Gå til innhold

Skyting på ungdomsskole i USA


Anbefalte innlegg

 

Aha.

Så når det kommer til skoleskyting da har "bakgrunn" og "statistikk" noe å si. Din anti-hvite agenda må skjules mye bedre enn det der thoto.

Han hadde pro-hvite tendenser ser det ut

 

Suspected school shooter Nikolas Cruz trained as a member of a white nationalist militia, according to the group’s leade

 

https://www.google.com/amp/s/nypost.com/2018/02/15/white-nationalist-militia-claims-florida-shooting-suspect-as-member/amp/

Skoleskytingene domineres av hvite (97%)som skyter andre hvite. Multikultur har ingenting å gjøre med skoleskytingene.

 

 

Nice find, selv om geita_ sannsynligvis vil avskrive det hele som en konspirasjon kokt i hop av liberal media...  :hmm:

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Det er for sent å endre den dramatisk ja.....

-------

 

---

Jeg mener det er for sent å stramme inn våpenlover mtp hvor mye som er i omløp. Her må det andre virkemidler til.

 

 

Det er ingenting som heter for sent i denne sammenheng, bedre sent enn aldri derimot er vel en ting man burde gjenkjenne etter daglige mass-shootings. Det verste man kan gjøre er å bare fortsette dette idfiotskapet av en politikk som har ført dem dit de er idag. 

 

Man har ikke annet valg enn å sette igang, strippe våpenlobbien for makt og innføre en kompromissløs våpenpolitikk som innebærer blant annet innsamling av alle våpen ikke laget for jakt og som kan gjøres halvautomatisk. Man må ta seg råd til å betale ut pant for våpen som leveres inn, jo mer man betaler ut jo flere våpen kommer inn. Landsdekkende holdningskampanjer og krav om gjennomført jegerkurs og/eller militær bakgrunn med tilhørende sikkerhetsklareringer om håp om å kunne kjøpe rifle eller hagle. Pistoler kan ikke kjøpes men lånes til bruk kun i våpenklubbers skytebaner.

 

20 år senere så var både school-shootings og mass shootings en kuriositet slik som det er i Europa idag, om man da ikke har vært så uendelig kynisk og heller forholdt seg passiv istedenfor å ta disse grep for å gi det en slutt. Idag så er faktisk over halvparten av amerikanerne dessverre akkurat så kyniske og får servert daglig akkurat hva bestilt. Ubegripelig å bevitne.

Lenke til kommentar

Faktisk kan våpen tas ut fra markedet. Det er vanskelig, men det finnes noen teknikker for å gjøre det.

 

- Incentiver, ved å gi en pengesum som er høyere enn det personen betalte for våpenet når man leverer det tilbake. Mange fattigere familier vil vurdere dette. Spesielt i USA med utstrakt fattigdom.

 

- Offentlig ansatte som politi går hjemme hos alle innbyggere for å se om det finnes ulovlige våpen. Norge gjør dette for noe så trivielt som tv-lisens og dette kan enkelt overføres til oppsamling av ulovlige våpen. Men da må de ransake husene også. Det vil gå utover personvernet til mange familier, men vil bli sett på som verdt det når resultatene kommer.

 

- Mer oppfølging fra politi for å sikre at gjenger som transporterer ulovlige våpen blir stoppet.

 

- Å sikre det moralske argumentet for å ha mindre våpen i samfunnet. Våpenmotstanderne har ikke klart å vinne dette argumentet fordi NRA har mye penger å rutte med. Og NRA sine ofte simple argumenter får gjenvinn fordi de har penger bak det

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Det vil være mye billigere å bygge et fungerende system for ivaretagelse av mental helse enn det vil være å utkjempe den borgerkrigen som ville startet om de prøvde seg med de forslagene der.

 

Husk at dere snakker om et land som har forsynt narkokarteller med store mengder militær isenkram fordi de trodde det var en god idé.

 

innsamling av alle våpen ikke laget for jakt og som kan gjøres halvautomatisk.

Det finnes ikke ord for å beskrive hvor mye dette avslører av din ignoranse om emnet. Selv om jeg antar at du mener helautomatisk og ikke halvautomatisk.

La meg få minne om at Australierne på et tidspunkt jaktet emu med maskingevær, og en annen gang (egentlig to) ble veldig mange folk i Europa drept med våpen som i dag lever videre som nettopp jaktvåpen.

