Jump to content
Chevynova

EGR ventil og kjøler til EGR. PRoblem med forhandler. Mitsubishi Pajero 3.2 D 2012 mod

Recommended Posts

Hei.

Min far fikk motorstans på sin pajero. Forsikringsselskap ordnet med berging til merkeforhandler. Bilen ble sjekket etter noen dager og vi fikk et pristilbud på ca 9000,- for skifte av dieselfilter og egr-ventil. Vi betalte for feilsøking og skifte av dieselfilter. egr-ventil skulle fikses et annet sted for halve prisen. Nøklene ble utlevert og bilen gikk ikke lengre enn 500 meter for det ble brått stopp igjen.

Da bilen kom tilbake til verkstedet viste det seg at de ikke hadd skrudd sammen motorommet. Motordekselet lå i bagasjerommet, slange til turbo var av og det hadde lukket kjøleveske. 

Merkeforhandler sier så at dette var en gammel skade som nå koster 23.000 kr å fikse. Ny egr-ventil, kjøler til egr-ventilen, tvangsgenerering av partikkelfilter, oljeskift osv. 

 

Spørsmålet mitt er om det kan ha oppstått siden bilen ikke var skrudd sammen igjen? Egr-.ventil var fjernet og blendet igjen, der lak det nå veske. Og hvorfor er slangen til turboen i det hele tatt av?

Håpløst å forholde seg til forhandleren. Hvordan gå videre?

Takk for eventuell hjelp!

Share this post


Link to post

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Loading...

  • Recently Browsing   0 members

    No registered users viewing this page.

×
×
  • Create New...