Gå til innhold

Buzzende lyd i ny pc


Anbefalte innlegg

Har problem med ulydar, hovudsakleg når eg høyrer på musikk. Den nuller ut musikken eg høyrer på i brøkdelen av eit sekund, men det skjer konstant. Lyden er ala denne

 

https://www.youtube.com/watch?v=uY8Z72v9zBY&t=5621s,

men det er ikkje heilt samme lyden kvar gong. Eg opplever også litt standard kvitt støy. Det varierer veldig frå dag til dag kor mykje ulyd det er.  Virker ikkje som at problemet er høgtalarane, for eg får samme problemet med headsettet. Eg har nettopp kjøpt meg ny stasjonær pc, og dette var ikkje eit problem med den gamle pcen.

Høgtalarane er av typen logitect Z523, og headsettet er HyperX Cloud.

Endret av Halvor3000
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Er det noe jeg vet om dette høytallersettet så er det ikke magnetisk avskjermet, det finner man fort ut av hvis man skrur på en lampe 12 volt til 230 volt av g4 ikea typen i nærheten går lyden over til høytalleren som et slagt forstyrrelse.

 

Fordelen med optisk er strømmen ikke blir forstyrret.

 

Jeg vet lite hvordan du kan løse dette på enkel måte.

Endret av LMH1
Lenke til kommentar

Jeg ser ikke DAC\ekstern lydkort skal ha mye å si, kanskje annen forsterker hjelper gjerne HDMI\optisk?

 

Selv ser jeg ikke hvorfor logitech er mere følsomt en andre høytaller.

Må være subwoofer forsterken som er følsom tror jeg?

 

Nå vet jeg ikke om subwooferen står nærme pcen i så fall flytt den lengere fra pcen.

Endret av LMH1
Lenke til kommentar

Enig. I tillegg kan man bruke en USB-Isolator om problemet går ut via USB-porten også.

 

Lyden i videoen høres ut som en kraftig lekkasje av 50 Hz vekselstrøm fra PSU.

Kjøpte en opprinnlig til lydkortet, men det viste seg at det var godt filtrert strøm i utgangspunktet, så den endte opp på en annen dings som trente det mer. Bare det å flytte ut lyden av maskinen betyr som regel mye bedre lyd.

Bruker dette og det er helt støyfritt der annet utstyr på samme USB-porten har støy og det har fantastisk lyd.
https://hifimediy.com/Sabre-9018-DAC

 

Edit: La til link til USB-isolator

Endret av vidor
Lenke til kommentar
  • 2 uker senere...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...