Gå til innhold

– Ja, det blir mikrotransaksjoner i Sea of Thieves


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

 

Og der var du igjen. Mikrotrollet.

 

Om du bare hadde en ordbok så du kunne finne definisjonen på trolling...

 

Fint å se at du syns folk med spill problemer skal spille spill.

Trolling igjen. Du sier folk har problemer fordi de er imot kreften mikrotransakjsoner er mot spilling. Jeg forstår at du tror det redder hobbyen din og på en måte har du rett fordi det presser oss som bryr oss om spill med innhold over på indiespill. Da mener jeg ikke akkurat her og nå, men sakte men sikkert så blir spille e kun en melkemaskin der en kan kjøpe en haug med dritt, og fokuset forsvinner fra opplevelsen et spill skal være. Heldigvis har vi enda en haug med indietitler som vi kan spille og forhåpentligvis Nintendo. Forza motorsport slutt jeg med etter 5eren med alt tullet der, og det erstor sjanse for for horizon ryker ut også når 4eren en gang kommer. Sea of thieves ser jeg frem imot, men nå snakker de om microtransaksjoner der også, så der blir det kun testing siden jeg har gamepass. Synd Rare ødelegger sin siste sjanse til å bevise noe, med et spill som sannsynligvis blir veldig tynt og spekket med dritt de vil prakke på en.

  • Liker 3
Lenke til kommentar

Greier du ikke tjene en profit når du selger det til 40-60 dollar gjør du noe feil.

 

 

 

Nå må man jo ta med i betraktning at disse spillene ikke er som de var før i tiden; nå er de online, med jevne oppdateringer, nytt innhold, events osv osv - en HELT annen levetid enn f.eks et spill til Super Nintendo til samme pris. 

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Trolling igjen. Du sier folk har problemer fordi de er imot kreften mikrotransakjsoner er mot spilling. Jeg forstår at du tror det redder hobbyen din og på en måte har du rett fordi det presser oss som bryr oss om spill med innhold over på indiespill. Da mener jeg ikke akkurat her og nå, men sakte men sikkert så blir spill kun en melkemaskin der en kan kjøpe en haug med dritt, og fokuset forsvinner fra opplevelsen et spill skal være. Heldigvis har vi enda en haug med indietitler som vi kan spille og forhåpentligvis Nintendo. Forza motorsport slutt jeg med etter 5eren med alt tullet der, og det erstor sjanse for for horizon ryker ut også når 4eren en gang kommer. Sea of thieves ser jeg frem imot, men nå snakker de om microtransaksjoner der også, så der blir det kun testing siden jeg har gamepass. Synd Rare ødelegger sin siste sjanse til å bevise noe, med et spill som sannsynligvis blir veldig tynt og spekket med dritt de vil prakke på en.

 

Nei?

Jeg sier folk som har problemer, slike som gjør at de bruker penger uten kontroll, ikke bør spille spill.

Selv om jeg sa at folk som hadde problemer med mikrotransaksjoner i spill (uten logiske grunner) ikke burde spille spill, så ville det fortsatt ikke være trolling...

 

Å sammenligne mikrotransaksjoner med kreft er bare en voldsom overdrivelse, da det ikke fører til noe vondt for folk flest.

 

Forhåpentligvis nintendo? De er jo meget glade i mikrotransaksjoner, noensinne hørt om en amiibo?

Lenke til kommentar

 

Greier du ikke tjene en profit når du selger det til 40-60 dollar gjør du noe feil.

 

 

 

Nå må man jo ta med i betraktning at disse spillene ikke er som de var før i tiden; nå er de online, med jevne oppdateringer, nytt innhold, events osv osv - en HELT annen levetid enn f.eks et spill til Super Nintendo til samme pris. 

 

Ja og det nye innholdet koster penger, det er slik de tjener på det, fantes oppdateringer og expantion packs før micro transaksjoner også, igjen grier de ikke å lage profitt gjør de noe feil.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

 

Greier du ikke tjene en profit når du selger det til 40-60 dollar gjør du noe feil.

 

 

 

Nå må man jo ta med i betraktning at disse spillene ikke er som de var før i tiden; nå er de online, med jevne oppdateringer, nytt innhold, events osv osv - en HELT annen levetid enn f.eks et spill til Super Nintendo til samme pris. 

 

Da må vi nesten også ta med i betraktningen at det er MANGE flere som spiller i dag, enn det var da Snes regjerte.

  • Liker 3
Lenke til kommentar

Mikrotransaksjoner, og en uhyre stiv pris (600 kroner) for grunnspillet? Nei takk! Står glatt over spill i regi av pengegriske utviklere, som har mer enn nok fra før av. Vil heller ikke støtte opp om denne dårlige trenden med mikrotransaksjoner. Hadde spillet vært F2P så kunne jeg forstått det, hvis de holdt det til et minimum. Men når et spill koster 600 kroner, og i tillegg skal kreve mer penger for både det ene og det andre, slik at det blir en utgift på budsjettet. Vel, da står jeg glatt over. Hva skjedde med at spill skulle være et avbrekk, noe morsomt? Når ble det en ting som bare skriker om penger, penger, penger!? Kynisk mæl! Skuffet..

