Gå til innhold

Er kristendommen død?


Gjest

Anbefalte innlegg

Hei! :) Jeg er en kristen pinsevenn som liker å spille gitar, be, og synge til Herren. Jeg misjonerer litt inniblandt, og har en kristen webside.

 

Er kristendommen død?

I Norge har du flere Islamske forum hvor Salam.no er det største med mange hundretusen poster.

Men det finnes ikke ett kristent internett forum!

 

Er kristendommen død?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Jeg har alltid lurt på hvorfor ingen er kristne til beinet. Altså; ingen. Ikke interesserer de seg i politikk, diskusjon, internett, media, forum, eller skriver bøker om alle miraklene sine. De skriver altså ingen bøker om ¨kampen for tilværelsen¨, om Islam, om kristen mystikk. Nå er jeg en utlærd ¨profet.¨ Jeg vet kristendommen har de dypeste mysterier av alle verdensreligioner kanskje med unntak av hinduismen. Alt ettersom du regner jødedommen som en del av kristendommen. Jødedommen, og Islam er i min mening aktive vulkanutbrudd; etno-religiøse fascistiske imperialismer. Kristne er alt for drøvtyggende av ¨frelsens likegyldighet¨. Til vår dag er det ingen som har systematisert, og katalogisert kristendommen. Muhammedanere lærer Koranen utenatt, og har Islam i ett utrolig system. Samme med jødedommen. Disse er liksom en ¨greie.¨ Kristendommen ble aldri en ¨greie.¨ Selv om den OPPRINNELIG var den største mysteriereligion. Jesus var mye mer genial enn Muhammed imo! Sjekk f.eks ut Ivan Panin number 7 in genesis, and matthew 1. Den kalkulasjonen er umulig. Allikevel har jeg aldri møtt en kristen som vet noe om de faktiske bevis på dens utenomjordiske eller ¨guddommelige¨ genialitet. Bare ta komparativ mytologi, Jesus og  Horus skikkelsen. Synes kristendommen er en fin fortsettelse av den evige astro-teologiske religion fra Atlantis. Synes ikke noe om de andre religioner. Kanskje paganisme, romersk religion, sumer-religion, egyptisk religion samt buddhisme. Kristendommen er altså eneste verdensreligion som fortsetter disse eldgamle religionene; idet den inkorporerte deres mytos. Islam kommer 500 år etterpå , og sier ¨svartedøden fant aldri sted!¨ basically. Bare sjekk NDE Jesus f.eks. Kanskje DU kan bli den første kristne? Da må du avsløre konspirasjonen! Hvis Jesus er sann; burde du være redd for djevelen. Hvis djevelen er virkelig; har han sannsynligvis all makt. Masse kjærlighet og lys. <3 Mvh Broderen.

Lenke til kommentar

Ganske morsomt at du er en pinsevenn, en bokstavtro bibel bevegelse som startet på 1900 tallet - om du er så fascinert over gamle religioner så bør vel den katolske eller den ortodokse grenen av kristendommen være noe for deg, Herr selvutnevnte utlærde profet.

 

 

 

Islam kommer 500 år etterpå , og sier ¨svartedøden fant aldri sted!

 

Vel.. ja. Men 500 år etterpå er fortsatt 700 år før svartedøden herjet i Europa og Asia.

  • Liker 6
Lenke til kommentar

Som en refleksjon på tråden og dens spørsmål er det to skriftsteder jeg kom å tenke på; Jes.25: 7, "På dette fjell skal han fjerne SLØRET som tilhyller alle folk, dekket som er lagt over alle folkeslag".- Luk.18: 8, ..."Men når Menneskesønnen kommer, vil han da finne troen på jorden?"

Lenke til kommentar

Hei! :) Jeg er en kristen pinsevenn som liker å spille gitar, be, og synge til Herren. Jeg misjonerer litt inniblandt, og har en kristen webside.

 

Er kristendommen død?

I Norge har du flere Islamske forum hvor Salam.no er det største med mange hundretusen poster.

Men det finnes ikke ett kristent internett forum!

 

Er kristendommen død?

 

du finner kristent forum. www.kristendate.no

Lenke til kommentar

Det er fint å gå tilbake til moderkirken i ett enhetlig korstok før det koker over av Islam i huet til Francis. Vi trenger en monastisk hellighets-bevegelse tilbake til urkirken, som det sies. Pinsevenn, katolikk, jøde, muslim; jeg forstår dem alle.. Men her sitter jeg altså, og påstår jeg alene har den fulle sannhet som selvutnevnt profet, og at det ikke finnes tro igjen i verden! Kanskje vi trenger svartedøden før folket blir viss døden og etterlivet? En skikkelig svovel-profet!

Endret av Gjest
Lenke til kommentar

Det finnes flere små diskusjonsfora, men mange av disse er lite besøkte.

 

https://www.korspahalsen.no/diskusjonsforum/verden-rundt-deg/Religion_og_livssyn/kristen-tro/

 

Viktig å huske urkirken ikke var statlig organisert. Det blir sett på som et framskritt at de etter hvert fikk offentlige kirkebygninger, men tror nok at det er ufattelig naivt å tro at den sanne kristendom finnes innenfor offentlige bygg. 

 

Fra jeg ble kristen har jeg hatt en naiv tro på at bønnekampanjer for folket skulle hjelpe, at det kunne skje store undre ved å be gjennom telefonkatalogen eller be for nabolaget. Og i liten målestokk kan det nok skje. 

Men har gjennom youtube-videoer, blitt presentert for den ideen at store deler av befolkningen er genetisk engineered fra fødselen av, og i tilfelle gjør det vel at de er forhåndsbestemt til å ende i helvete. 

Disse folkene finner du i stort antall også i kirka, og blant kristne artister.

 

Angående svovelprofet, så støtter jeg det ønsket. Men folk er så formet av utviklingen - allerede på 30-40-tallet foregikk helvetesdebatten der det ble bestemt at ingen skulle tro på helvete mer. Senere ble det bestemt ditt, og bestemt datt. 

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...