Jump to content
Petter Lønningen

INTERVJU: – Det har vært mange våkenetter

Recommended Posts

Utrolig gla for at noen har laget en simulator av dette spennende og undervurderte yrket. Jeg er også hobbyfisker. Men dessverre så følte jeg at han ikke har klart å gjenskape spenningen og følelsen av å være på havet i simulatoren enda. Spenningen med hva vi ser på ekkoloddet, jakten etter akkar på dypt vann. Lete etter fiskestimene. Pilking etter kveite. Nisene som var nysgjerrig og kommer helt inntil båten. Natt og radar navigasjon og de livs farlige grunnene. Farene når det plutselig begynte å blåse opp. Alt det savner jeg i spillet. Savner også hekkbølgene, sjøsprøyten fra bølger som slår mot båten. Og det blikkstille havet ved sjeldne anledninger med midnattssolen i bakgrunnen. Spillet har mye potensiale.

• Like 1

Jeg vil jo også påstå at det kan være interessant å se om dette blir en kommersiell suksess. Det er tross alt smale saker vi snakker om. En mulighet e rat om de får til VR på den kan den treffe en annen målgruppe enn de som spiller til vanlig, og at det kan gi dem et nødvendig løft...