  • Liker 4
Lenke til kommentar

 

Trolling igjen. Du sier folk har problemer fordi de er imot kreften mikrotransakjsoner er mot spilling. Jeg forstår at du tror det redder hobbyen din og på en måte har du rett fordi det presser oss som bryr oss om spill med innhold over på indiespill. Da mener jeg ikke akkurat her og nå, men sakte men sikkert så blir spill kun en melkemaskin der en kan kjøpe en haug med dritt, og fokuset forsvinner fra opplevelsen et spill skal være. Heldigvis har vi enda en haug med indietitler som vi kan spille og forhåpentligvis Nintendo. Forza motorsport slutt jeg med etter 5eren med alt tullet der, og det erstor sjanse for for horizon ryker ut også når 4eren en gang kommer. Sea of thieves ser jeg frem imot, men nå snakker de om microtransaksjoner der også, så der blir det kun testing siden jeg har gamepass. Synd Rare ødelegger sin siste sjanse til å bevise noe, med et spill som sannsynligvis blir veldig tynt og spekket med dritt de vil prakke på en.

 

Nei?

Jeg sier folk som har problemer, slike som gjør at de bruker penger uten kontroll, ikke bør spille spill.

Selv om jeg sa at folk som hadde problemer med mikrotransaksjoner i spill (uten logiske grunner) ikke burde spille spill, så ville det fortsatt ikke være trolling...

 

Å sammenligne mikrotransaksjoner med kreft er bare en voldsom overdrivelse, da det ikke fører til noe vondt for folk flest.

 

Forhåpentligvis nintendo? De er jo meget glade i mikrotransaksjoner, noensinne hørt om en amiibo?

Amiibo er grunnen til jeg sier forhåpentligvis. Mario Odyssey ble litt ødelagt av at Toad maser om Amiibo som en kan bruke, og de har vel sluppet noen av de dårligste dlcene ever som er på høyde med bethesdas hesterustning. Men om man spiller forza ms5 så maser den om alt om en vil kjøpe med Credits eller en eller annen form for forza coins. Inntjeningen av Credits var også vanskeligere enn tidligere spill for å gjøre det mindre attraktivt å skaffe bilene via å faktisk spille spillet. De rettet litt på det men fortsatt går det mye tregere i forza spillene nå enn før. For de som ikke vil spille for å åpne bilene i spillet de allerede har betalt for, så kunne de bare lagt inn en funksjon som gjorde at en fikk alle bilene med engang, istedet for å ta betalt ekstra for få åpnet noe i spillet som allerede er spillbart om du bare spiller litt. Det er sykt griskt og sinnsykt irriterende. Jeg har ingenting imot dlc som er utvidelse av spillet, selv om jeg synes noen av de som f.eks bilpakkene i forza med 5 ekstra biler for en hundrings er drøyt dyrt.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

At spillet koster over 600 kr er jo sykt nok i seg selv, og så skal de i tillegg ha mikrotransaksjoner? Hvor grådig går det an å bli?

 

Av det jeg har sett er ikke spillet verdt 600 kr. Greit nok at vannet ser helt fantastisk ut, men det er jo ikke akkurat veldig mye innhold. Når man sammenligner med spill som Divinity OS:2 som koster halvparten og har sykt mye innhold er det vanskelig å rettferdiggjøre en slik pris.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Visst ikke spillet har mere content enn hva det jeg har sett til nå, så tviler jeg på at folk fortsatt spiller det etter 3 måneder. Er begrenset hvor lenge man gidder å bare seile rundt å lete etter skattekister. PvP elementet i spillet er en tragedie, du tar over motstanderens skip også spawner de igjen på skipet etter 10 sekunder. Blir en eneste stor spawn fest med kamper som aldri ender.

Lenke til kommentar

Det er selvsagt forkastelig å ha med mikrotrans i et produkt som er priset så høyt, men såpass inngrodd som mikrotrans har blitt i spillbransjen så får man være glad når det bare dreier seg om kosmetiske ting og ikke er like ødeleggende som i EA/Dice sin siste Star Wars utgave.

Nei, man skal ikke være glad for dette. Man må ikke investere i spill med microtransaksjoner.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

På den ene siden synes jeg mikrotransaksjoner er ok så lenge det kun gjelder kosmetiske items siden dette kan hjelpe finansieringen av et spill som driftes og utvikles over lengre tid.

På en annen side syns jeg det er veldig trist at spill har gått fra å være noe utviklerne har passion for og virkelig bryr seg om, til å bli ei melkeku som rike investorer ønsker å utnytte for å tjene penger.

 

Godt vi har indieutviklere som holder liv i spillkunsten og ikke nødvendigvis har penger som motiv for det de driver med

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...