 

Jeg vil anbefale deg å lære litt om våpen, våpenlover og hvorfor våpeninnehav er en så viktig greie i USA. Og frem til du skjønner at dine "enkle løsninger" ikke vil føre til noe som helst godt (men antageligvis borgerkrig der borte), så er det best for alle om du lar være å uttale deg.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

 

Venter bare på argumentet om at han kunne blitt stoppa om lærerne hadde vært bedre bevæpnet.

Bare å vente på false-flag folka også, alt slikt er jo styrt av staten..

 

Men man kan jo lure på om det hadde vært mindre drepte pga skyting om det var obligatorisk bevepning av alle ansatte :hmm:

Selv tror jeg det hadde blitt mer..

 

 

Beklager at jeg er sent ute, men takk for invitasjonen.

 

Fra mange hold rapporteres det at øvelser ble avholdt på skolen og i området, men det er sikkert fornuftig av media å ikke nevne dette med et ord, for fungerer ikke operasjonen som tenkt.

 

Rart at det ikke kan være en "skoleskyting" eller "masseskyting" i USA uten at det er en øvelse med i bildet, - en øvelse eller to som aldri nevnes av media.

 

 

Florida School Shooting Drill

Marjory Stoneman Douglas High School, Florida

https://www.youtube.com/watch?v=mz_8iB49eEk

 

 

 

Endret av clink
  • Liker 1
Lenke til kommentar

Syntes også det er litt rart at samtlige nevneverdige hendelser av enkelte alltid er false flag, slik som denne og de 100 neste skytingene eller andre angrep..

Skjer det liksom ingen ekte i verden lengre?

 

De er ikke automatisk falseflag, men synes du det er fornuftig å ignorere alle hendelsene som starter med øvelser som media aldri forteller om (ja, her er det MSM som lar det slippe igjennom at det var øvelse, men så da...siden dysses det ned).

 

 

Si at det hadde skjedd en masseskyting på en Holmlia-skole og tilstedeværende meldte via FB, YT eller andre sosiale medier at det var soldater og øvelse rundt det hele, mens MSM melder om en "gal skytter".

Akkurat sånn har det jo vært med alle de store mediemeldte hendelsene siste årene. Konsekvent har det vært øvelser som ignoreres av media.

 

Er det meg eller media du bør kritisere da?

Er det da du drar frem konspirasjonsT-kortet?  Da lukter det litt av saken nemlig...

Endret av clink
  • Liker 1
Lenke til kommentar

Til tross for at man leser om disse tingene i aviser og ser på nyheter og slike ting, og faktisk oppfatter hva som blir sagt, så er handlingene og situasjonen egentlig helt ufattelig. Man tror man forstår, og man ser det på avstand, men alvorligheten og situasjonen som helhet er langt mer alvorlig enn det man kan klare å tolke på en slik avstand.

 

Alle implikasjonene i en slik sak er så sinnsyke at man egentlig ikke kan oppfatte dette på en skikkelig måte.

 

Man ser jo tross alt på nyheter om folk som dør hver dag osv. Men det gjør ikke realiteten i en slik situasjon til en annen, selv om man kanskje har blitt herdet og undervurderer situasjonens realitet og alvor. Her er det barn som har blitt drept. Forsøk å sette dere inn i hvordan en drapsmann går frem når han gjennomfører slike handlinger, forsøk å tenk at dere er den personen. Det er helt og holdent ufattelig sykt å tenke på. Tenk på situasjonen fra ofrenes perspektiv, tenk på situasjonen fra de andre personenes perspektiv. En slik situasjon er veldig vanskelig å fatte skikkelig. Selv hvor mye man forsøker å forstå, så er det helt umulig.

Lenke til kommentar

Så at USA har problemer, er det ingen tvil om.

Jo, men HVA er problemet egentlig? Hva er det som forårsaker slike hendelser? Å skylde på våpen blir ikke riktig, og å gjøre våpenpolitikk ut av slike forferdelige situasjoner er kynisk.

 

Det ligger mye mer bak disse handlingene som skjer jevnt og trutt i USA (men også i andre land).

