullstendig uaktuelt å flytte til et sted uten innlagt strøm og vann.

  • Liker 6
Lenke til kommentar

Fiber er fint det, men etter at eg slutta med ned/opplasting av diverse torrents er ikkje hastigheita så viktig. Om det er 30 Mbit eller 500 Mbit utgjer ikkje all verdens praktisk forskjell. Å eige bustaden utan noko form for internett er uaktuelt, men fiber har aldri vore noko krav.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Fiber er fint det, men etter at eg slutta med ned/opplasting av diverse torrents er ikkje hastigheita så viktig. Om det er 30 Mbit eller 500 Mbit utgjer ikkje all verdens praktisk forskjell. Å eige bustaden utan noko form for internett er uaktuelt, men fiber har aldri vore noko krav.

 

Jeg kjenner ikke til dine nett behov. Men tenk på at Netflix anbefaler 25 Mbit for 4k streaming. Og Netflixs 4k innhold er svært komprimert. Man må anta at kvaliteten på 4k streaming bare vil øke fremover. Dette vil være noe som vil kreve mye mye båndbredde. Så er man gjerne flere brukere også og må legge det inn i beregningen. 

 

For ikke å snakke om hvor greit det er å få lasta ned spill på minutter istedet for timer :)

  • Liker 2
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...