Gå til innhold

Komplett tilbyr ferdigpakker for deg som vil begynne med krypto-«graving»


Anbefalte innlegg

Ikke akkurat lurt å investere i dette nå som Casper updaten til ETH er på vei. Da går Ethereum fra PoW (proof of work) til PoS (proof of stake). Dvs. etter Casper kan man bare grave etter hvor mye ETH man faktisk eier. Med andre ord blir det ikke lengre lønnsomt å grave etter ETH heller i løpet av året.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Som gullrushet i klondike på 1800 tallet dette :)

En ting jeg tenkte på, når mange starter opp med dette og skal ha av den samme kaka om man kan si det, vil ikke vanskelighetsgraden gå opp etterhvert, sånn at man trenger mer datakraft jo fler som miner mot den bestemte valutaen?

 

Vanskelighetsgraden stiger etter hvor mange blokker som er utvinnet. Når flere går inn å miner samme valuta øker hastigheten på utvinning som gjør at blokker utvinnes fortere og dermed raskere når høyere vanskelighetsgrad

Lenke til kommentar

Jeg forstår at Komplett gjør dette da det garantert er etterspørsel. Nvidia og Komplett kan sikkert gå ut i en pressemelding og si at det er "synd" at skjermkortprisene har gått opp, og at ekte gamere ikke klarer å få tak i komponenter. På den andre siden handler det om penger, og i bunn og grunn driter vel Nvidia i hvem som ender opp med deres produkter. De tjener penger, og de kan nå ta høyere pris. Komplett ser etterspørselen, og lager derfor denne pakken.

Endret av Vertical^
  • Liker 1
Lenke til kommentar

 

Som gullrushet i klondike på 1800 tallet dette :)

En ting jeg tenkte på, når mange starter opp med dette og skal ha av den samme kaka om man kan si det, vil ikke vanskelighetsgraden gå opp etterhvert, sånn at man trenger mer datakraft jo fler som miner mot den bestemte valutaen?

Vanskelighetsgraden stiger etter hvor mange blokker som er utvinnet. Når flere går inn å miner samme valuta øker hastigheten på utvinning som gjør at blokker utvinnes fortere og dermed raskere når høyere vanskelighetsgrad

 

Hvor lang tid vil det ta før bare de som har nedbetalt utstyr får profitt av dette da?

Lenke til kommentar

Komplett burde heller satse på å selge ASIC minere. Nå som Samsung har sagt at de skal produsere ASIC prosessorer, så burde Bitmain "monopolet" snart bli borte.

Nei, det stemmer ikke. Jeg regner med at de fleste selskap som lager ASIC kretser i dag får dem produsert ved TSCM som er verdens største kontraktsprodusent at kretser. Samsung har gått ut med ambisjoner om at de skal øke foundry delen sin mye. Det at de skal produsere ASIC prossesorer betyr at de vil akseptere kontrakter fra selskaper som vil produsere kretser hos  dem. Det vil si at den totale produksjonen bør øke, da TSCM sikker sliter med å møte demand for alt som skal lages. TSCM lager jo både ASIC mining kretser og NVIDIA sine GPUer. Samsung produserer AMDs GPUer sammen med GloFou og skal nå og akseptere kontrakter for ASIC. Ikke designe og selge selv.

 

 

Men det er jo sånn at de som faktisk sitter igjen med de store pengene fra mining er utstyrsprodusentene. Tipper TSCM tjener et par milliarder dollar årlig på mining. 

Lenke til kommentar

 

Hva er mest egoistisk? Gamere som ønsker skjermkort til MSRP, eller minerer som kjøper opp skjermkort som er laget for gaming, når de heller kunne kjøpt fra Volta serien som ikke er rettet mot gaming?

 

I tillegg er mining en boble, som enkelte forguder som om det var det nye oljeeventyret, når sannheten er at det kun er et lite fåtall som får virkelig suksess, og at markedet fremdeles er ganske ustabilt. Den vanlige miner kjøper opp skjermkort for et titusentall, presser prisene opp, med et prosjekt hvor de ikke er garantert å tjene når man tar med innkjøp, skatt, uttaksavgifter og strøm. Nå er jo hele tankegangen til minere at de skal bli rike på å gjøre absolutt ingenting, altså easy money, vil si det er langt mer egoistisk enn at gamere ønsker seg et skjermkort for spilling :p

 

Kan jeg gjette, du er en miner? Siden du ikke ønsker å se problemet fra gamere sin side?