 

For å nevne andre land med skoleskytinger med flere enn 10 dødsofre siden årtusenskiftet (kronologisk rekkefølge):

- Tyskland

- USA

- Kina

- USA

- Finland

- Azerbaijan

- Tyskland

- Brazil

- USA

 

Denne listen, sortert etter årstall, og ekskludert terrorangrep av en annen sort.

https://en.wikipedia.org/wiki/List_of_school_massacres_by_death_toll

 

Slike hendelser skjer ikke bare i våpenliberale USA, men halvparten av hendelsene er i Europa, hvor vi har langt strengere våpenlover.

Lenke til kommentar

Fra en som har gått 3,5 år på barneskole i USA (bodde der da jeg var liten, første havldel av 80-tallet), USA er en helt annen verden. Mens vi bodde der borte hadde man problemer med at politiet ofte åpnet ild mot forbrytere som kun hadde begått en misdemeanor, mens man ikke hadde lov til å skyte før de hadde begått en fellony. Vel, det fikset dem lett ved å gjøre det å løpe fra politiet til en fellony, slik at det var bare å skyte uansett hva de hadde eller ikke hadde gjort. Prøvde de å unnslippe, var det bare å skyte. Problem solved...

 

Har skrevet litt om onsdagens hendelse og manglende vilje til å gjøre noe med lovverket her.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Gjest Slettet+921324

Beklager at jeg er sent ute, men takk for invitasjonen.

 

Fra mange hold rapporteres det at øvelser ble avholdt på skolen og i området, men det er sikkert fornuftig av media å ikke nevne dette med et ord, for fungerer ikke operasjonen som tenkt.

 

Hei, skulle bare si at jeg leste på Nrk.no at det hadde vært øvelse i forkant. Noen var sitert på det. Jeg har ikke linken framfor meg, men er temmelig sikker på at det var i reportasjen om hvem som var ofrene. Jeg tviler på at Nrk er den eneste MSM-kanalen som visste at det var øvelse. Øvelser er uansett ikke noe uvanlig, det foregår i Norge også. Stort sett går vel øvelsene ut på å evakuere raskt og sikkert. Lærere og skoleledelse har også møter og noen utvikler instrukser for hva de skal gjøre i fæle situasjoner.

Lenke til kommentar

 

Beklager at jeg er sent ute, men takk for invitasjonen.

 

Fra mange hold rapporteres det at øvelser ble avholdt på skolen og i området, men det er sikkert fornuftig av media å ikke nevne dette med et ord, for fungerer ikke operasjonen som tenkt.

 

Hei, skulle bare si at jeg leste på Nrk.no at det hadde vært øvelse i forkant. Noen var sitert på det. Jeg har ikke linken framfor meg, men er temmelig sikker på at det var i reportasjen om hvem som var ofrene. Jeg tviler på at Nrk er den eneste MSM-kanalen som visste at det var øvelse. Øvelser er uansett ikke noe uvanlig, det foregår i Norge også. Stort sett går vel øvelsene ut på å evakuere raskt og sikkert. Lærere og skoleledelse har også møter og noen utvikler instrukser for hva de skal gjøre i fæle situasjoner.

 

 

Det er bare veldig merkelig at det er øvelse så å si alltid i de terror/masseskyting-hendelsene vi har fått høre om de siste årene.

Bare sjekk selv.

 

Alle skjønner at det blir avholdt øvelser i mange forskjellige sikkerhets-sammenhenger, men her snakker vi øvelser på omtrent samme scenario skytehendelsene.

 

Mange verden over har interessert seg for koblingen øvelse - masseskyting, nettopp fordi det skjer så ofte, og øvelsen har samme tema som hendelsen. Mange har blogget og skrevet om dette, men jeg kan trekke fram Jon Rappoport sin utgave, siden han er ansett som etterettelig politisk blogger.

 

Hva er oddsen for at når det skjer en skytehendelse, så er det jammen en øvelse på samme sted, samme scenario.

Og vi snakker ikke bare om "at det skjer", men at det skjer på omtrent hver sånn masseskyting (tjuetalls som jeg har fått med meg). Men trenger ikke gjøre kompliserte sannsynlighetsberegninger for å se at noe skurrer fullstendig.

 

https://www.activistpost.com/2015/11/training-exercises-dovetail-with-mass-shootings-what-are-the-odds.html

 

 

 

 

Endret av clink
  • Liker 1
Lenke til kommentar

 

 

Venter bare på argumentet om at han kunne blitt stoppa om lærerne hadde vært bedre bevæpnet.

