Gå til innhold

Asus slipper «verdens tynneste» bærbare med dedikert grafikkort


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Jeg har litt problem med å skjønne hvem som har bruk for MX150. Grafikkytelsen er halvparten av GTX 1050 Ti, eller under en tredel av 1060.

Muligst er den nok til veldig enkel bilderedigering, men vil ikke være brukbar til videoredigering eller vanlige moderne spill, og jeg tror de fleste andre ville vært fornøyde med integrert grafikk.

  • Liker 2
Lenke til kommentar

Jeg har litt problem med å skjønne hvem som har bruk for MX150. Grafikkytelsen er halvparten av GTX 1050 Ti, eller under en tredel av 1060.

Muligst er den nok til veldig enkel bilderedigering, men vil ikke være brukbar til videoredigering eller vanlige moderne spill, og jeg tror de fleste andre ville vært fornøyde med integrert grafikk.

 

 

I tråd med kommentaren til Pylos over meg her, hva kan man egentlig bruke MX150 til?

League of Legends, DotA og Kabal?

 

Eller er det nok kraft til for eksempel WoW og Diablo?

Vel, jeg vet jeg har spilt BF3, BF4, CS, LOL, WoW og PUBG (+ diverse titler) på min gamle laptop med GTX860m med 2GB Ram. 

Ser vel for meg at mx150 tilsvarer ca den i ytelse?    Alle nevnte titler kjørte helt fint med 860m (2gb), PUBG ble derimot spilt på det laveste av grafikk, dog 1920x1080 res. 

Endret av Pj0ter
  • Liker 1
Lenke til kommentar

Jeg har litt problem med å skjønne hvem som har bruk for MX150. Grafikkytelsen er halvparten av GTX 1050 Ti, eller under en tredel av 1060.

Muligst er den nok til veldig enkel bilderedigering, men vil ikke være brukbar til videoredigering eller vanlige moderne spill, og jeg tror de fleste andre ville vært fornøyde med integrert grafikk.

 

Har en Asus Vivobook S med MX150. Den er perfekt som en mellomting for LANparty spill. Har ingen problemer med spill som CSGO, AoE2HD, TF2 LoL mm. Skyrim og andre større titler fungerer også fint i 1080p low/med settings. Dette er spill som intel integrert generelt vil slite litt med. Dermed er det mulig å få en laptop som kan spille litt uten å gå for større og mer bulkete maskiner med GTX1050 som fort vil bikke 2.2-2.5KG mot Asusen på sine 1.4kg

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Hjelper det noe, når den er full av Meltdown/Spectre-bugs?

 

Nå får produsentene det travelt med å prøve å få solgt ut gammelt skrot, før det er for sent..

 

https://ark.intel.com/products/124967/Intel-Core-i5-8250U-Processor-6M-Cache-up-to-3_40-GHz

 

Tror nok alle rebranding av gamle CPU-navn er en dårlig idé framover. Må finne på nye som ikke er assosiert med Meltdown/Spectre snarest.

Endret av G
Lenke til kommentar

Jeg har litt problem med å skjønne hvem som har bruk for MX150. Grafikkytelsen er halvparten av GTX 1050 Ti, eller under en tredel av 1060.

Muligst er den nok til veldig enkel bilderedigering, men vil ikke være brukbar til videoredigering eller vanlige moderne spill, og jeg tror de fleste andre ville vært fornøyde med integrert grafikk.

 

Tror ikke denne laptopen er laget for gaming.

Lenke til kommentar

Jeg reiser endel i arbeidet og når man skal tråkle flyplasser og hotellganger mange ganger i måneden er vekt og størrelse viktig (for meg), Og da er dette kompromisset svært bra. En lett 13-14" med gode taster og nok futt til å faktisk kjøre litt nyere spill gjør ukeslange hotellopphold mye bedre. Selvfølgelig ingenting i konkurranse med ett 1050ti, men det er rett og slett ett helt annet segment

Lenke til kommentar
  • 9 måneder senere...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...