Gå til innhold

Ustabilt trådløs internet - Altibox FMG


VNNI

Anbefalte innlegg

God dag Diskusjon!

 

Har en litt eldre stasjonær stående i bruk med et billig nettverkskort (typen USB 250kr på elkjøp elns) og et relativt gammelt nettbrett ifra Asus. Nyere produkter som mobiltelefonene våre, min private bærbar og chromecasten osv er på 5G frekvens wifien. Min private stasjonær er tilkoblet med kabel. Problemet ligger med de lavfrekvente produktene som det billige nettverkskorte og det gamle nettbrettet. De er koblet opp på lavfrekvent wifiet ettersom altibox mente vi burde det.

Det lavfrekvente nettet eller produktene sliter med ustabilitet, og til enkelte tider blir de helt utestengte ifra nettverket i en relativt lang periode (kan varie ifra 10min til flere timer).

Lurer på om det er en fiks til dette som ikke kommer til og koste skjorta?

(Har kontaktet altibox kundeservice og ringt leverandøren. Lite til hjelp, de endret noen frekvenser, problemet er her fortsatt.

Det er også et låst nettverk med passord som bare oss innendørs har tilgang til, vi har heller ikke noe gjestenett)

 

 

På forhånd, takk.

Endret av VNNI
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...