Gå til innhold
Spørsmål om helse? Still spørsmål anonymt her ×
Husk at de som svarer ikke nødvendigvis er helsefaglig personell. Ta kontakt med fastlege ved bekymringer!

Kort spørsmål om astma


AnonymDiskusjon

Anbefalte innlegg

Hei

 

Fikk astmadiagnosen for 18 år siden. Jeg er sjeldent tett, heldigvis, men kan oppleve mye slimopphopning, og dette merkes spesielt i svelget. Problemet er at jeg ikke hoster, så lurer på om man kan ha slim forårsaket av astma, uten at man blir tett eller hoster? Eller kommer slimet av noe annet?

 

Når jeg trener har nesen en tendens til å renne skikkelig, det fører til at jeg må spytte ut "slim/snør" og snyte meg under trening. Kan dette være årsaken? Slimet i halsen min nå er litt seigere enn dette, da det ofte er nesten blankt som vann under trening.

 

Jeg spør dere fordi legen min konstanterer at slimingen er astma, selv om jeg ikke er tett i brystet og ikke opplever surkling. Slimet ligger i halsen, så jeg ikke får opp med mindre jeg kremter mye. Har vært episoder tidligere hvor jeg har blitt kvalm pga ofte havner dette slimet i magesekken, og kan ende opp med at jeg spyr opp slim. Dette har ikke skjedd på mange, mange, mange år, men har nesten skjedd i perioder. For å unngå å bli kvalm hjelper astmamedisiner. 

 

Er i perioder jeg plaget med sliming, 

Hjertelig takk for svar! :) 



Anonymous poster hash: 0a63b...6b5
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Går du fast på forebyggende medisiner?

 

Du kan godt ha slim uten at du hoster. Dersom slim kun plager deg i perioder, så kan du prøve Bronkyl. Dette fåes reseptfritt på apoteket i små pakninger.

Heisann! takk for svar ! :) 

 

Har fått utskrevet seretide og kan ta Singulair, og singulair har effekt, så regner med at astmadiagnosen fortsatt er reel da? Ellers ville den vel ikke hatt effekt, samt andre astmamedisiner?

 

Føles ikke ut som slimingen kommer fra lungene, men det er vel mest fordi jeg ikke føler tungpust, hoster eller opplever surkling. Har bare slim langt i halsen, som jeg sliter med å få opp. 

 

Takk for tipset angående Bronkyl, skal sjekke det ut  :thumbup:

 

Anonymous poster hash: 0a63b...6b5

Lenke til kommentar

Jeg regner med at du har fått beskjed om å gå fast på Seretide 2 ganger i døgnet. Dette bør gi resultat. Ved ekstra anstrengelse kan det være nødvendig med supplement. 

Heisann, det stemmer. Gikk på en annen før, men fikk bivirkninger, så byttet til seretide. 

 

Tar 4-7 dager før det gir resultat, gjør det ikke? Er to virkestoff i medisinen. Ene er formoterol, og det merker man virkning av veldig raskt. Vet du om man ville merket virkning selv om man ikke har asmta? eller er astmatisk? For merker forskjell på pusten, selv om jeg ikke er noe tett. 

 

Kan gi deg update på hvordan det går, om jeg opplever mindre. Har du opplevd lignende plager? Slim som renner ned i halsen? 

 

Veldig takknemlig for de gode svarene du har gitt! :D 

 

Anonymous poster hash: 0a63b...6b5

Lenke til kommentar

Jeg regner med at du har fått beskjed om å gå fast på Seretide 2 ganger i døgnet. Dette bør gi resultat. Ved ekstra anstrengelse kan det være nødvendig med supplement. 

Fant denne: 3. You're always clearing your throat. Your throat, nasal passages and sinuses are lined with mucus membranes. If something irritates them, you produce even more mucus. When the mucus gets stuck in your throat, it's a natural reaction to try to clear it. The membranes in your throat may not be the only ones that are irritated. Having irritated mucus membranes in your throat and elsewhere could be a sign of asthma. Tell your doctor if you find you need to clear your throat quite often. Kilde

 

Anonymous poster hash: 0a63b...6b5

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...