 

Hehe... ingen av delene, jeg bare "tukler" med hw for å drive benchmarks (innimellom) :)

Jeg "hater" minere, men jeg later som jeg er forståelsesfull.

Det gjør det lettere å vinkle det (mining) postitivt, når jeg ikke tar meg råd til eller sitter å venter på trykke "kjøp" når ett bra kort (1070++) kommer på lager.

Bare fordi man ikke på et personlig plan har bruk for nytt skjermkort så gjør ikke det mining til noe positivt.

Slik jeg ser det er det ingenting som er positivt med mining. Mining har blitt et luftslott for lykkejegere som vil få mest mulig uten å måtte arbeide for det som alle andre, samtidig som de lar denne egoismen gå utover alle gamere som faktisk skjermkort hovedsak er ment for.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Gjest Slettet+6132

 

Bare fordi man ikke på et personlig plan har bruk for nytt skjermkort så gjør ikke det mining til noe positivt.

Slik jeg ser det er det ingenting som er positivt med mining. Mining har blitt et luftslott for lykkejegere som vil få mest mulig uten å måtte arbeide for det som alle andre, samtidig som de lar denne egoismen gå utover alle gamere som faktisk skjermkort hovedsak er ment for.

 

Jeg vet ikke om det er så mye vits i å bruke energi på å diskutere dette med seg sjøl egentlig?

 

Eller hva synes du selv?

 

Uansett hvor "egoistisk" du synes det er, eller hvor "teit" jeg synes hele dette "styret" med "blockchain", "cryptopvaluta" og "mining" er, faciten er at det er en del som ønsker å tjene penger på en "enkel" måte.

 

Så derfor velger jeg å se "positivt" på at  mange  nå kan tjene på skjermkort.

Både de som "miner" og de som tjener på "minere" (Ref. CT som tjente ett par tusen pr.kort ved salg til minere). 

 

Ellers blir bare jeg enda mer irritert over "minere" og at prisen på skjermkort kommer  til å være høy i overskuelig framtid.

:)

Lenke til kommentar

Hvor lang tid vil det ta før bare de som har nedbetalt utstyr får profitt av dette da?

 

ROI er nå sikkert 10 mnd. Så det nærmer seg upraktisk og for risikabelt. For ett år siden var det 2 mnd ROI. Mye easy money men nå er det for seint og veldig mange sitter på GPUer i fleng

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Lukter litt svidd dette her. Som folk er inne på kjøper man ikke en mining rigg i et vanlig kabinett, det er helt ubrukelig.

 

For litt siden fikk du maks kjøpe 2 skjermkort hos Komplett. Nå pusher de det. Kan ha en sammenheng med korreksjonen i kryptomarkedet. Også har både skjermkort produsentene og butikkene plutselig blitt redde for at de skal miste dette markedet hvor folk har kjøpt 6packs med skjermkort i fleng. Kanskje er det skrudd opp i produksjon og innkjøp?

Såfall kan vi plutselig se et prisras

Lenke til kommentar

Krypto og mining er et kapittel for seg selv. Det nærmeste jeg kan komme på av sammenligninger er gullrushet i Klondyke. Generelt var det de som tjente på Klondyke utstyrsleverandørene og handelsmannen som tok med seg alle spadene (m.m). I krypto verdenen er det supplykjeden og selger. Det er kanskje ikke så rart at komplett ønsker å sko seg på dette. 

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Da ville jeg heller kjøpt en standalone ASIC. Koster litt mer, men er mer effektiv til mining av Bitcoins.

Men du ville ikke kjøpt en Bitcoin ASIC til å mine Etherium. Ulik HW har ulik bruk. Jeg tror og håper ikke noen kjøper GPU for å mine Bitcoin for pengene sin skyld, fordi av selve miningen vil de aldri tjene på det. Eneste grunn folk har tjent på det så langt har vært stigende BTC kurs. Så da hadde de tjent mer på å investere pengene rett i BTC istedenfor....

 

 

For å lage buisness av det så må du gjøre som kineserne. De designer ASICs, de lager ASICs og setter dem i store haller i kalde (Indre) Mongolia.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...