Bare å vente på false-flag folka også, alt slikt er jo styrt av staten..

 

Men man kan jo lure på om det hadde vært mindre drepte pga skyting om det var obligatorisk bevepning av alle ansatte :hmm:

Selv tror jeg det hadde blitt mer..

 

 

Beklager at jeg er sent ute, men takk for invitasjonen.

 

Fra mange hold rapporteres det at øvelser ble avholdt på skolen og i området, men det er sikkert fornuftig av media å ikke nevne dette med et ord, for fungerer ikke operasjonen som tenkt.

 

Rart at det ikke kan være en "skoleskyting" eller "masseskyting" i USA uten at det er en øvelse med i bildet, - en øvelse eller to som aldri nevnes av media.

 

 

Florida School Shooting Drill

Marjory Stoneman Douglas High School, Florida

<Bilde>

 

 

 

 

 

Skjønner ikke helt hvor du vil hen. På grunn av at det er ett land fult av cowboyer så er det like normalt med terrorøvelser der som der er brannøvelser på skolen her, naturlig nok når man ser hyppigheten av mass/School-shootings.

Lenke til kommentar

 

 

 

Venter bare på argumentet om at han kunne blitt stoppa om lærerne hadde vært bedre bevæpnet.

Bare å vente på false-flag folka også, alt slikt er jo styrt av staten..

 

Men man kan jo lure på om det hadde vært mindre drepte pga skyting om det var obligatorisk bevepning av alle ansatte :hmm:

Selv tror jeg det hadde blitt mer..

 

 

Beklager at jeg er sent ute, men takk for invitasjonen.

 

Fra mange hold rapporteres det at øvelser ble avholdt på skolen og i området, men det er sikkert fornuftig av media å ikke nevne dette med et ord, for fungerer ikke operasjonen som tenkt.

 

Rart at det ikke kan være en "skoleskyting" eller "masseskyting" i USA uten at det er en øvelse med i bildet, - en øvelse eller to som aldri nevnes av media.

 

 

Florida School Shooting Drill

Marjory Stoneman Douglas High School, Florida

<Bilde>

 

 

 

 

 

Skjønner ikke helt hvor du vil hen. På grunn av at det er ett land fult av cowboyer så er det like normalt med terrorøvelser der som der er brannøvelser på skolen her, naturlig nok når man ser hyppigheten av mass/School-shootings.

 

 

Hvor jeg vil?

At hendelsen har falsk agenda og han Cruz bare er en patsy muligens.

Jeg kjenner Sandy Hook aller best og har fått fjernet all tvil om at det var ekte hendelse, bare skuespill av kriminelt/korrupt statsvesen (DHS er det alle sier og de var involvert). Og du verden hvordan myndighetene har jobbet for å hindre folk i å grave i den saken.

Ingen døde i Sandy Hook (for barna som ble påstått døde sang på Superbowl noen måneder senere).

Det er lagt ned enormt med etterforskning i privat regi (journalister, bloggere osv i stort antall har bidratt til å befeste et klart bilde om at her er det bare muffens i hele operasjonen). Myndighetene/politiet/brannvesenet har bare motarbeidet denne etterforskningen.

 

Hvor mange brannøvelser kjenner du til hvor en brannstifter faktisk fyrsetter en bygning midt oppi det hele?

Hvor mange militærøvelser eller terrorøvelser kjenner du til hvor det faktisk går over i reell hendelse med en galing som skyter vilt?

 

Poenget er at det er nødt til å være rigget.

Man kjenner lusa på gangen når det skjer så mange ganger.

Her er det flere faktorer som spiller en rolle i sannsynligheten - som er uhyre ikke-eksisterende.

 

Det går ikke an å argumentere mot med "jammen, det er jo øvelser hele tiden....".

Nei, ikke hele tiden. Ikke på samme scenario som masseskyting/terror, ikke så å si samtidig som den "ekte" hendelsen osv.

Det blir dønn usannsynlig at noe sånt skjer gang på gang ...... x 10   eller x 20.

Endret av clink
Lenke til kommentar

Det vil være mye billigere å bygge et fungerende system for ivaretagelse av mental helse enn det vil være å utkjempe den borgerkrigen som ville startet om de prøvde seg med de forslagene der.

