Gå til innhold

Kjøpe ny TV 10-15k


Gjest

Anbefalte innlegg

Hei,

 

Tenkte kjøpe ny TV. Skal primært brukes til film, litt Playstation 4 og vanlig tv. Har 15k å bruke, helst mindre penger.

 

Jeg tenker jeg bør finne noen kupp på utgående modeller. Syns LG C7V til 12990 på Netonnet virker som et bra tilbud, men kanskje Philips med sin Ambilight har bedre TV?

 

Tips? Bra tidspunkt å kjøpe regner jeg med pga utgående modeller?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Jeg har philips pos9002, og hadde lg b6v før den, og jeg har aldri opplevd screen burn på noen av de. Tror nok denne innbrenningsproblematikken er kraftig oppblåst.

 

Utover det er oled og lcd som natt og dag for meg, så i din prisklasse hadde jeg valgt oled uten tvil så lenge du klarer deg med 55» skjermstørrelse.

 

I motsetning til lg så har philipsen en mye bedre bildeprosessor som gir bedre bildekvalitet og bevegelse, samt at den har ambilight.

Lg har derimot dolby vision støtte, som er et litt bedre hdr format enn hdr 10, men dette tror jeg ikke hvermansen vil tenke over i praksis.

 

Om du klarer deg med 55tommer(65tommer oled er det nok lite av i 15k klassen) så vil jeg si at philipsen er det beste tv valget til prisklassen.

Da får du ambilight, en av markedets beste bildeprosessorer og oled som gir den beste bildeopplevelsen en skjerm kan gi idag.

Du får foreløpig ikke dolby vision, men jeg vil si totalpakka til philipsen er best.

 

Selv styrte jeg unna lg grunnet litt dårlig bevegelse, men philipsen er uten tvil den beste tven jeg har hatt.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...