Gå til innhold

Fra nattens nordlysjakt 4 bilder


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Kjempeflott Oddvar, DEN stjernehimmelen da du!

Jeg synes ofte nordlysbilder er fine med et litt kaldere lys, har du prøvd det?

Har ikke forsøkt å manipulere med fargene, nei. Men jeg ser forskjell på fargetoningene fra gang til gang.

Er det f.eks. skydotter på himmelen vil også de forsterke det rødlige.

 

Det lilla lyset nede tv. kommer fra Lødingen og er umulig å se lyset med det blotte øye.

 

Finnmarkinger klager over at det for lite rødflamming i nordlyset her i forhold til lengre nord.

Kan jo hende at dette gjør nordlyset enda kaldere hos deg. Det har sikkert også med hvilken side av moralsirkelen man bor.

 

Hvis du absolutt vil gjøre et forsøk kan du gjerne benytte et av mine "røde" bilder og se hva du får til.

Men, som sagt, nordlysfantaster foretrekker nordlys md røde flammer i.

 

Oj, glemte jo nesten å takke for fin omtale.

- Takk for fin omtale.

Mvh Oddvar

Endret av Moerk
Lenke til kommentar

Jeg tar utfordringen. Så her ser du resultatet av hva jeg mener, Jeg lysnet litt snøen i forgrunnen i samme slengen

 

Vel,vel . . . Ikke verst forsøk . . . men fargene bli jo helt feile - og oversaturerte?. Minner litt om Keshav Nrughams fotballbilde, som jo også ble helt feil.

Men koselig allikevel at du viille teste dette ut.

Mvh.Oddvar

Lenke til kommentar

 

Jeg tar utfordringen. Så her ser du resultatet av hva jeg mener, Jeg lysnet litt snøen i forgrunnen i samme slengen

 

Vel,vel . . . Ikke verst forsøk . . . men fargene bli jo helt feile - og oversaturerte?. Minner litt om Keshav Nrughams fotballbilde, som jo også ble helt feil.

Men koselig allikevel at du viille teste dette ut.

Mvh.Oddvar

Det blir alltid litt annerledes for den som var der og så motivet med egne øyne :)

Dessverre får jeg ikke sett nordlys så veldig ofte.

...men jeg ser "Jakten på nordlyset" på tv :D

Lenke til kommentar
Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...