 

Husk at dere snakker om et land som har forsynt narkokarteller med store mengder militær isenkram fordi de trodde det var en god idé.

 

innsamling av alle våpen ikke laget for jakt og som kan gjøres halvautomatisk.

Det finnes ikke ord for å beskrive hvor mye dette avslører av din ignoranse om emnet. Selv om jeg antar at du mener helautomatisk og ikke halvautomatisk.

La meg få minne om at Australierne på et tidspunkt jaktet emu med maskingevær, og en annen gang (egentlig to) ble veldig mange folk i Europa drept med våpen som i dag lever videre som nettopp jaktvåpen.

 

Jeg vil anbefale deg å lære litt om våpen, våpenlover og hvorfor våpeninnehav er en så viktig greie i USA. Og frem til du skjønner at dine "enkle løsninger" ikke vil føre til noe som helst godt (men antageligvis borgerkrig der borte), så er det best for alle om du lar være å uttale deg.

 

 

Som jeg sier, de aller største kynikerne vil aldri være villige til å gjøre disse nødvendige grep som trengs for å få slutt på galskapen. Dere vil alltid argumentere desperat for å få beholde våpnene og opprettholde status que. Liberalisme og ideologi kommer før menneskeliv og manglende sjelsevner tilsvarer at mange selv må oppleve tragedien før man vil kunne forstår rekkevidden av bestialske hendelser.

 

Som du skjønner så har jeg/vi en løsning som gun-nuts stikker kjepper i hjula for hver gang og galskapen får fritt spillerom til å fortsette, kynismen kjenner ingen grenser og kom ikke å skyld på oss som sitter med løsningen for at dette ikke blir bedre. Du og republikanerne må gå i dere selv, dette kommer nemlig ikke til å blåse over uten at tiltak kommer på plass. Så, hva venter dere egentlig på? Ett par mass-shootings til bare? ........

  • Liker 1
Lenke til kommentar

 

Skjønner ikke helt hvor du vil hen. På grunn av at det er ett land fult av cowboyer så er det like normalt med terrorøvelser der som der er brannøvelser på skolen her, naturlig nok når man ser hyppigheten av mass/School-shootings.

 

 

Hvor jeg vil?

At hendelsen har falsk agenda og han Cruz bare er en patsy muligens.

Jeg kjenner Sandy Hook aller best og har fått fjernet all tvil om at det var ekte hendelse, bare skuespill av kriminelt/korrupt statsvesen (DHS er det alle sier og de var involvert). Og du verden hvordan myndighetene har jobbet for å hindre folk i å grave i den saken.

Ingen døde i Sandy Hook (for barna som ble påstått døde sang på Superbowl noen måneder senere).

Det er lagt ned enormt med etterforskning i privat regi (journalister, bloggere osv i stort antall har bidratt til å befeste et klart bilde om at her er det bare muffens i hele operasjonen). Myndighetene/politiet/brannvesenet har bare motarbeidet denne etterforskningen.

 

Hvor mange brannøvelser kjenner du til hvor en brannstifter faktisk fyrsetter en bygning midt oppi det hele?

Hvor mange militærøvelser eller terrorøvelser kjenner du til hvor det faktisk går over i reell hendelse med en galing som skyter vilt?

 

Poenget er at det er nødt til å være rigget.

Man kjenner lusa på gangen når det skjer så mange ganger.

Her er det flere faktorer som spiller en rolle i sannsynligheten - som er uhyre ikke-eksisterende.

 

Det går ikke an å argumentere mot med "jammen, det er jo øvelser hele tiden....".

Nei, ikke hele tiden. Ikke på samme scenario som masseskyting/terror, ikke så å si samtidig som den "ekte" hendelsen osv.

Det blir dønn usannsynlig at noe sånt skjer gang på gang ...... x 10   eller x 20.

 

 

Er teorien din at dette blir staget av myndighetene hver gang? At ordrene altså kommer rett ifra Mordor (Washington) og ingen reagerer på at det drepes barn? Om du tror at noen statsledere/myndighetsbersoner/politi/militærpersonell/voksenpersoner hadde kunnet leve med noe sånt så har du regelrett gått ifra vettet. Du har snudd verden på hodet og tror altså at den ene gale mannen som står for ugjerningen er den eneste uskyldige? Sic.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...